TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wszystkie łódzkie Swingi odebrane
InfoTram - Opublikowano: 30.12.2015 16:51:16 29 komentarzy
Wszystkie łódzkie Swingi odebrane

W dniu 30 grudnia 2015 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, z powodzeniem zakończyliśmy działania mające na celu zakup 22 tramwajów typu Pesa Swing z zachowaniem 80% dofinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko ? poinformował rzecznik prasowy MPK Łódź Sebastian Grochala.

10 tramwajów dotarło już do Łodzi, pozostałe zostały odebrane w Bydgoszczy, skąd w styczniu zostaną przewiezione i wyruszą do ruchu liniowego wraz z pozostałymi tramwajami.

Sebastian Grochala przypomina jednocześnie, że koszt zakupu 22 składów tramwajowych to 166 mln zł brutto (135 238 690 PLN netto). Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Początkowo realizacja projektu była dofinansowana na poziomie 44% (60 000 000 PLN netto) ale dzięki podpisanemu aneksowi do umowy o dofinansowanie obecnie jest to 80% - czyli 108 190 952 PLN netto).

Tramwaje SWING to jednoprzestrzenne, pięcioczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy wyposażone w klimatyzację przedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego a także m.in. system zliczania pasażerów, automat biletowy, monitoring z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do Centrali Nadzoru Ruchu, nowoczesną informację pasażerską oraz ręcznie rozkładaną rampę, umożliwiającą korzystanie z pojazdów osobom na wózkach inwalidzkich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Łódź
Swing
  • XWJ – 30.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z regulaminem]

  • Michał – 30.12.2015

    Uwierzę jak zobaczę zdjęcie na zajezdni/ placu PESA te wagony w pełni sprawne.

  • ;] – 30.12.2015

    @XWJMagia :D Odebrali nie istniejące tramy i dotacja uratowana. Magicy ;]

  • pes – 30.12.2015

    Ciekawe jak szybko te tramwaje trafią w Łodzi w krzaki ? Tak jak wcześniej citki gdzie 2 z 3 od prawie 10 lat dalej tam stoją, gdzie od paru miesięcy pesa z poprzedniej dostawy stoi i gdzie wcześniej Volvo/mercedesy hurtowo trafiały

  • Combino – 30.12.2015

    @XWJ: człowieku,weż melisę ;)Wypominasz mi brak obiektywizmu,a sam uprawiasz hejt maksymalny. W czym ty się niby czujesz lepszy ode mnie czy od tamtych hejterów? Bo w rzeczywistości nie jesteś w NICZYM lepszy; tym bardziej że ja (w odróżnieniu od ciebie) nie udaję obiektywnego...Zastosowano manewr pozwalający ocalić dofinansowanie,nic więcej. Pesa musi dostarczyć gotowe wozy i dopiero wtedy dostanie kasę,nie wcześniej.

  • Combino – 30.12.2015

    @XWJ: człowieku,weż melisę ;)Wypominasz mi brak obiektywizmu,a sam uprawiasz hejt maksymalny. W czym ty się niby czujesz lepszy ode mnie czy od tamtych hejterów? Bo w rzeczywistości nie jesteś w NICZYM lepszy; tym bardziej że ja (w odróżnieniu od ciebie) nie udaję obiektywnego...Zastosowano manewr pozwalający ocalić dofinansowanie,nic więcej. Pesa musi dostarczyć gotowe wozy i dopiero wtedy dostanie kasę,nie wcześniej.

  • ace – 30.12.2015

    poziom frustracji trolli antypesowych rosnie z kazdym nowym newsem.az sie imperatora chce zacytowac ... good let the hate flow through you :)

  • qwerty – 30.12.2015

    "Zastosowano manewr pozwalający ocalić dofinansowanie" - czy taki manewr czasem nie został opisany w art.271 kk?

  • opelek – 30.12.2015

    A co ze Swignami dla Bydgoszczy ?

  • Wc w – 30.12.2015

    Oj jak boli. Ból zadków? Weź xwj hemorektal. Na hemorojdy będziesz miał jak znalazł.

  • Romo – 30.12.2015

    Ale co? Nieukończone odbierali, czy coś w tym stylu?

  • nie dla prymitywa combino tera – 30.12.2015

    właśnie 9 jest w łodzi reszta niedawno na zdieciach szkielety gołe były na innym forum i nagle pojawiło się sprawnych z 12szt combino przestan cpac czy cotam bierzesz bo ci odwala nawet sam tego nie widziszxwj wychodzi ze 1000 procent mądrzejszy i lepszy od ciebie

  • prekstor – 30.12.2015

    Odebrali same szkielety

  • Tommy – 30.12.2015

    Pewnie 36 Krakowiakow tez stoi jeszcze niezlozonych na hali a na Darty nie zaczeli jeszcze zamawiac czesci... Zygac sie chce jak czytam opinie niektorych "obiektywnych specjalistow"

  • czerq – 31.12.2015

    Manewr, o którym mówi Combino wyglądał tak: "Były one już jednak na takim etapie produkcji, że mogliśmy podpisać ich odbiory. Pozwoliło nam to zachować dofinansowanie Czy to zgodne z przepisami UE? - Przez cały czas współpracowaliśmy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i konsultowaliśmy się w tej sprawie, aby później nie było żadnych wątpliwości. Dostaliśmy zgodę na takie działanie - zapewnia Grochala." Skoro można było skorzystać z takiego rozwiązania głupotą byłoby tego nie zrobić. Na szczęście w Łodzi są rozsądni ludzie i wybrali to najlepsze wyjście z sytuacji. Współpraca popłaca.

