Zajezdnia tramwajowa w Nowej Hucie z panelami fotowoltaicznymi na dachu

infotram
01.06.2019 13:12
0 Komentarzy

W zajezdnitramwajowej Nowa Huta zakończył się pierwszy etap budowy torów postojowych,które już w przyszłym roku będą służyć nowym niskopodłogowym tramwajom.

W sobotę, 1 czerwca w obecności Jacka MajchrowskiegoPrezydenta Miasta Krakowa Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA wręczyłprzedstawicielowi generalnego wykonawcy oficjalny dokument przekazania terenubudowy pod kolejny etap inwestycji. Dzięki temu już w poniedziałek 3 czerwca natym terenie będą wykonywane prace przy budowie kolejnych czterech torówpostojowych dla tramwajów.

Inwestycje w tejnowohuckiej zajezdni będą kontynuowane przez najbliższe lata. W planach jestbowiem budowa nowej hali obsługi tramwajów, przebudowa torów oraz budowazadaszenia nad torami postojowymi. Na dachu hali będą zamontowane panelefotowoltaiczne, a energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć dozaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zapleczaobiektu. Ogłaszam to wszystko z dużą satysfakcją, bo w tym roku świętujemyprzecież 70-lecie Nowej Huty, a ta zajezdnia służy przede wszystkim tej częściKrakowa – powiedział Jacek Majchrowski, prezydent Miasta Krakowa.

Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta tokontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylkopoprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.

Tylko w ostatnichkilku latach na modernizację Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie MPK wydałoprawie 50 mln zł. Oddając do eksploatacji w 2017 roku halę obsługi tramwajów znowoczesną myjnią zadbaliśmy o to, aby funkcjonował w niej zamknięty obieg zwykorzystaniem wody deszczowej z oczyszczalnią. Teraz planujemy wydać podobnąkwotę ok. 50 mln zł na rozbudowę infrastruktury dbając o to, aby energiapotrzeba dla funkcjonowania tej zajezdni pochodziła z odnawialnych źródeł –podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

Przypomnijmy, że pierwsze prace nad koncepcją i projektemprzebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęły się w 2012 roku. Pięć lat późniejw lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować hala obsługi tramwajów z nowoczesnąogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. W tym samym roku został takżeoddany budynek hali z tokarką podtorową, dzięki której pracownicy MPK mogą dbaćo odpowiednią jakość powierzchni obręczy kół tramwajowych. 1 czerwca 2019 rokuoficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramachktórego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacjatrakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych omocy przyłączeniowej 2500kW. Jednocześnie zostały już ustawione pierwsze słupy,które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.


Komentarze