TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zmiany w przetargu MPK Poznań
InfoTram - Opublikowano: 25.10.2016 09:48:25 28 komentarzy
Zmiany w przetargu MPK Poznań

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wprowadziło zmiany w przetargu na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 30,50 do 32,50 m i szer. 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego oraz usługami i dostawami powiązanymi.

Przede wszystkim zmieniony został termin składania ofert. Pierwotnie został on określony na 28 października 2016 roku, teraz wydłużono go do 15 listopada 2016 roku.

Zmiany, choć niewielkie, ale jednak w kryterium doświadczenia. Wykreślony został zapis, iż tramwaje, na dostawę których będzie się powoływał wykonawca, są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot, na rzecz którego zrealizowano te dostawy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
  • aaa – 25.10.2016

    Czyli moderus gamma

  • an – 25.10.2016

    To Poznań już nie chce Solarisa ?

  • Combino – 25.10.2016

    @aaa: raczej "czyli FPS" ;)

  • NM – 25.10.2016

    Jeżeli Solaris nie wygra w Poznaniu to praktycznie oznacza koniec produkcji przez ten podmiot tramwajów dla polskich odbiorców.Po takiej porażce nikt rozsądny nie zaryzykuje kupna wagonów, które nie potwierdziły w praktyce swoich walorów.Jest to w miarę pewna metoda oceny produktu - czy operator powtórnie decyduje się na zakup określonych produktów.Wystarczy z tego wyciągnąć odpowiednie wnioski, żeby nie powtarzać błędów.

  • advisor – 25.10.2016

    @NMBzdury piszesz. Solaris załatwił sobie wsparcie Stadlera nie dla zabawy, tylko dla zysków, czyli na pewno będą walczyć. Poza tym Poznań nie jest jeden na świecie.

  • NM – 25.10.2016

    No jest jeszcze Olsztyn.Wsparcie Stadlera bardzo mu pomoże, szczególnie na rynku niemieckim.

  • Redi – 25.10.2016

    Solaris sobie poradzi, ugrają pewnie Olsztyn, może Kraków i nie wiadomo jak w innych miastach w Polsce- w Łodzi byli nieznacznie za Pesą. Zostają jeszcze przetargi zagraniczne. SIWZ i warunki wspierają Modertransa z Gammą. Dla nich to walka o stabilny rozwój na parę lat i wejście na rynek z nowoczesnym tramwajem.

  • an – 25.10.2016

    Konkurencja sprzyja rozwojowi technicznemu produktu, Gamma może wzbogacić ofertę tramwajów dla polskich miast, pod jednym podstawowym warunkiem - że wreszcie się pojawi.Jak na razie to adekwatna nazwa dla tego wagonu to Moderus Yeti.

  • MarCin – 25.10.2016

    Solaris jak wystartował w przetargu na 45 szt to również miał tramwaj na papierze

  • maciej12991 – 25.10.2016

    Hmmmm. Trąca mi to Pumą i Nevelo. Tylko nie bardzo wiem jak to ugryźć. Zobaczymy oferty i pewnie się sprawa wyjaśni. :D

  • Wiesław 1313 – 25.10.2016

    Najlepiej od dupy strony. Bo tyle będzie i z pumy i nevelo

  • an – 26.10.2016

    Jeżeli zamawiający nie wymaga wcześniej wyprodukowanych i eksploatowanych liniowo wagonów tramwaj można mieć tylko nie tyle na papierze , co w komputerze.W przypadku Gammy po tylu zapowiedziach można byłoby się spodziewać chociaż prototypu - jednak jak wskazuje przykład Pumy i Nevelo nawet testowany przez operatorów prototyp to jeszcze nie wszystko i na nim niestety może się zakończyć.Wszystko zależy od tego czy za prototypem czy nawet tylko projektem pójdzie zwycięstwo w przetargu, a tym samym możliwość rozwinięcia produkcji i doskonalenia konstrukcji.

  • Eh – 26.10.2016

    A gdzie wy widzicie taki zapis że nie muszą być eksploatowane liniowo? Nie muszą u rego kto kupił a to różnica!