  • nie dla prymitywa combinatera – 31.12.2015

    fajnie zamawiasz w barze 5 porcji spaghetti to dostaniesz 1 i reszte nieugotowany makaron + sos w butelce i zmontuj se sam -ale ile kosztowała to zapłac combino ty naprawdę cusik bierzesz ..... super pokrętne rozumowanie

  • czerq – 31.12.2015

    Ja rozumiem "nie", że twoim marzeniem było, żeby kontraktu nie udało się zrealizować, ale przyjmij do wiadomości i świadomości fakt, że zostanie zrealizowany i to w pełni zgodnie z unijnymi przepisami. Wymyślanie nietrafionych porównań tego nie zmieni.

  • Tyuoip – 31.12.2015

    Z Bydgoszczą łodzią i modernizaja nie zdążyli. Do końca stycznia będzie trwała zabudowa tramwajów a wagony może uda się w marcu sprzedać. ..

  • jag – 31.12.2015

    To nie są łatwe decyzję. Opierając się o granice prawa, ale jeśli ratują obie strony i co najważniejsze pozwolą pasażerom korzystać z niskaczy przez wiele lat to ja to popieram.

  • Combino – 31.12.2015

    @jag: co więcej,Łódź na tym opóźnieniu de facto... zyska. Brzmi to może pokrętnie,ale zwróć uwagę że. tramwaj pojeździ dokładnie tyle samo,niezależnie od tego czy zostanie dostarczony terminowo czy po terminie. Więc Pesy będą w ruchu tyle samo czasu,a dodatkowo MPK wpadnie kasa za opóźnienia ;)

  • filipesso77 – 31.12.2015

    po pierwsze: skoro była zgoda i udział brali w całej sytuacji prawnicy to jest OKpo drugie: za nieterminowe dostarczenie składów Pesa zapewne zapłaci kary,po trzecie: zapewne część kar będzie rozliczona w dodatkowje gwarancji bądź wyposażeniu,po czwarte: więcej dystansu życzę w nowym roku;)

  • Combino – 31.12.2015

    @filipesso77: podobno kary (w wysokości 30% maksymalnych,czyli do bańki) mają być OPRÓCZ zwiększenia gwarancji z 5 do 10 lat.

  • filipesso77 – 31.12.2015

    @Combinoczyli trochę win to win;)wy kupicie/odbierzecie a my dorzucimy dłuższa gwarancjęi raczej obie strony zadowolone

  • XWJ – 03.01.2016

    @Combin - Jestem hejterem i nie czuję się lepszy od Was (wszystkich) z tego powodu. Za to czuję się lepszy od Ciebie, bo nie jestem ignorantem i tępię pesooszołomstwo. BTW: Proceder jest toretycznie legalny, praktycznie w tym momencie komisarz europejski może powiedzieć "sprawdzam" i zarządać dokumentacji wydania gotowych pojadów, a takowych nie ma :) I w takim przypadku Pesa (jako główny winowajca) oraz MPK Łódź (jako współdziałający) mają pozamiatane.I tak, Pesa jest winna 12 milionów MPK Kraków. Statystykę z tabelką wiesz gdzie znaleźć.

  • Combino – 03.01.2016

    ^^ I co,zanim zażąda tych gotowych pojazdów,to one na 100% będą fizycznie w Łodzi i w Bydzi :PTabelki różne widziałem,ale teraz ja mówię sprawdzam: proszę szczegółowe wyliczenie i zsumowanie tak,by wyszło te 12 milionów.

  • XWJ – 06.01.2016

    Nie mam ochoty marnować sobie czasu na Ciebie. Wiesz, gdzie szukać. Google nie gryzie, a jka wpiszesz "krakowiak" to Ci wyjdzie jako pierwsza ewentualnie druga pozycja.

  • Combino – 08.01.2016

    Po pierwsze: naucz się sam korzystać z Google,bo twoje wskazówki można o kant d... rozbić (gdyby ktoś chciał się nimi kierować). Po drugie: nawet jak już przyjmiemy,że kara MOŻE wynosić 0,5 ceny wagonu za tydzień opóźnienia w jego dostawie i max do 10% kontraktu,to i tak NIGDZIE nie masz informacji że MPK postanowiło pójść po maksymalnej stawce i na 99,9% nie pójdzie (zresztą ja dla ciebie też nie zamierzam się męczyć z wyliczaniem dla każdego w stosunku do uzgodnionych harmonogramów,bo nie jesteś dla mnie wart jakiegokolwiek działania poza tym wpisem). :)

  • XWJ – 12.01.2016

    Ah, czyli krytykować PKK potrafisz, ale wyszukać już wartościowych informacji nie? Cóż, wyraźnie widać na jakiej podstawie czerpiesz swe "opinie". A przy okazji jak już używasz argumentów i wytyków, to wysil się i wymyśl coś nowego, a nie używaj moich, bo takie powtarzanie brzmi trochę dennie.

  • Combino – 12.01.2016

    Ech,a tyle osób mi pisało że próba dyskusji z trollem to strata czasu,a jednak go traciłem na ciebie. Trzeba było ich słuchać... ale lepiej późno niż wcale

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....