TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Z Bydgoszczy do Elbląga czyli 121N już na trasie
Karol Wach - Opublikowano: 29.12.2006 12:14:36 2 komentarze
Z Bydgoszczy do Elbląga czyli 121N już na trasie

W dniu 21 grudnia 2005 roku w Elblągu został wprowadzony do eksploatacji pierwszy z sześciu zamówionych przez miasto tramwaj 121N. Jest to doskonała okazja, aby przyjrzeć się nieco bliżej temu pojazdowi. Tym bardziej, że w najbliższym czasie na polskie tory wyjadą kolejne, 5-członowe, wersje tego tramwaju –120N w Warszawie i 122N w Łodzi.

Umowa na zakup 6 tramwajów niskopodłogowych została podpisana w dniu 11 sierpnia 2005 roku pomiędzy Urzędem Miejskim w Elblągu a bydgoską fabryką PESA. Po serii próbnych jazd eksploatacyjnych pod koniec grudnia ubiegłego roku udało się wprowadzić do eksploatacji pierwszy z nich. Zanim jednak to nastąpiło najnowszy wówczas produkt PESY został zaprezentowany szerszej publiczności w Bydgoszczy. W dniu 20 października ubiegłego roku wagon 121N kursował pomiędzy zajezdnią tramwajową a Leśnym Parkiem Kultury i Wypoczynku.   

Tramwaj 121N to 3-członowa, jednokierunkowa, jednoprzestrzenna, w 100% niskopodłogowa konstrukcja  z wbudowaną rampą pozwalającą na podróżowanie tym środkiem komunikacji również osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.. W przedziale pasażerskim zastosowano wentylację wymuszoną, natomiast w kabinie motorniczego klimatyzację. Całości dopełniają wandaloodporne siedzenia i antypoślizgowa wykładzina podłogowa. Elbląskie pojazdy wyposażone zostały w monitoring z systemem rejestracji zdarzeń, co z pewnością spowoduje zwiększenie bezpieczeństwa jazdy. Tramwaje mają zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii zderzenia, a kabina motorniczego tworzy klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenia w razie kolizji. Nowe pojazdy są sterowane mikroprocesorowo, posiadają elektroniczny system nadzoru i diagnozowania —m.in. system wykrywający poślizg podczas ruszania lub hamowania, który w razie potrzeby będzie automatycznie dozował piasek na torowisko. Tramwaj ma cztery silniki, napęd na każdą oś, czworo drzwi, w tym środkowe, szerokie. Za jeden pojazd Elbląg musiał zapłacić 5 milionów złotych. Nowe tramwaje zostały pomalowane na zielono. Kolor ten wybrali mieszkańcy miasta.

W napędy trakcyjne i statyczne przetwornice tramwaje zostały wyposażone przez firmę Medcom. Zastosowano napęd ANT-105-600, które zabudowano na dachu pojazdu. Umożliwiają one rozruch, jazdę z zadanym momentem oraz hamowanie pojazdu, jak również rozruch, jazdę i hamowanie przy nastawionym kierunku jazdy do tyłu. Ponadto w tramwaju zostały zamontowane:

- Rozdzielnia wysokiego napięcia RWN-500-600;

- Cztery falowniki tranzystorowe FT-105-600 zabudowane w dwóch skrzyniach;

- Cztery układy łagodnego włączenia falowników zabudowane w dwóch skrzyniach razem z falownikami;

- Cztery rezystory hamowania zabudowane w dwóch skrzyniach;

- Sterownik poślizgu STG-2;

- Przetwornica statyczna PSM-18.

Dane techniczne tramwaju 121N dla Elbląga

Producent –PESA Bydgoszcz S.A.

Liczba członów –3

Długość (bez sprzęgów) - 20220 mm

Szerokość - 2350 mm

Wysokość - 3400 mm

Wysokość podłogi - 350 mm

Rozstaw osi na wózkach -1800 mm

Rozstaw wózków - 11800 mm

Liczba miejsc siedzących –41

Liczba miejsc stojących –81

Liczba miejsc łącznie - 122

Prędkość maksymalna –70km/h

Moc silników –4x105kW

Niska podłoga –100%

Układ osi - Bo´Bo´


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
tramwaj
Elbląg
Tramwaje Elbląskie
Bydgoszcz
  • TMN – 02.01.2007

    Ładny ten tramwaj tylko tenzielony kolor paskudzi efekt.

  • jak_zawsze – 04.01.2007

    ... i nie ma dnia zeby ktorys z nowych nie wyskoczyl z toru :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....