TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Z Finlandii do Łodzi, czyli MPK kupuje tramwaje
INFOTRAM - Opublikowano: 12.05.2014 12:00:52 4 komentarze
Z Finlandii do Łodzi, czyli MPK kupuje tramwaje
W nocy z 10 na 11 maja w łódzkiej zajezdni Telefoniczna zameldowały się dwa wagony Duewag GT8N, które MPK odkupiło od HKL Helsinki. W Finlandii pojazdy kursowały od 2008 roku, teraz po pięciu latach od sprzedaży przez RNV Mannheim trafiły do Polski. W ramach modernizacji zostały w nich wstawione człony niskopodłogowe. Co ciekawe w 2007 roku takie same tramwaje kupiła MKT Łódź. Było ich sześć. Na razie nie wiadomo, czy nowo zakupione wagony wyjadą liniowo na łódzkie tory, czy też posłużą jako dawcy części do obecnie eksploatowanych przez MPK składów. HKL po zakupie nowych pojazdów wyprzedaje starszy tabor, co sprawia, że być może do Łodzi zawitają kolejne pojazdy z Finlandii. Swego czasu Helsinki zakupiły bowiem z Mannheim sześć takich tramwajów. Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że do Łodzi trafiły wagony o numerach HKL163 (ex MVG523) oraz HKL 165 (ex MVG 507). Oprócz Łodzi i Helsinek takie pojazdy odkupił także niemiecki przewoźnik z miasta Gotha.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Helsinki
Duewag
HKL Helsinki
  • citek_rtk – 12.05.2014

    Gratuluje zakupu MPK. Te wagony są milion razy lepsze od 805Na bo: - są ciche - niskopodłogowe - wygodne - nie buczy w nich przetwornica (w 805Na ten łomot doprowadza mnie do szału) - mają drzwi zamykane automatycznie i wydajne ogrzewanie działające w zimę, a nie jak w 805Na w lato.

  • Combino – 12.05.2014

    @citek-rtk: czy Ty na pewno mówisz o tych samych wagonach?Porządnie sobie tym pojeździłem w 2011 roku i już wtedy wagony były bardzo dobite; właściwie jedynym argumentem przeciwko diagnozie "do huty" była niska wstawka.Tak więc nie są absolutnie ciche,bo po wózkach zdecydowanie czuć i słychać wiek tych wagonów (a mają od pół wieku w górę); wozy pozyskane od HKL musza być w niewiele lepszym stanie,jeśli odstawili je pomimo tego,że jedynie część Valmetów ma niską wstawkę.W sumie zakup średnio udany,jak nie gorzej...

  • gryf8801 – 12.05.2014

    Nie ma się z czego cieszyć. Został sprowadzony złom tylko, że częściowo niskopodłogowy i tylko tyle. Nie jest to krok do przodu. Łódź jeżeli ma takie problemy taborowe to zamiast kupować w pełni niskopodłogowe tramwaje powinni zakupić więcej wagonów częściowo niskopodłogowych. Wydanych zostanie tyle samo pieniędzy ale będzie więcej nowych wagonów przystosowanych do obsługi pasażerów ograniczonych ruchowo.

  • zet – 13.05.2014

    Z laponi od Łodzi Ko go zatrudniła ta zdanowska szmelc kupuje jakby chciał muzeum z Łodzi zrobić . Szmelc powinien być na złomie a nie na torach. Zakupy autobusów to inna bajka co rusz nowe może prezes nie lubi tramwaju u niego na wiosce nie jeździły

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....