TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wuzetka po Jerozolimskich – największa tegoroczna inwestycja tramwajowa w Polsce
Karol Wach - Opublikowano: 02.03.2009 20:27:14
Wuzetka po Jerozolimskich – największa tegoroczna inwestycja tramwajowa w Polsce

W dniu 15 marca 2009 roku rozpocznie się największy tegoroczny remont miejskiej infrastruktury, a zarazem największa od momentu zakończenia przebudowy torowiska w Al. Jerozolimskich, inwestycja Tramwajów Warszawskich. Chodzi Mianowice o remont szlaku tramwajowego na trasie W-Z na odcinku od ul. Młynarskiej do ul. Jagiellońskiej oraz na ul. Młynarskiej. W ramach prac wykonane zostaną nowe wiaty i usprawniający komunikację wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Przy tej okazji wymienione zostaną także: wodociąg, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Most Śląsko-Dąbrowski zamknięty będzie do 31 sierpnia. Wszystkie zaplanowane na ten rok prace zakończą się do 17 października.

Nowe perony

W czasie prac remontowych przebudowane zostaną wszystkie perony, które zostaną podwyższone i wydłużone tak, aby jednocześnie mogły zatrzymać się przy nich dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe (tj. o długości porównywalnej z wagonami produkcji firmy PESA). Wszystkie przystanki wyposażane zostaną w bezpieczną nawierzchnię (płyty z \'wypustkami\' i płyty o szorstkiej nawierzchni) na szerokości ok. 1 m od krawędzi. Największą modernizację przejdą przystanki usytuowane w al. Solidarności, przy pl. Bankowym i przy Parku Praskim. Ich nawierzchnia będzie wyłożona kamieniem, powstanie zadaszenie niemal nad całą powierzchnią przystanku, zamontowane zostanie również oświetlenie. Na wspólnych, tramwajowo-autobusowych przystankach (Metro Ratusz, Park Praski) ułożone zostaną specjalne, półokrągłe krawężniki typu Combiborde, które umożliwiają bliskie podjechanie autobusowi do platformy przystankowej i jednocześnie chroniące krawędź platformy przed zniszczeniem przez ciężki autobus. Wykonawca zbuduje ponadto osłony chroniące mury Muzeum Niepodległości przed bryzgami wody z jezdni. Duże wiaty przystankowe pojawią się także na przebudowanych przystankach na pl. Bankowym (na ul. Marszałkowskiej). Remont obejmie także elementy trakcji elektrycznej.

Remont torowiska

Podczas remontu zmieniony zostanie nieco układ torowisk na skrzyżowaniach –poinformował Prezes Tramwajów Warszawskich, Krzysztof Karos. Te przebudowy usprawnią poruszanie się tramwajów i tym samym skrócą czas przejazdu. Na ul. Młynarskiej, pomiędzy ul. Płocką a ul. Wolską, torowisko zostanie nieznacznie przesunięte w kierunku wschodnim. Dzięki temu uda się wygospodarować przestrzeń potrzebną do wydzielenia z jezdni toru tramwajowego w kierunku ul. Wolskiej. Dla samochodów powstanie oddzielny pas ruchu. Torowisko w jezdni, wspólne z pasem samochodowym, pozostanie tylko w kierunku ul. Obozowej.   

Na węźle Kercelak wydzielone zostaną tory do skrętu i skorygowany niekorzystny układ przecięć torów na samym skrzyżowaniu. Dodatkowe skręty powstaną na najbardziej obciążonych kierunkach: w al. Solidarności w lewo w ul. Towarową, z ul. Towarowej w lewo w al. Solidarności, z ul. Okopowej w prawo w al. Solidarności. Dzięki temu tramwaje oczekujące na skręt nie będą blokowały torów jadącym prosto. Na węźle Kino Femina zmiany geometrii obejmą obie krzyżujące się trasy, a ruchome elementy zwrotnic (iglice) zostaną wyprowadzone z jezdni i przejść dla pieszych, co zwiększy bezpieczeństwo ludzi i ułatwi konserwację i naprawy. Na trasie od placu Bankowego do ul. Jagiellońskiej torowisko zostanie \'rozsunięte\', aby umożliwić poruszanie się po nim autobusów. Jednocześnie umożliwi to budowę w przyszłości przystanków przy Starym Mieście już bez konieczności przebudowy torów. Jak podkreślił Krzysztof Karos Tramwaje Warszawskie zbudują także łącznik torowy z al. Solidarności przez ul. Jagiellońską do pętli ZOO - to połączenie umożliwi tramwajom w czasie budowy drugiej linii metra omijanie rozkopanego placu Wileńskiego. Uzupełnieniem tego układu będzie skręt z ul. 11 Listopada w prawo ul. Targową, którego budowa jest planowana także na ten rok. 

Objazdowe zamieszanie

Jak łatwo się domyślić zamknięcie tak ważnego ciągu jak trasa W-Z spowoduje spore utrudnienia, nie tylko dla tramwajów, ale także w ruchu samochodowym. Ruch tramwajów na czas pierwszego etapu robót na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany w niedzielę 15 marca 2009 roku. Tego dnia \'wuzetka\' zostanie zamknięta także dla ruchu samochodowego, na odcinku od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej. Przejezdny, ale tylko dla autobusów komunikacji miejskiej pozostanie most Śląsko-Dąbrowski (jeden pas dla obydwu kierunków, ruchem autobusów będzie sterowała sygnalizacja świetlna). Nieprzejezdny będzie natomiast wiadukt Pancera, który jak podkreślał Zastępca Prezydenta Warszawy –Jacek Wojciechowicz, zostanie również wyremontowany. Wszystko to, aby zapobiec powtórzeniu się sytuacji, która dziś ma miejsce na ulicy Andersa.

