TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocławscy motorniczowie rozpoczęli szkolenia na nowoczesnym symulatorze [FILM]
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 24.01.2020 11:45:21
Wrocławscy motorniczowie rozpoczęli szkolenia na nowoczesnym symulatorze (foto: wroclaw.pl)

Treningi na symulatorze, więcej szkoleń z obsługi pasażera oraz radzenia sobie w sytuacjach awaryjnych. Wrocławskie MPK od lutego wdraża poszerzony cykl szkoleń dla motorniczych.

Miejski przewoźnik przeznaczy dodatkowe kilkadziesiąt godzin na szkolenia, które obejmą nowych i długoletnich pracowników jeżdżących tramwajami.

Dodatkowy czas motorniczowie spędzą m.in. na nauce usuwania drobnych usterek, które są w stanie naprawić sami, bez pomocy techników. Przewoźnik ruszy też z zajęciami z obsługi pasażerów, które będzie prowadzić doświadczony trener wewnętrzny. Szkolenie będzie dotyczyć m.in. odpowiedniego zachowania w kontakcie z podróżnymi, również takimi, którzy zachowuje się w sposób agresywny. Każdy prowadzący tramwaje ma również przejść szkolenie na symulatorze.

Pasażerowie muszą mieć poczucie, że mogą na nas liczyć

Zdaję sobie sprawę, że część problemów w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej wynika z niewłaściwej techniki jazdy naszych kierujących. Mamy w zespole świetnych kierowców oraz motorniczych, ale też takich, których trzeba doszkalać – przyznaje prezes MPK Krzysztof Balawejder. Niektórym również przyda się przypomnienie zasad, jakie obowiązują w kontaktach z pasażerami. Postawa kierujących świadczy o całym MPK, a pasażerowie muszą mieć zawsze poczucie, że mogą na nich liczyć. Dlatego wprowadzamy również więcej szkoleń związanych z obsługą pasażerów – dodaje prezes Balawejder.

Oprócz szkoleń, MPK wprowadza również kontrolę jakości obsługi pasażera w tramwajach i autobusach. W pojazdach przewoźnika pojawią się "tajemniczy klienci", którzy będą przyglądać się pracy prowadzących.

Doskonały trening "na sucho"

Motorniczowie MPK już w styczniu zaczęli szkolenia na nowym urządzeniu treningowym. Jest ono dopełnieniem ćwiczeń z jazdy tramwajem, które motorniczowie przechodzą regularnie na ulicach Wrocławia. Jest to profesjonalny symulator firmy Lander. Urządzenie pozwala wypracować odpowiednie reakcje, zweryfikować wszystkie umiejętności motorniczych a także sprawdzić, jak radzą sobie ze stresującymi i nieprzewidzianymi sytuacjami. Wirtualny symulator dokładnie oddaje warunki jazdy tramwajem.

Dzięki jego funkcjom możemy zadawać motorniczym ze stanowiska instruktorskiego różnorodne scenariusze treningu, które mogą zdarzyć się na trasie. Możemy symulować zmianę pogody, awarie, nieoczekiwane zdarzenia drogowe. Wszystko to się dzieje za pomocą kliknięcia myszką. Cel jest taki, aby tak jak u pilotów samolotów, wypracować w motorniczych odpowiednie nawyki i reakcje, tak żeby zawsze reagowali tak samo i według procedury – mówi Rafał Pszczoliński, jeden z trzech instruktorów, którzy na symulatorze szkolą motorniczych.

Kokpit symulatora jest dokładnym odwzorowaniem wrocławskiego tramwaju Moderus.

Jeżeli włączymy wycieraczkę w 4 tryb to ona chodzi dokładnie z takim samym interwałem, jak w prawdziwym tramwaju – dodaje Krzysztof Piaskowski, instruktor i motorniczy z 10-letnim stażem.

Liście na torach, deszcz, mgła? Nie ma problemu

Symulator pozwala też na doskonalenie techniki hamowania np. kiedy liście albo śnieg są na torach. Uczy, jak radzić sobie w sytuacjach awaryjnych, kiedy np. pieszy wybiegnie na tory, albo na skrzyżowaniu drogę tramwajowi zagrodzi jakiś kierowca samochodu. W ten sposób można przetrenować wszystko, co motorniczemu jest potrzebne w pracy.

Wielki plusem jest to, że na tym urządzeniu, "na sucho" możemy zadać różne scenariusze, a np. jeśli pojedziemy z motorniczym w miasto i nie będzie deszczu to nie wytrenujemy z nim odpowiednich zachowani. Tutaj jest to możliwe, kiedy tylko jest taka potrzeba, a maszyna reaguje dokładnie, tak jak w rzeczywistości tramwaj – opowiada Krzysztof Piaskowski.

Oprócz treningów na symulatorze motorniczych od 1 lutego czekają dodatkowe kontrole z techniki jazdy. Będą im podlegać ci kierujący, z których winy doszło do zdarzenia drogowego lub których dotyczy duża liczba skarg od pasażerów. To wszystko ma zagwarantować bezpieczeństwo i podniesienie poziomu podróży z MPK Wrocław.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
MPK Wrocław
motorniczy
symulator
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....