TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Za cztery lata pociągi metra zjadą do nowej stacji postojowej
- Opublikowano: 09.11.2018 19:42:00
Za cztery lata pociągi metra zjadą do nowej stacji postojowej (foto: UM)

Za cztery lata pociągi obsługujące II linię metra zjadą do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.

Po drodze pokonają cztery kilometry tuneli i zatrzymają się na stacjach Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Dziś, 9 listopada, podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka podziemnej kolei na Bemowie.

– Mamy rozstrzygnięcie, które dało nam zielone światło i umożliwiło podpisanie umowy finalizującej budowę drugiej linii metra na Bemowie. Za cztery lata mieszkańcy okolic Chrzanowa, ale też całych Jelonek obok swoich domów będą mogli wsiąść do metra i sprawnie dojechać do samego centrum Warszawy. Powstaną także węzły przesiadkowe dla tysięcy osób, które codziennie dojeżdżają do stolicy, do pracy czy szkoły – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

– Na bemowskim końcu drugiej linii metra powstanie nowa stacja techniczno-postojowa. To szczególnie ważna część tej inwestycji, gdyż to właśnie dzięki niej będziemy mogli uzyskać oczekiwaną przez warszawiaków częstotliwość kursowania podziemnej kolei. Tak, jak zapowiadaliśmy, chcemy by pociągi kursowały tu co około trzy minuty – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

– Metro na Bemowo uzupełnia infrastrukturę komunikacyjną dzielnicy w sposób kompleksowy zamykając klamrą cały system transportowy w tej części miasta. Jednocześnie będzie stanowić kolejny impuls rozwojowy dla dzielnicy, jak również mam nadzieję, w przyszłości również dzielnic sąsiadujących, czyli Ursusa i Włoch – mówi Mariusz Frankowski, radny i przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady m.st. Warszawy.

– Kontrakt ten to dla nas prawdziwie prestiżowa inwestycja. Po raz kolejny będziemy chcieli pokazać warszawiakom, że konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Astaldi S.p.A. jest gwarantem terminowego i sprawnego przeprowadzenia kontraktów. Zdajemy sobie sprawę z dużych oczekiwań mieszkańców, dlatego też realizację tego projektów poprzedziły staranne przygotowania. Mamy świadomość, że przed nami zadania wymagające doświadczenia, ale też i sprawdzonej ekipy pracowników. Mogę zapewnić, że posiadamy i jedno, i drugie – mówi Bülent Özdemir, Gülermak A.Ş., przedstawiciel konsorcjum wykonawców.

Zadaniem wykonawcy bemowskiego odcinka II linii metra będzie zarówno zaprojektowanie, jak i wykonanie całej infrastruktury podziemnej kolei. Na południowo-zachodnim końcu linii M2 powstaną trzy stacje: C03 "Lazurowa" po południowej stronie ul. Górczewskiej w rejonie ul. Lazurowej, C02 "Chrzanów" w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej, a także C01 "Karolin" w rejonie zbiegu ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ostatnią z nich wybudowana zostanie również nowa Stacja Techniczno-Postojowa "Karolin". To właśnie tam będą zjeżdżały pociągi obsługujące II linię metra. Tam również będą odbywały się ich przeglądy i wszystkie naprawy. Budowany odcinek podziemnej kolei, stację oraz STP połączy w sumie ponad 4 kilometry tuneli – powstaną po dwa, dla każdego z kierunków osobno. Wykonawcy na zrealizowanie projektu wartego 1 622 951 790 zł, będą mieli 48 miesięcy.

Pod koniec września, Komisja ds. Nazewnictwa Miejskiego Rady m.st. Warszawy, podjęła decyzję o zmianie nazw roboczych końcówki bemowskiego odcinka metra. Dotychczasową, ostatnią stację "Połczyńska", a także nazwę Stacji Techniczno-Postojowej "Mory" zastąpiła nazwa "Karolin". Teraz tę decyzję musi zatwierdzić cała Rada m.st. Warszawy.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. 28 września, podpisana została także umowa na budowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów oraz Powstańców Śląskich. To dwukilometrowy fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a końcowym etapem II linii metra na Bemowie.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tysięcy pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Warszawa
budowa
STP
  • Krzysiek Basiak – 09.11.2018

    A nie Mory? Wiele, wiele lat krążyła ta nazwa, a teraz nagle Karolin...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...