Organizacja ruchu

Na remontowanych odcinkach trasy można się spodziewać zwężeń jezdni, podczas przebudowy skrętów przecinających jezdnie konieczne będzie kierowanie samochodów na objazdy. Warszawiaków o wyrozumiałość prosi Zastępca Prezydenta Warszawy –Jacek Wojciechowicz. Przez najbliższe miesiące po stolicy będzie się podróżowało trudno - dodaje. Ale ten remont musieliśmy kiedyś przeprowadzić. Wszystko po to, aby po nowym torowisku mogły jeździć nowe tramwaje, których Warszawa chce kupić aż 186. Pierwsze z nich pojawią się w stolicy prawdopodobnie już w 2010 roku.

W początkowym okresie robót możliwy będzie dojazd od placu Bankowego do ul. Bielańskiej oraz wyjazd z ul. Bohaterów Getta w kierunku placu. Po stronie praskiej kierowcy dojadą tylko do ul. Jagiellońskiej, możliwy będzie wyjazd z ul. Sierakowskiego w kierunku ul. Targowej.

Kluczowe skrzyżowanie, czyli węzeł Femina pójdzie do remontu w wakacje i wówczas zostanie na nim całkowicie wyłączony ruch tramwajowy i samochodowy. Samochody ominą zamknięte odcinki ulic tymczasowymi jezdniami, które utworzą coś w rodzaju ronda dookoła placu budowy.

Ulica Młynarska będzie zamknięta dla ruchu tramwajów do 14 czerwca. Roboty będą tu prowadzone etapowo, tak, aby umożliwić dojazd do posesji. Najważniejsze skrzyżowanie, czyli to ul. Górczewska i ul. Leszno zostanie zawężone, ale bez całkowitego zamknięcia, na okres około dwóch tygodni na przełomie maja i czerwca. W tym samym czasie skrzyżowania z ul. Żytnią i ul. Wolską będą całkowicie przejezdne. Główny objazd zamkniętej ul. Młynarskiej prowadzi ul. Płocką, na skrzyżowaniu Płocka-Obozowa wybudowana zostanie tymczasowa jezdnia do skrętu w lewo w ul. Obozową. 

Kolej alternatywą dla tramwajów

W czasie prac, alternatywą dla pasażerów komunikacji miejskiej stanie się kolej. Poprawie ulegnie dojazd do kolejowych przystanków Stadion i Powiśle. Pasażerowie będą mogli także korzystać z linii tramwajowych, które zostaną skierowane na sąsiednie mosty, czyli Gdański i Poniatowskiego –wyjaśnia Lweszek Ruta szef stołecznego ZTM. Od poniedziałku 16 marca, przez około 2 miesiące, za Muzeum Niepodległości funkcjonowała będzie tymczasowa pętla tramwajowa do zawracania tramwajów jadących al. Solidarności z Woli. W pierwszym etapie robót będą to linie 23 i 26. Przez most Gdański pojadą linie 41 (szczytowa), 4, 13;trasy zmienią linie 7, 24, 28;zawieszone będzie kursowanie linii 2, 32, 46.

Jako uzupełnienie, uruchomione zostaną cztery, kursujące przez most Śląsko-Dąbrowski, zastępcze linie autobusowe. Połączą obydwa brzegi Wisły z pominięciem remontowanego wiaduktu Pancera. Autobusy dwóch linii (Z2 i Z3 kursujące w szczycie co 2,5 i 5 minut) dojadą do Wisłostrady z dwóch stron - od Placu Bankowego i ul. Targowej - i spotkają się na Wisłostradzie na wspólnym przystanku Podzamcze. Jest to możliwe, dlatego że wykonawca pozostawi podczas prac przejezdny pas ruchu na moście i na odcinku od pl. Bankowego do wiaduktu Pancera. Połączenie z Wisłostradą zapewnią zaś dojazdy ulicami Grodzką i Nowym Zjazdem. Kolejna linia Z4 będzie kursowała przez most Świętokrzyski. Na czas zamknięcia ul. Młynarskiej uruchomiona zostanie linia zastępcza Z1 jadąca z pętli Koło na Podzamcze. Wariantów na poprowadzenie objazdów było tysiące –mówi Ruta. Staraliśmy się wybrać te najbardziej optymalne. Z czasem okaże się czy wybraliśmy najlepsze rozwiązania. Jeśli nie będziemy korygować trasy linii zastępczych –dodaje. Nie ukrywam, że to najbardziej uciążliwa dla nas inwestycja od kilku lat –podsumowuje szef ZTM-u.  

Dodatkowo, wprowadzony zostanie szereg zmian mających na celu uprzywilejowanie komunikacji miejskiej. Wydzielone zostaną pasy dla autobusów:

- w al. Solidarności zostanie wydłużony na ciąg ul. Radzymińskiej, od ul. Trockiej (w efekcie buspas obejmie odcinek od ul. Trockiej do dworca. Wileńskiego). Buspas pozostanie na tym odcinku na stałe, także po zakończeniu remontu.

- w al. Solidarności od ul. Towarowej do pl. Bankowego (w jednym kierunku) obowiązujący całą dobę

- na ul. Anielewicza na odcinku od ul. Karmelickiej do ul. Andersa (w jednym kierunku) obowiązujący w godz. 6-20

Szczegóły zmian na stronie ZTM Warszawa www.ztm.waw.pl. O kolejnych utrudnieniach związanych z remontem trasy W-Z, jak i samej modernizacji, będziemy na bieżąco informowali na łamach TransInfo.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM
Tramwaje Warszawskie
objazd
linia
remont
przystanek
peron
torowisko

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....