TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

ZTM chce przebudować węzeł Metro Wilanowska
PAP - Opublikowano: 06.03.2016 11:35:39 1 komentarz
ZTM chce przebudować węzeł Metro Wilanowska (źródło: ZTM Warszawa)

Zarząd Transportu Miejskiego chce przebudować rejon tzw. Dworca Południowego, czyli węzeł komunikacyjny przy stacji metra Wilanowska. Właśnie rozstrzygnął konkurs dla studentów na koncepcję zagospodarowania tego rejonu; to tylko wstępne plany - zastrzegają jednak urzędnicy.

Okolice stacji metra Wilanowska nadal są nazywane Dworcem Południowym, ponieważ właśnie stąd wyruszała kolejka wąskotorowa w kierunku Piaseczna. Obecnie to ważny węzeł przesiadkowy, z którego korzystają m.in. pasażerowie autobusów podmiejskich, miejskich, metra i tramwajów, jest tu także parking park and ride.

Jednak przestrzeń węzła jest nieuporządkowana, m.in. dojście z metra do autobusów podmiejskich jest dość długie, pojawiły się także nieestetyczne stragany.

Rzecznik ZTM Igor Krajnow powiedział PAP, że zarząd chce przebudować ten węzeł komunikacyjny, ale jest jeszcze za wcześnie na mówienie o jakichkolwiek szczegółach. Zaznaczył, że uczestnicy konkursu na koncepcję zagospodarowania rejonu metra Wilanowska mieli "pełne pole do popisu, mogli puścić wodze fantazji i wyobraźni". Krajnow powiedział, że na zmiany trzeba będzie poczekać kilka lat.

"Przetarg na koncepcję pełną dopiero będzie organizowany, a zanim dojdziemy do przetargu to wiele wody w Wiśle upłynie, kilka dobrych lat - trzy, cztery, pięć" - powiedział Krajnow.

Mimo to ZTM rozstrzygnął konkurs dla studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na koncepcję zagospodarowania rejonu metra Wilanowska.

Jak podał w piątek na swojej stronie ZTM, do konkursu przystąpiło 12 zespołów, zwycięskie prace zostały wybrane przez sąd konkursowy, były oceniane zarówno pod kątem architektoniczno-urbanistycznym jak i komunikacyjnym. Pierwsze miejsce zdobyli: Anna Kowalczyk, Kamila Momot i Marcin Jaworski.

Krajnow powiedział, że pod względem komunikacyjnym zwycięskie rozwiązanie przekonuje wygodą przesiadania się z różnych środków transportu. Studenci zaproponowali m.in. zbliżenie do siebie wejścia do metra oraz stanowisk autobusowych i tramwajowych. Przy czym pętla autobusowa znalazłaby się pod ziemią.

Przy tworzeniu koncepcji - zaznacza ZTM - uczestnicy konkursu musieli uwzględnić istniejącą stację metra, pętlę autobusową powiększoną o co najmniej 30 proc., zintegrowane przystanki tramwajowe dla linii wzdłuż ul. Puławskiej i projektowanej linii biegnącej w osi wschód-zachód, parking rowerowy na 800 miejsc, halę odpraw dla pasażerów, parking P+R i budynek Centrum Zarządzania Ruchem z siedzibą ZTM. Oprócz tego zespoły musiały zaprojektować nowy układ drogowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
metro
pętla
  • KONRAD – 18.01.2018

    kowary dworezc glowny pkp dlaczegio pkp mliczy remoty nie na tory pkp zasrany pkp plk runia pkp plk tlk mosty mosty peron rz

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....