TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zajezdnia Wrzeszcz po modernizacji
INFOTRAM - Opublikowano: 15.05.2015 11:35:59 1 komentarz
Zajezdnia Wrzeszcz po modernizacji

Nowa myjnia tramwajowa, nowoczesne hale do przeglądów technicznych, tokarka podtorowa, a także dodatkowe tory postojowe i dojazdowe ? tak zmienia się zajezdnia tramwajowa Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Prace remontowe rozpoczęły się w 2010 roku. Pierwszy etap obejmował między innymi remont hali do przeglądów technicznych, uruchomienie nowej myjni tramwajowej, podnośników ułatwiających przegląd pojazdów oraz nowoczesnej tokarki podtorowej. W kolejnym etapie powstały tory dojazdowe do wybudowanych wcześniej obiektów, a także nowe miejsca postojowe. Trwają także przygotowania do powstania komory lakierniczej.

- Wszystkie prace modernizacyjne mają na celu dostosowanie zajezdni do obsługi nowego, niskopodłogowego taboru, a jednocześnie zapewnienie niezawodności floty tramwajowej. Co ważne, wszystkie prace modernizacyjne wykonywane są przy normalnie funkcjonującej zajezdni ? mówi Jerzy Zgliczyński Prezes ZKM w Gdańsku.

- Gdańska flota tramwajowa ciągle się rozwija, już teraz możemy się pochwalić tym, że mamy najwięcej w Polsce tramwajów niskopodłogowych i z częścią niskopodłogową, a będzie ich jeszcze więcej. Jednocześnie wycofujemy z ruchu najstarsze składy. Dobrze funkcjonująca i nowoczesna zajezdnia bezpośrednio przekłada się na lepszy komfort podróżowania dla pasażerów ? mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Koszt pierwszego etapu modernizacji zajezdni to ponad 33 mln zł, z czego 60,9% stanowiły środki z funduszy europejskich, w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej ? etap III A współfinansowanego przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Drugi etap modernizacji zajezdni kosztował 7,8 mln zł.

W kolejnych etapach modernizacji zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu wyburzone zostaną niektóre hale magazynowe, a w ich miejsce powstaną tory przejazdowe i postojowe, które zostaną zadaszone. Planowany jest też remont kanałów przeglądowych oraz pozostałych hal. Nowością będzie zakup specjalistycznego systemu do podnoszenia wagonów tramwajowych.

Zakres modernizacji zajezdni tramwajowej ZKM

Myjnia tramwajowa

Myjnia tramwajowa TBW II firmy CSR Maschinenbau Rotomat to urządzenie wraz z oczyszczalnią i zamkniętym obiegiem wody. Odzysk wody uzyskiwany jest na skutek oczyszczenia biologicznego. Warto podkreślić, że oczyszczalnia pozwala na odzyskanie około 80% wody. Atutem myjni jest to, że myte mogą być tutaj zarówno pojazdy wieloczłonowe jak i składy dwu i trzywagonowe. W czasie mycia napięcie w sieci trakcyjnej jest odłączane, pojazd stoi, a myjnia porusza się wzdłuż tramwaju. Proces mycia odbywa się w pełni automatycznie. Czas mycia wagonu tramwajowego o długości 30 m, w zależności od programu, trwa od 8 do około 15 minut. Do obsługi myjni potrzebna jest tylko jedna osoba. W zależności od tego, jaki tramwaj trafia na myjnię pracownik wybiera stosowny tryb jej pracy. Na wyposażeniu myjni są dwie dodatkowe pompy wysokociśnieniowe do mycia ręcznego bardziej skomplikowanych zanieczyszczeń.

Tokarka podtorowa

Tokarka podtorowa jest przeznaczona do regeneracji kół w tramwajach ? likwidacji płaszczyzn i nierówności - bez konieczności zdejmowania ich z pojazdu. Dzięki zamontowaniu tokarki, został skrócony czas, jaki tramwaje muszą spędzić na zajezdni. Przetoczenie kół całego tramwaju zajmuje teraz około sześciu do ośmiu godzin. Dla porównania, tradycyjny sposób, przy zdejmowaniu kół, trwa około trzech do czterech dni.

Nowe tory postojowe i dojazdowe

Podczas pierwszego etapu modernizacji zajezdni wymieniono około 700 metrów torów. Powstał nowy układ dojazdowy. Dodatkowo zamontowano 15 nowych zwrotnic.

Podczas drugiego etapu modernizacji zajezdni położono prawie 550 metrów nowych torów na miejsca postojowe i dojazdowe dla tramwajów (powstał tzw. mały i duży ring torowy). Nowe tory zostały ustawione na ławie betonowej oraz zamocowane z wykorzystaniem dodatkowych elementów wygłuszających.

Nowe hale do przeglądów technicznych

Aby jak najlepiej przygotować zajezdnię do obsługi pojazdów niskopodłogowych całkowicie wyremontowana została hala, gdzie dokonywane są okresowe przeglądy techniczne tramwajów. Pojawiły się tu specjalne podesty, dzięki którym pracownicy mają łatwy dostęp do mechanizmów tramwajów zamontowanych na dachu ? to właśnie tam, w pojazdach niskopodłogowych, zlokalizowana jest większość urządzeń. Jednocześnie wyremontowane zostały także kanały rewizyjne, by pracownicy mieli dobry dostęp do podwozia tramwajów.

System podnośników i specjalny dźwig

Jednym z istotnych elementów przebudowy zajezdni było również częściowe zastąpienie istniejących kanałów naprawczych systemem podnośników. Dzięki nim przeglądy i naprawy stały się o wiele łatwiejsze. Zakupiono podnośniki kolumnowe ? dwa komplety po 12 sztuk każdy. Podniesienie Pesy wymaga całego kompletu podnośników, natomiast N8C wymaga tylko 8 sztuk. Do podnoszenia uszkodzonych pojazdów został także zakupiony specjalistyczny dźwig. Jest to żuraw tramwajowy marki Scania o największym udźwigu w Polsce ? o zdolności podnoszenia do 19 ton. Jest to pojazd dwudrogowy, przygotowany do jazdy po drodze i po torach. Ma stalowe koła i wkolejając się w torowisko na przejeździe może dojechać w miejsce, gdzie nie ma np. jezdni. Jest to żuraw ratunkowy, który pracuje np. podczas wykolejeń.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zajezdnia
Gdańsk
ZKM Gdańsk
modernizacja
  • mysio pysio – 15.05.2015

    Nowa myjania i co z tego? Ekipa sprzatajaca i tak szoruje wagony pod walem pkm szczotka i węzem lejac wszystko w glebe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....