TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zajezdnia sterowana komputerem
Marcin Jurczak - Opublikowano: 24.01.2014 13:06:12
Zajezdnia sterowana komputerem

DMS –jak to działa?

Jednym z zadań DMS jest ustawianie trasy przejazdu i przekazywanie informacji o tej trasie w dwóch kierunkach: prowadzącym pojazdy z jednej strony i systemom sterowania zwrotnicami –z drugiej. Pozwala to na równoległe prowadzenie ruchu wielu pojazdów poruszających się po terenie zajezdni w jednocześnie, a także ustawianie trasy przejazdu, dzięki czemu prowadzący tramwaje nie muszą ręcznie przekładać zwrotnic czy otwierać bram hal. System ma możliwość komunikacji z systemami identyfikacji i pozycjonowania pojazdów, a także innymi systemami pozwalającymi zmniejszyć interakcję pracownika z komputerem (np. poprzez automatyczne tworzenie i/lub kończenie zlecenia uzupełnienia piaskiem, mycie pojazdu etc. na podstawie czujnika podłączonego do danego miejsca lub pistoletu z piaskiem, czy pistoletu do tankowania).

System DMS znajduje zastosowanie zarówno w zajezdniach tramwajowych jak i autobusowych. Wśród korzystających z tego rozwiązania są m.in. przewoźnicy z Hamburga, Stuttgartu, Duesseldorfu, Essen, Rostocku czy Augsburga. W Stuttgarcie system obsługuje siedem, w tym trzy zajezdnie tramwajowe, w Hamburgu wdrażany obecnie system będzie obsługiwał łącznie pięć zajezdni autobusowych w których parkuje łącznie ponad 800 autobusów. Siedem zajezdni (w tym dwie tramwajowe) system obsługuje w Duesseldorfie, po trzy –w Essen i Rostocku, a dwie –w Augsburgu. Tego typu systemy informatyczne z natury rzeczy są rozwiązaniami o znacznym stopniu personalizacji, wymagają bowiem dostosowania do specyfiki konkretnej zajezdni. Ta specyfika to nie tylko rodzaj trakcji (tramwaj / autobus) czy układ przestrzenny zajezdni (hale, układ torowisk, warsztatów i miejsc obsługi pojazdów) ale także dopasowanie poziomu automatyzacji (jak wiele zadań system ma wykonywać automatycznie, a ile pozostawione jest człowiekowi) czy konkretnych elementów (w zależności od tego jakie czynności i na jakich stanowiskach są wykonywane).

Jak „dopasowanie”to działa w praktyce? W Augsburgu jeden system DMS zarządza procesami w 2 zajezdniach, połączony jest z systemem identyfikacji pojazdów, a w zajezdni tramwajowej dodatkowo z systemem sterowania zwrotnicami;za jego pomocą pracownicy mogą też wprowadzać dane o wykonanych naprawach, które trafiają do systemu SAP. W Duesseldorfie współpracuje z ITCS i posiada radiowy system lokalizacji pojazdów w zajezdni. W Stuttgarcie dzięki technologii radiowej identyfikacji (RFID) możliwe jest precyzyjne lokalizowanie w zajezdniach prawie pół tysiąca pojazdów. Z kolei w Hamburgu DMS optymalizuje m.in. tankowanie, co usprawnia pracę ponad 800 autobusów .

DMS znaczy nowoczesność

Sukces wdrożenia systemu DMS zależy od wielu czynników. Jednym z ważniejszych pozostaje odpowiednia jakość samego oprogramowania –m.in. możliwość jego adaptacji do konkretnej zajezdni czy kilku zajezdni wybranego przewoźnika. Każda firma transportowa organizuje wybrane procesy nieco inaczej, choć sama problematyka jest oczywiście podobna.

Podstawowym celem systemów DMS jest optymalizacja pracy. Efektywne gospodarowanie taborem oznacza dziś dla przewoźnika duże oszczędności. Skrócenie do minimum czasu potrzebnego do realizacji codziennych zadań obsługowych oraz automatyzacja powtarzalnych czynności pozwala na optymalizację wykorzystania ludzi i sprzętu oraz skupienie się na tych zadaniach, które są podstawowym celem działania przedsiębiorstwa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
zajezdnia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....