TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Współpraca nie tylko na Euro
Marcin Jurczak - Opublikowano: 26.10.2010 22:24:46 1 komentarz
Współpraca nie tylko na Euro

Co jest najważniejsze w działaniu służb ratowniczych? Obok profesjonalizmu i szybkości, coraz częściej w pierwszym rzędzie stawiana jest wydajna współpraca pomiędzy działaniami różnych jednostek. I choć zbliżające się wielkimi krokami piłkarskie święto to świetna okazja by podnosić umiejętności i inwestować w sprzęt, praktyka pokazuje że koordynacja i zgranie służb przydaje się niemal każdego dnia.

 

Specjalny pokaz działania służb ratowniczych zorganizowany został w podpoznańskim Luboniu w dniu 25 października. Miał za zadanie przedstawić współpracę pomiędzy Zakładową Służbą Ratowniczą MPK Poznań Sp. z o.o., Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu i Jednostką Ratowniczo-Gaśniczą nr 4 Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu. Na ćwiczenia licznie przybyli między innymi dziennikarze lokalnych mediów. Euro2012 to właściwie tylko pretekst do rozwijania długofalowej współpracy – tłumaczyła zebranym Iwona Cieślik, Kierownik Biura Promocji MPK Poznań Sp. z o.o. 9 czerwca 2009 r. wraz ze Szkołą Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej podpisaliśmy dokument, który mowi o współpracy dotyczącej słuchaczy Szkoły Aspirantów i Zakładowej Służby Ratowniczej naszej spółki, w zakresie szkoleń i działań praktycznych. Dzisiaj jesteśmy świadkami realizacji tego dokumentu –powiedział Wojciech Tulibacki, Dyrektor Naczelny MPK Poznań Sp. z o.o.

Wspólna nauka w zajezdniach tramwajowych to nie jedyny obszar współpracy. Ważnym elementem systemu szkolenia jest poligon pożarniczy w Luboniu. Na chwilę obecną, strażacy mają tu możliwość korzystania ze stanowisk na których ćwiczone są akcje z zakresu ratownictwa chemicznego czy ratownictwa technicznego. W szkoleniach z zakresu wypadków komunikacyjnych przydatne są „rekwizyty”–na tory ułożone na terenie poligonu sprowadzono m.in. cysternę kolejową oraz dwa wagony tramwajowe. Do ćwiczeń służą wycofane z eksploatacji tramwaje typu GT6 i 13N, a także autobus Ikarus 280. Podstawą jeżeli chodzi o szkolenie w ratownictwie są poligony pożarnicze i bardzo się cieszę, że realizujemy zajęcia praktyczne w naszej szkole właśnie tutaj –tłumaczył zebranym Grzegorz Stankiewicz, Komendant Szkoły Aspirantów PSP w Poznaniu.

 

Tramwaj kontra ciężarówka

Specjalnie dla przybyłych na poligon gości, „zainscenizowano”wypadek komunikacyjny. G. Stankiewicz zwracał uwagę na fakt, iż nie istnieje pojęcie „typowego wypadku”. Każde zdarzenie jest inne, nie można zatem w stu procentach przygotować się na każdą możliwą sytuację. To samo powiedzieć można o akcjach ratowniczych –nie ma dwóch takich samych. W prezentowanej na pokazie sytuacji doszło do wymuszenia pierwszeństwa przez samochód ciężarowy. Auto uległo wywróceniu, tramwaj wykoleił się, a na całość najechał samochód osobowy. Służbom ratowniczym postawione zostało kilka zadań. Na początek –zabezpieczenie miejsca zdarzenia (poprzez odłączenie układów wysokiego napięcia w tramwaju), następnie udzielenie pomocy osobom poszkodowanym. Strażacy wydostali rannego kierowcę ciężarówki, zmagać się musieli także z uwięzionym wewnątrz starego volkswagena kierowcą samochodu osobowego. W ruch poszły nożyce hydrauliczne –po wycięciu szyby i zdjęciu dachu, nieprzytomnego mężczyznę udało się wydobyć z auta. Na miejscu interweniowały samochód ratownictwa technicznego SRT i samochód ratowniczo-gsśniczy GBA. Następnie do akcji przystąpiły służby MPK. Do ustawienia na torach wagonu tramwajowego użyto podnośnika hydraulicznego, będącego w wyposażeniu wozu ratownictwa technicznego. Akcja zakończona została pełnym sukcesem, a na koniec ciężki samochód ratownictwa technicznego i drogowego (SCRt Mega City z JRG nr 4) postawił jeszcze na kołach rozbity samochód ciężarowy.

 

Inwestycji ciąg dalszy

To nie koniec inwestycji w podpoznański poligon –na terenie bazy stanąć mają m.in. obiekty służące do ćwiczenia pożarów w budynkach –zarówno wewnątrz nich jak i dla akcji prowadzonych z zewnątrz. W sprzęt inwestuje także MPK. W ostatnich miesiącach pogotowie autobusowe wzbogaciło się o nowoczesny wóz techniczny na czteroosiowym podwoziu Scania, do dyspozycji służb jest także skonstruowany w Przemysłowym Instytucie Maszyn Budowlanych żuraw samochodowy TRAM123 na podwoziu MAN (4x4, udźwig do 12,5 t). To nie koniec inwestycji w tabor szynowo-drogowy –w trakcie realizacji jest obecnie przetarg na dostawę pojazdu specjalnego przeznaczonego do holowania tramwajów oraz do przewozu specjalistycznego sprzętu ratowniczego (m.in. do wkolejania wagonów tramwajowych) w zamkniętej skrzyni ładunkowej za kabiną kierowcy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Poznań
bezpieczeństwo
  • Włodzimierz – 29.10.2010

    Z Vmax=55km/h cofamy się do epoki kamienia łupanego czyli wolnobieżnych tramwajów. A Warszawa właśnie miała się ich pozbyć z kasacją czy sprzedażą wszystkich wagonów Normalizowanych eN / 4eN

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....