Wszystkie zakupione w Berlinie - w drugiej połowie 2018 roku – tramwaje są już przystosowane do kursowania po Lwowie. Łącznie sprowadzono 30 wagonów.
W pełni uruchomionych i wysłanych na linie jest 27 wagonów. 3 kolejne zostały już wyposażone w nowe wózki, przeszły procedurę certyfikacji i kursują po lwowskiej sieci, ale jeszcze bez pasażerów.
Znaczna część wagonów, bo 11, obsługuje linię tramwajową nr 3, łączącą Pl. Katedralny z Aquaparkiem. 9 kolejnych pracuje na trasie linii numer 6, jadącej od ulicy Mykolaychuk do centrum handlowego "Skrynya" (dworzec kolejowy).
Zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem, pozostałe 3 wagony mają zostać wprowadzone do codziennej eksploatacji jeszcze w czerwcu br.
Według lwowskiego magistratu wagony te zapewniają znacznie wyższy poziom komfortu pasażerów i lepsze warunki pracy dla motorniczych. Tramwaje "berlińskie" są bardziej energooszczędne i zużywają mniej energii elektrycznej niż stary tabor. To dobry zakup.
Przypomnijmy, że podobne Tatry, również sprowadzone z Berlina, kursują w Szczecinie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Błąd merytoryczny ponieważ szerokie wózki są używane na ukraińskiej sieci kolejowej natomiast we Lwowie rozstaw torowiska tramwajowego wynosi 1000 mm w przeciwieństwie do Berlina gdzie rozmiar wynosi 1435 mm. Więc założono wąskie wózki jeśli już
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.