  • an – 26.10.2016

    Jeżeli byłby zapis ,że muszą być eksploatowane liniowo wcześniej u zamawiającego, to nie można by tego potraktować inaczej niż ustawienie przetargu.Inni producenci mają wtedy podstawę do odwołania do KIO i pewną wygraną.A może Chińczycy wystartują, to byłaby sensacja dopiero !

  • WK – 26.10.2016

    Ale pamiętajcie, że ten tramwaj ma mieć co najmniej 60% niskiej podłogi, wózki skrętne... Mi tu Pumą zajeżdża. Nie obraziłbym się, wręcz przeciwnie. Nie licząc awaryjności tego wozu, to bardzo dobry, wygodny tramwaj był. Puma ma / miała 67% NF... ;-)

  • Redi – 26.10.2016

    @WK a czy Puma ma doświadczenie w dostawie tramwajów? Nie ma. Odpada. Nadzieja na Modertrans plus standardowi oferenci jak Pesa, Solaris i może Skoda.

  • jatal – 26.10.2016

    Nie ma co wymyślać. Poprawiony zapis tak jak nikomu nie przeszkadzał tak nikomu nic nie ułatwia. Modertrans speniał poprzedni warunek i ta zmiana wcae nie była mu potrzebna.@ RediDoświadczenie zawsze można kupić choć nie wiem od kogo mógłby to zrobić FSP. Ale Newag z pewnością wystartuje.

  • Bartek – 26.10.2016

    Polityka? http://epoznan.pl/news-news-71220-Cegielski_szuka_nowych_pracownikow

  • an – 27.10.2016

    A może Modertrans razem z FPS z wagonem będącym kompilacją rozwiązań Pumy i Gammy ?

  • NM – 27.10.2016

    Przy rozpisywaniu przetargów na tramwaje najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie to rozpisanie przetargu na kilka lub kilkanaście wagonów z stosunkowo dużą opcją np. w przypadku Poznania na 10 ( a najlepiej na 5 ) wagonów plus opcja 40 ( 45 ) wagonów.To zmniejsza znacznie ryzyko zakupu nietrafionego produktu i skraca późniejsze męki eksploatacyjne do rozsądnego minimum. Tak zrobiło ostatnio Monachium, podobnie postąpił Lipsk przy przetargu wygranym przez Solarisa.

  • WK – 27.10.2016

    @an@ Moźesz mieć rację z tym tramwajowym mieszańcem. To byłoby nawet dobre.

  • . – 27.10.2016

    Czy wy wierzycie w to co piszecie? To jest tak nieprawdopodobne, że aż może faktycznie sami w to uwierzyliście?

  • Combino – 27.10.2016

    @maciej12991: Pumą pewnie dobrze Ci to zalatuje,bo zapis pasuje do Pumy i Glizdy,na które FPS się powołuje w doświadczeniu; Newagu samo Nevelo nie urządza,więc raczej FPS ;)

  • Mat – 28.10.2016

    Słyszałem ze w MPK Poznań w ciągu 3-4 tygodni pojawi się moderus gamma na testach ;)

  • pyrlander – 28.10.2016

    @bartek - tekst, który przywołujesz, nie dotyczy FPS!

  • AXC – 28.10.2016

    Jeśli miałby FPS z MT to zupełnie jakby ślepy prowadził kulawego... @Mat plotek o Gammie była cała masa, nikt nie uwierzy póki nie zobaczy, ale cisza w temacie z firmy może wskazywać na "embargo" informacyjne i że coś "majstrują". Dla nich to ostatnia szansa.

  • Mat – 28.10.2016

    No powiedzial bym ze mam tą informację i bardzo pewnego źródła ponieważ znajomy pracuje w biskupich ;)

  • WK – 29.10.2016

    @Mat@ Fajnie by było, gdyby Gamma się pojawiła. Ja też wiem, że pod koniec tego roku Moderus Gamma się pojawi. Także zobaczymy... :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....