Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie poznańskie Tatry zmodernizowane

infotram
13.02.2015 08:36
0 Komentarzy

15 stycznia br. można było ostatni raz zobaczyć na poznańskich ulicach tramwaj typu RT6-N1 'TATRA’ o numerze 409. Był to ostatni niezmodernizowany wagon tego typu. Po zjeździe z linii trafił on bowiem, jako ostatni z dziesiątki, do oddziału Modertrans Biskupice na gruntowną modernizację. Powrócił do MPK Poznań w nowej odsłonie, jako tramwaj RT6-MF06 AC. W takiej postaci wyjechał na poznańskie ulice w poniedziałek 2 lutego. Jak informuje wykonawca remontu ?Modrtrans – zmiana była od razu widoczna i doceniona przez pasażerów, a komfort jazdy zdecydowanie uległ polepszeniu. Na początku eksploatacji przez MPK Poznań 'TATRY’ cechowały się dużą awaryjnością, co nie pozwalało poznaniakom na regularne kursy nowoczesnymi jak na tamte lata tramwajami. Sytuacja zaczęła się zmieniać po przejęciu serwisu tramwajów przez Modertrans. Awarie wagonów RT6-N1 stawały się rzadkością. Coraz częściej można było spotkać komplet 10 tramwajów przewożących pasażerów z jednego na drugi koniec miasta. Niestety w związku z milionem przejechanych kilometrów, poznańskie TATRY musiały przejść kapitalny remont. Koniecznością i priorytetem była całkowita wymiana układu napędowego i hamulcowego. Zmniejszyło to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzeń niepożądanych w postaci zablokowania linii przez niesprawny tramwaj. Kolejnymi udogodnieniami, bardziej widocznymi dla 'zwykłych’ użytkowników transportu publicznego, jest nowa antypoślizgowa wykładzina, nowe siedzenia, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring zwiększający poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej. Dodatkowo w kabinie motorniczego zainstalowano klimatyzację w celu poprawienia komfortu pracy jak również zmieniono na nowoczesny pulpit sterowniczy poprawiający ergonomię pracy.

Komentarze