TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Z Bydgoszczy do Elbląga czyli 121N już na trasie
Karol Wach - Opublikowano: 29.12.2006 12:14:36 2 komentarze
Z Bydgoszczy do Elbląga czyli 121N już na trasie

W dniu 21 grudnia 2005 roku w Elblągu został wprowadzony do eksploatacji pierwszy z sześciu zamówionych przez miasto tramwaj 121N. Jest to doskonała okazja, aby przyjrzeć się nieco bliżej temu pojazdowi. Tym bardziej, że w najbliższym czasie na polskie tory wyjadą kolejne, 5-członowe, wersje tego tramwaju –120N w Warszawie i 122N w Łodzi.

Umowa na zakup 6 tramwajów niskopodłogowych została podpisana w dniu 11 sierpnia 2005 roku pomiędzy Urzędem Miejskim w Elblągu a bydgoską fabryką PESA. Po serii próbnych jazd eksploatacyjnych pod koniec grudnia ubiegłego roku udało się wprowadzić do eksploatacji pierwszy z nich. Zanim jednak to nastąpiło najnowszy wówczas produkt PESY został zaprezentowany szerszej publiczności w Bydgoszczy. W dniu 20 października ubiegłego roku wagon 121N kursował pomiędzy zajezdnią tramwajową a Leśnym Parkiem Kultury i Wypoczynku.   

Tramwaj 121N to 3-członowa, jednokierunkowa, jednoprzestrzenna, w 100% niskopodłogowa konstrukcja  z wbudowaną rampą pozwalającą na podróżowanie tym środkiem komunikacji również osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.. W przedziale pasażerskim zastosowano wentylację wymuszoną, natomiast w kabinie motorniczego klimatyzację. Całości dopełniają wandaloodporne siedzenia i antypoślizgowa wykładzina podłogowa. Elbląskie pojazdy wyposażone zostały w monitoring z systemem rejestracji zdarzeń, co z pewnością spowoduje zwiększenie bezpieczeństwa jazdy. Tramwaje mają zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii zderzenia, a kabina motorniczego tworzy klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenia w razie kolizji. Nowe pojazdy są sterowane mikroprocesorowo, posiadają elektroniczny system nadzoru i diagnozowania —m.in. system wykrywający poślizg podczas ruszania lub hamowania, który w razie potrzeby będzie automatycznie dozował piasek na torowisko. Tramwaj ma cztery silniki, napęd na każdą oś, czworo drzwi, w tym środkowe, szerokie. Za jeden pojazd Elbląg musiał zapłacić 5 milionów złotych. Nowe tramwaje zostały pomalowane na zielono. Kolor ten wybrali mieszkańcy miasta.

W napędy trakcyjne i statyczne przetwornice tramwaje zostały wyposażone przez firmę Medcom. Zastosowano napęd ANT-105-600, które zabudowano na dachu pojazdu. Umożliwiają one rozruch, jazdę z zadanym momentem oraz hamowanie pojazdu, jak również rozruch, jazdę i hamowanie przy nastawionym kierunku jazdy do tyłu. Ponadto w tramwaju zostały zamontowane:

- Rozdzielnia wysokiego napięcia RWN-500-600;

- Cztery falowniki tranzystorowe FT-105-600 zabudowane w dwóch skrzyniach;

- Cztery układy łagodnego włączenia falowników zabudowane w dwóch skrzyniach razem z falownikami;

- Cztery rezystory hamowania zabudowane w dwóch skrzyniach;

- Sterownik poślizgu STG-2;

- Przetwornica statyczna PSM-18.

Dane techniczne tramwaju 121N dla Elbląga

Producent –PESA Bydgoszcz S.A.

Liczba członów –3

Długość (bez sprzęgów) - 20220 mm

Szerokość - 2350 mm

Wysokość - 3400 mm

Wysokość podłogi - 350 mm

Rozstaw osi na wózkach -1800 mm

Rozstaw wózków - 11800 mm

Liczba miejsc siedzących –41

Liczba miejsc stojących –81

Liczba miejsc łącznie - 122

Prędkość maksymalna –70km/h

Moc silników –4x105kW

Niska podłoga –100%

Układ osi - Bo´Bo´


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
tramwaj
Elbląg
Tramwaje Elbląskie
Bydgoszcz
  • TMN – 02.01.2007

    Ładny ten tramwaj tylko tenzielony kolor paskudzi efekt.

  • jak_zawsze – 04.01.2007

    ... i nie ma dnia zeby ktorys z nowych nie wyskoczyl z toru :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....