TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zabytkowa `enka` pozostanie na linii 38
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.08.2017 15:36:26 9 komentarzy
Zabytkowa `enka` pozostanie na linii 38 (źródło: Wikipedia/Ludek, lic. CC BY-SA 3.0)

Będzie tradycyjnie i nowocześnie. Unikatowa linia nr 38 w Bytomiu będzie obsługiwana przez dwa wagony – obok zabytkowej "eNki" pojawi się nowoczesny wagon z częścią niskopodłogową – poinformowały Tramwaje Śląskie.

W ramach jednego z ogłoszonych przez Tramwaje Śląskie S.A. przetargów na zakup nowych, częściowo niskopodłogowych wagonów tramwajowych, Spółka planuje zakup wagonów dwukierunkowych, które mają obsługiwać linię nr 38 na ul. Piekarskiej w Bytomiu. Po ogłoszeniu przetargu pojawiło się wiele publikacji prasowych, mogących sugerować, że nasze "eNki" znikną z krajobrazu Bytomia. Tak się nie stanie – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Faktycznie nowe dwukierunkowe wagony mają obsługiwać wskazaną linię. Nie zastąpią jednak one "Paulka" i "Hildki", lecz będą ich uzupełnieniem, kursując naprzemiennie. Zarówno władzom Bytomia, jak i Zarządowi Tramwajów Śląskich S.A. zależy na zachowaniu jednego z symboli miasta. Nie chcieliśmy mówić o tym już teraz, bo chodzi o zmiany w obsadzie taborowej, które wejdą w życie dopiero za kilka lat, ale faktycznie plan zakłada, iż linia nr 38 będzie obsługiwana jednocześnie dwoma wagonami – nowym, niskopodłowym, ułatwiającym podróż zwłaszcza osobom starszym, chorym, czy rodzinom z dziećmi oraz charakterystycznym dla tej linii, zabytkowym wagonem typu N – wyjaśnia Andrzej Zowada.

Zanim zmiany te zostaną wprowadzone w życie ulica Piekarska przejdzie gruntowną modernizację, w ramach której przebudowane zostanie nie tylko torowisko, ale również jezdnia, chodniki, oświetlenie i infrastruktura podziemna. Zakończenie tych prac zbiegnie się w czasie z dostawą nowych dwukierunkowych wagonów.

Obie inwestycje, zarówno modernizacja ul. Piekarskiej, jak i zakup nowych tramwajów, są elementami "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego", przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
N
Bytom
  • WK – 22.08.2017

    I bardzo dobrze.

  • kolejFAN – 22.08.2017

    a nazwa nowego tramwaju w bytomiu to pewnie helga albo eva braun

  • GOPOWIEC – 22.08.2017

    I dobrze, ten zabytkowy tramwaj wkomponował się w zabytkową architekturą Bytomia, zwłaszcza ulicy Piekarskiej. Kolejna dobra decyzja TŚ. Bytom jest najstarszym śląskim miastem, otrzymał o kilka lat wcześniej prawa miejskie niż Wrocław. W związku z czym posiada perełki architektoniczne. Przekleństwem tego miasta są szkody górnicze, powodowane przez bezmyślną, grabieżczą politykę Gierka i spółek górniczych lat 90tych. Niestety odbija się to również na stan torowisk w tym mieście. @kolejFAN akurat w Bytomiu jest w większości ludność napływowa z kresów II RP, zwłaszcza ze Lwowa. Zatem nazwa tramwaju powinna brzmieć Kaźmierz, Szczepcio lub Tomcio.

  • www – 23.08.2017

    Będą kursować "naprzemiennie"? Po trasie na której jeździ jeden skład, a przejazd zabiera jakieś 5 minut? Na tej trasie jest mijanka?Inna sprawa, że skład niskowejściowy może nie być nazbyt przydatny, chyba, że zrobią wiedeńskie przystanki.

  • ddd – 23.08.2017

    ^fufufu^ faktycznie, lepiej wchodzić z powierzchni asfaltu do wysokopodłogowego

  • advisor – 23.08.2017

    Ta trasa jest dla pasażerów czy dla mikoli/mkm'ów/innych miłośników jak zwał tak zwał? Jak dla tych pierwszych to źle, jak dla tych drugich to dobrze. Pytanie, dla kogo ma być komunikacja miejska.

  • a2n – 23.08.2017

    W każdym szanującym się mieście tramwajowym powinna być jedna linia obsługiwana przez cały rok albo w całości , albo częściowo taborem zabytkowym.To może być dodatkowa atrakcja, a także jeden z symboli miasta.Jeżeli o wagony się dba to mogą kursować praktycznie wiecznie.Pytanie, kto za to zapłaci i dla kogo taka atrakcja ?

  • Paweł-Miłośnik Komunikacji – 23.08.2017

    Nie mieszkam u was, ale jeśli ma być linia obsługiwana Zabytkowym tramwajem i z tego co słychać trasa 5 minutowa, to nie lepiej zrobić Linię Zabytkową obsługiwaną Zabytkowym tramwajem. I kursującą co przykładowo 20 min lub 30 min a nie dawać nowy i stary tramwaj? I jeszcze nie lepiej zrobić Zabytkową Linię obsługiwaną 2 zabytkami na przykład jeszcze 2 jakimś zabytkiem i zrobić trasę np. 20 minutową kursującą co 30 min wtedy na postoju by było 10 min przerwy i obsługiwana by była 2 zabytkami. A jeśli jest 1 zabytek to kursowała by ona co 1 godzinę obsługiwana tym zabytkiem i 20 minutową?

  • www – 23.08.2017

    @Paweł-Miłośnik Komunikacji Niestety, żeby zrozumieć GOP to trzeba tam pomieszkać:-( Na tej linii to będzie jeździł jeden tramwaj, a jak się zepsuje to drugi, albo pół dnia jeden, a drugą pół drugi. O to chodzi w tej "naprzemienności".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....