TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zabytkowa `enka` pozostanie na linii 38
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.08.2017 15:36:26 9 komentarzy
Zabytkowa `enka` pozostanie na linii 38 (źródło: Wikipedia/Ludek, lic. CC BY-SA 3.0)

Będzie tradycyjnie i nowocześnie. Unikatowa linia nr 38 w Bytomiu będzie obsługiwana przez dwa wagony – obok zabytkowej "eNki" pojawi się nowoczesny wagon z częścią niskopodłogową – poinformowały Tramwaje Śląskie.

W ramach jednego z ogłoszonych przez Tramwaje Śląskie S.A. przetargów na zakup nowych, częściowo niskopodłogowych wagonów tramwajowych, Spółka planuje zakup wagonów dwukierunkowych, które mają obsługiwać linię nr 38 na ul. Piekarskiej w Bytomiu. Po ogłoszeniu przetargu pojawiło się wiele publikacji prasowych, mogących sugerować, że nasze "eNki" znikną z krajobrazu Bytomia. Tak się nie stanie – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Faktycznie nowe dwukierunkowe wagony mają obsługiwać wskazaną linię. Nie zastąpią jednak one "Paulka" i "Hildki", lecz będą ich uzupełnieniem, kursując naprzemiennie. Zarówno władzom Bytomia, jak i Zarządowi Tramwajów Śląskich S.A. zależy na zachowaniu jednego z symboli miasta. Nie chcieliśmy mówić o tym już teraz, bo chodzi o zmiany w obsadzie taborowej, które wejdą w życie dopiero za kilka lat, ale faktycznie plan zakłada, iż linia nr 38 będzie obsługiwana jednocześnie dwoma wagonami – nowym, niskopodłowym, ułatwiającym podróż zwłaszcza osobom starszym, chorym, czy rodzinom z dziećmi oraz charakterystycznym dla tej linii, zabytkowym wagonem typu N – wyjaśnia Andrzej Zowada.

Zanim zmiany te zostaną wprowadzone w życie ulica Piekarska przejdzie gruntowną modernizację, w ramach której przebudowane zostanie nie tylko torowisko, ale również jezdnia, chodniki, oświetlenie i infrastruktura podziemna. Zakończenie tych prac zbiegnie się w czasie z dostawą nowych dwukierunkowych wagonów.

Obie inwestycje, zarówno modernizacja ul. Piekarskiej, jak i zakup nowych tramwajów, są elementami "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego", przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
N
Bytom
  • WK – 22.08.2017

    I bardzo dobrze.

  • kolejFAN – 22.08.2017

    a nazwa nowego tramwaju w bytomiu to pewnie helga albo eva braun

  • GOPOWIEC – 22.08.2017

    I dobrze, ten zabytkowy tramwaj wkomponował się w zabytkową architekturą Bytomia, zwłaszcza ulicy Piekarskiej. Kolejna dobra decyzja TŚ. Bytom jest najstarszym śląskim miastem, otrzymał o kilka lat wcześniej prawa miejskie niż Wrocław. W związku z czym posiada perełki architektoniczne. Przekleństwem tego miasta są szkody górnicze, powodowane przez bezmyślną, grabieżczą politykę Gierka i spółek górniczych lat 90tych. Niestety odbija się to również na stan torowisk w tym mieście. @kolejFAN akurat w Bytomiu jest w większości ludność napływowa z kresów II RP, zwłaszcza ze Lwowa. Zatem nazwa tramwaju powinna brzmieć Kaźmierz, Szczepcio lub Tomcio.

  • www – 23.08.2017

    Będą kursować "naprzemiennie"? Po trasie na której jeździ jeden skład, a przejazd zabiera jakieś 5 minut? Na tej trasie jest mijanka?Inna sprawa, że skład niskowejściowy może nie być nazbyt przydatny, chyba, że zrobią wiedeńskie przystanki.

  • ddd – 23.08.2017

    ^fufufu^ faktycznie, lepiej wchodzić z powierzchni asfaltu do wysokopodłogowego

  • advisor – 23.08.2017

    Ta trasa jest dla pasażerów czy dla mikoli/mkm'ów/innych miłośników jak zwał tak zwał? Jak dla tych pierwszych to źle, jak dla tych drugich to dobrze. Pytanie, dla kogo ma być komunikacja miejska.

  • a2n – 23.08.2017

    W każdym szanującym się mieście tramwajowym powinna być jedna linia obsługiwana przez cały rok albo w całości , albo częściowo taborem zabytkowym.To może być dodatkowa atrakcja, a także jeden z symboli miasta.Jeżeli o wagony się dba to mogą kursować praktycznie wiecznie.Pytanie, kto za to zapłaci i dla kogo taka atrakcja ?

  • Paweł-Miłośnik Komunikacji – 23.08.2017

    Nie mieszkam u was, ale jeśli ma być linia obsługiwana Zabytkowym tramwajem i z tego co słychać trasa 5 minutowa, to nie lepiej zrobić Linię Zabytkową obsługiwaną Zabytkowym tramwajem. I kursującą co przykładowo 20 min lub 30 min a nie dawać nowy i stary tramwaj? I jeszcze nie lepiej zrobić Zabytkową Linię obsługiwaną 2 zabytkami na przykład jeszcze 2 jakimś zabytkiem i zrobić trasę np. 20 minutową kursującą co 30 min wtedy na postoju by było 10 min przerwy i obsługiwana by była 2 zabytkami. A jeśli jest 1 zabytek to kursowała by ona co 1 godzinę obsługiwana tym zabytkiem i 20 minutową?

  • www – 23.08.2017

    @Paweł-Miłośnik Komunikacji Niestety, żeby zrozumieć GOP to trzeba tam pomieszkać:-( Na tej linii to będzie jeździł jeden tramwaj, a jak się zepsuje to drugi, albo pół dnia jeden, a drugą pół drugi. O to chodzi w tej "naprzemienności".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....