TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zakończono negocjacje w sprawie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju
KRAKOW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 21.01.2020 10:15:07
Zakończono negocjacje w sprawie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (źródło: krakow.pl)

W piątek, 17 stycznia zakończył się dialog konkurencyjny z trzema zaproszonymi firmami w sprawie realizacji projektu czwartego etapu budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.

Przez najbliższe kilkanaście dni opracowywana będzie ostateczna dokumentacja, która w ciągu miesiąca trafi do nich z prośbą o złożenie ofert.

Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez zwiększenie liczby linii tramwajowych oraz podniesienie atrakcyjności miejskiej komunikacji zbiorowej. Na nowym 4,5-kilometrowym odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic pojawi się dziecięć par przystanków. Zgodnie z wynikami prognoz ruchu w ciągu godziny z linii skorzysta blisko 3 tys. osób. Projekt zakłada, że tramwaje na tym odcinku odjeżdżać będą mogły z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.

Kilkumiesięczne negocjacje prowadzone były z trzema firmami - Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.; konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner). Podstawą wyboru tych firm (trzech z siedmiu zgłoszonych) było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. To jednej z nich ostatecznie zostanie powierzona realizacja inwestycji.

Przedmiotem dialogu były m.in. kwestie techniczne (technologie, rozwiązania techniczne), finansowe – udział w finansowaniu banków oraz instytucji finansowych. Rozmowy miały na celu stworzenie odpowiednich zabezpieczeń i gwarancji dla realizowanego przedsięwzięcia. W trakcie dialogu poruszono temat związany z podziałem ryzyka pomiędzy miastem a wykonawcą. Ustalono zasady, które będą obowiązywały partnerów w trakcie 20 letniej eksploatacji wybudowanego już torowiska.

Materiały dotyczące projektu przekazaliśmy do Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Do końca pierwszego półrocza powinniśmy otrzymać informację zwrotną w kwestii ewentualnego włączenia się tej instytucji do współfinansowania tego przedsięwzięcia – zaznaczył Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Uwzględniając czas niezbędny do przygotowania ofert (90 dni) oraz możliwe odwołania przewiduje się, że umowa z wybraną firmą zostanie zawarta z końcem lata bieżącego roku. Uzyskanie decyzji pozwalającej na realizację inwestycji planowane jest w drugim kwartale 2022 r., zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2024 r., z kolei koniec okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2044 r.

Projekt został wybrany jako jeden z kilku (z różnych branż) projektów pilotażowych przez rząd. W oparciu o doświadczenia krakowskiego projektu będą powstawały wytyczne dla innych miast odnośnie tego jak pozyskiwać finansowanie w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego na inwestycje infrastrukturalne. Jest to szczególnie ważne w perspektywie zakończenia finansowania takich projektów przez UE.

Inwestycja prowadzona w wariancie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego wykazuje szereg korzyści w stosunku do tradycyjnego modelu. Korzyści te mają zarówno charakter dający się wyrazić w wartościach pieniężnych (ryzyko związane z budową i eksploatacją przeniesione na partnera prywatnego), ale również charakter jakościowy.

Wśród wartości tych należy wymienić:

zwiększenie jakości usług publicznych i korzystanie z know-how partnera prywatnego;

możliwość sfinansowania szerszego zakresu inwestycji publicznych;

ograniczenie kosztów realizacji przedsięwzięcia w związku z działalnością partnera prywatnego, który będzie dążył do optymalizacji kosztów i efektywniejszego nimi zarządzania;

motywację do oddania inwestycji w terminie;

promocję wizerunku podmiotu publicznego wynikającą z zaangażowania partnera prywatnego w realizację przedsięwzięcia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków. szybki tramwaj
budowa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....