Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie łódzkie Swingi skierowane na trasę WZ

infotram
03.02.2016 06:29
0 Komentarzy

Na zmodernizowaną w ubiegłym roku w Łodzi trasę W-Z wyruszyły22 nowoczesne tramwaje typu Swing, dostarczone przez fabrykę PESA z Bydgoszczy.To ma być pierwszy etap wymiany taboru tramwajowego łódzkiego przewoźnika.

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska na wtorkowej konferencjiprasowej podkreśliła, że Łódź długo czekała na nowoczesne tramwaje, azrealizowany kontrakt rozpoczął proces stopniowej wymiany taboru szynowegoMiejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Na razie nasz stanposiadania nie wygląda imponująco, ale to dopiero początek zmian. Stawiając natransport publiczny, zależy nam na wymianie tramwajów na nowoczesne ikomfortowe pojazdy, które podniosą standard świadczonych usług. Cieszymy się,że łodzianie wreszcie mogą z nich korzystać” – mówiła.

Jak zapewnił prezes MPK-Łódź Zbigniew Papierski wszystkiedostarczone przez bydgoskiego producenta tramwaje zostały skierowane na tory.Obsługują trasę linii numer 10 na zmodernizowanym i wydłużonym w ubiegłym rokutorowisku trasy Wschód – Zachód (W-Z), łączącej dwa duże łódzkie osiedla -Olechów i Retkinię. „Na tej linii łodzianie będą jeździły tylko tramwajetypu Swing. Do jej obsługi przy obecnej częstotliwości potrzebujemy od 18 do 20sztuk” – poinformował

Dodał, że dzięki realizacji kontraktu miejski przewoźnikpodwoił stan posiadania nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Wcześniej wtaborze było ich 25. „Teraz mamy 47 niskopodłogowych pojazdów, co stanowi10 procent naszego całego taboru tramwajowego. Będziemy to zmieniać, m.in.poprzez zakup nowych pojazdów oraz modernizację naszych. Chcemy, podobnie jak wtaborze autobusowym, stać się w przyszłości jednym z liderów w kraju” -zapewnił.

Tramwaje typu Swing to jednoprzestrzenne, pięcioczłonowe,jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy. Są wyposażone w klimatyzacjęprzedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego, automat biletowy, systemzliczania pasażerów, a także monitoring z możliwością przesyłania obrazu wczasie rzeczywistym do centrali nadzoru ruchu. Mają także ręcznie rozkładanąrampę umożliwiającą podróżowanie osobom na wózkach inwalidzkich oraz systemnowoczesnej informacji pasażerskiej. Mogą pomieścić 207 pasażerów i wyposażonoje w 40 miejsc siedzących.

Według producenta koszt produkcji jednego tramwaju wynosiok. 7,5 mln złotych brutto.

Koszt zakupu 22 składów Swing to 166 mln zł brutto, z czego80 procent pozyskano ze środków Unii Europejskiej. Bydgoski producent narealizację zawartego w grudniu 2014 roku kontraktu miał 11 miesięcy. PrezesMPK-Łódź nie wyklucza naliczenia kar związanych z opóźnieniem w dostarczeniuwszystkich składów. Członek zarządu PESY Marcin Jędryczka ma nadzieję, żewydłużony czas produkcji i dostawy nie wpłynie to na dalszą współpracę zMPK-Łódź.

Pierwszy z zamówionych pojazdów do Łodzi dotarł 4 listopadaubiegłego roku, a pasażerowie trzema pierwszymi tramwajami typu Swing pojechali23 grudnia, w 117. rocznicę uruchomienia w Łodzi komunikacji tramwajowej.


Komentarze