TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Zablokowane tramwaje
Karol Wach - Opublikowano: 02.03.2010 10:14:14
Zablokowane tramwaje

Tegoroczna zima dała mocno popalić kierowcom. Zalegające w wielu miejscach zwały śniegu skutecznie utrudniały parkowanie. Pewnie także z tego powodu pomysłowość użytkowników aut wznosiła się na wyżyny możliwości. Konsekwencją tegoż intensywnego myślenia było nierzadko blokowanie możliwości przejazdu tramwajom. Pozostawiony zimą na torowisku lub w bliskiej od niego odległości to niestety codzienność...

Poza zimą tego typu problemy występują sporadycznie –mówi nam Marcin Małek z MPK Łódź. Teraz takich przypadków jest od kilku do nawet około 30 dziennie (tyle było w połowie stycznia). W Łodzi najczęściej do blokowania torowiska dochodzi na ulicach: Pomorskiej, Gdańskiej, Legionów, Zielonej i Narutowicza. Takie przypadki blokowania możliwości przejazdu tramwajom to nie tylko problem Łodzi. We Wrocławiu do takich zatrzymań dochodziło na ulicach: Podwale, Teatralna, Chrobrego i Nowowiejska –informuje Janusz Krzeszowski z MPK Wrocław. Od początku roku tramwaje przez źle zaparkowane auta stanęły 30 razy. Było tez kilka spektakularnych przypadków blokady autobusów np. w Bartoszowicach przegubowe autobusy nie mogły wjechać przez kilka dni (po pierwszej śnieżycy: 8-9 stycznia). Feriogaj - raz był przypadek, ze 12 przegubów ustawiło się w kolejce, bo inny, przez źle zaparkowane auto, nie mógł wjechać i zawrócić na pętli. Wracając do tramwajów, to w tym roku takich przypadków jest około 40 procent więcej niż w tamtym. Średnio tygodniowo zdarza się kilka. To szczególny rok i chyba jeden z rekordowych pod tym względem –dowiadujemy się od Janusza Krzeszowskiego. Ciekawie było też w Łodzi. W styczniu na Pomorskiej zaparkowano dwa auta obok siebie, blokując ruch tramwajowy w obu kierunkach –opowiada Małek. Zdarza się, że samochody blokują nawet autobusy lub ogólnie ruch kołowy (w styczniu tak było m.in. na ul. 1 Maja, a w lutym na ul. Uniwesyteckiej). Cztery lata temu podczas równie śnieżnej zimy, w krótkim czasie linia 12 została zablokowana aż w czterech miejscach - nie było możliwości poprowadzenia tramwajów objazdami i zamiast nich przez kilka godzin jeździły autobusy zastępcze (na mniejszą skalę uruchamianie komunikacji zastępczej w tego powodu zdarza sie dość często). Cóż. A gdyby tak sprawcy tego całego zamieszania odrobinę pomyśleli. Czy wymagamy zbyt dużo? Dla kierowy osobówki spotkanie z holownikiem to chyba przyjemność wątpliwa? W Krakowie wyceniona na 320 zł.   

Jak sobie radzić?

Bywa, że pasażerowie sami usuwają zawalidrogę, nie chcąc czekać na straż lub służby drogowe. W szczytowym okresie dochodziło do kilku takich zdarzeń dziennie –mówi Marcin Małek. Po newralgicznych odcinkach jeździły patrole nadzoru ruchu. Pracownicy widząc, że ktoś źle parkuje, prosili o przestawienie auta. Nie zawsze udawało się jednak w porę zareagować - dodaje. Przede wszystkim polepszyliśmy współpracę ze strażą miejską - teraz nasze wezwania do zatarasowanych torowisk traktują priorytetowo i rzeczywiście jak mówią dyspozytorzy, się z tego wywiązują –informuje Janusz Krzeszowski. MPK Wrocław ruszyło też z kampanią \'1 metr”. Włączyliśmy się do akcji MPK w Poznaniu, które nas zaprosiło do współpracy. Wydrukowaliśmy 2 tys. ulotek, które trafiły już częściowo za wycieraczki samochodów zaparkowanych blisko torowisk. Zamierzamy je rozdawać do końca śniegów. Miejmy nadzieję, że apele przyniosą skutek. MPK Wrocław apelowało do kierowców ostrzegając, iż uważne parkowanie uchroni ich przed mandatem karnym, kosztami związanymi ze wstrzymaniem pojazdów komunikacji miejskiej (MPK wystawia rachunki za zatrzymania od kilkudziesięciu do kilkuset złotych), czy holowaniem auta na policyjny parking. Uchroni też setki pasażerów, przed oczekiwaniem aż samochód zniknie sprzed kół tramwaju, czy autobusu. Aby pojazd komunikacji miejskiej mógł bez problemów przejechać obok auta potrzebne jest 1 metr odległości od torowiska –wiadomo już skąd nazwa akcji... Z odpowiednimi służbami współpracuje też KZK GOP. Sprawa wygląda tak, że jeśli jakiś samochód blokuje tory, to dyspozytor z tramwajów powiadamia służby (straż miejską, policję), która posiada uprawnienia, aby zadziałać i wyciągnąć konsekwencje –mówi nam Katarzyna Migdoł-Rogóż z Biura Prasowego KZK GOP. Na samych kierowców nie możemy wpływać, bo nie mamy takich uprawnień - dodaje. Okazuje się, że współpraca z mundurowymi może być zbawienna. Wiedzą o tym także w MPK Kraków. Aby zmniejszyć liczbę źle zaparkowanych samochodów zbyt blisko torowiska współpracujemy ze Strażą Miejską. Strażnicy wraz z inspektorami MPK organizują wspólne patrole na tych ulicach, na których dochodzi najczęściej do zablokowania tramwaju –informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. Co ciekawe w Grodzie Kraka zima nie jest tą porą roku, w której liczba zatrzymań wzrasta. W ubiegłym roku takich przypadków blokowania tramwajów przez nieprawidłowo zaparkowane samochody było ok. 200. W tym roku jest już ich ponad 40. Nie zauważyliśmy, aby w okresie zimowym liczba tych zatrzymań rosła –mówi Gancarczyk. Okazuje się też, że nie tylko Wrocław, za przykładem Poznania, prowadzi kampanię informacyjna dla kierowców. W Krakowie taka akcja startuje 1 marca.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
KZK GOP
MPK Kraków
MPK Wrocław
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....