TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław z unijną kasą na tramwaje
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.06.2017 15:42:47 14 komentarzy
Wrocław z unijną kasą na tramwaje

MPK Wrocław, podobnie jak jego poznański odpowiednik, też z unijną kasą na tramwaje.

Dzisiaj w Centrum Unijnych Projektów Transportowych przewoźnik podpisał umowę o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (2014-2020) na projekt "Modernizacja floty taboru tramwajowego we Wrocławiu pod względem polepszenia efektywności energetycznej oraz zapewnienia dostępności dla osób o ograniczonej sprawności poruszania się – Etap IA."

Projekt zakłada zakup 56 tramwajów, dzięki którym we Wrocławiu zdecydowanie poprawi się dostępność do kursów tramwajowych dla osób o ograniczonej mobilności, pasażerów niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi.

56 nowych tramwajów to jedna czwarta naszego taboru. Taki zakup pozwoli nam na pozbycie się starych 30-40-letnich w całości wysokopodłogowych pojazdów bez udogodnień. Dzięki tym zakupom w ciągu dwóch lat zapewnimy mieszańcom całego miasta prawie o tysiąc kursów więcej dziennie taborem tramwajowym dostępnym dla osób o ograniczeniach ruchowych i taborem klimatyzowanym – zapewnia Jolanta Szczepańska, Prezes MPK. Podpisanie tej umowy oznacza, że instytucje unijne nie mają żadnych wątpliwość i co do tego, że określone w specyfikacji parametry tramwajów realizują jeden z głównych celów projektu czyli zapewnienie dostępności dla osób o ograniczonej sprawności poruszania się – dodaje.

Aktualnie MPK dysponuje 225 tramwajami. Ponad 120 z nich to tramwaje, do których dostęp utrudnia podłoga wysoka w stu procentach. MPK założyło, że co najmniej 20-procentowy udział niskiej podłogi pozwoli spełnić cel projektu.

Pojazdy w większości niskopodłogowe, które do tej pory kupowaliśmy są tak skonstruowane, że nie wjadą na każde torowisko, a nam zależy na tym, aby zakupić tramwaje o uniwersalnej konstrukcji, które wyślemy w każdy rejon miasta. Chodzi nam o to, by stworzyć jak najszerszą siatkę połączeń w całym mieście dostępnych dla osób, które mają problem z poruszaniem się – wyjaśnia prezes Szczepańska.

Część tramwajów zakupionych w ramach tego projektu już jeździ po wrocławskich torowiskach. Są to tramwaje Moderus Beta, których aktualnie MPK ma 9 (6 z poprzedniego zakupy i 3 z dostawy w ramach tego unijnego projektu). Kolejnych 13 spodziewa się do końca tego roku. Spółka jest również w trakcie przetargu na zakup kolejnych 40 sztuk tramwajów w ramach projektu.

Wartość całkowita projektu to 310 529 490 zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 159 000 000 zł czyli 63 proc. MPK planuje do 2019 roku wymienić też co najmniej 120 autobusów na nowe. Po zrealizowaniu tych projektów połowa wrocławskiego taboru MPK będzie klimatyzowana i w 85-procentach dostępna dla osób o ograniczonej mobilności.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
  • Biederat – 28.06.2017

    Kupią Moderusy na 100%.

  • AXC – 28.06.2017

    Niesteety.Dziadowania za Dutkiewicza ciag dalszy.

  • www – 28.06.2017

    Za tak ogromne pieniądze powinny być kupione porządne składy. Skąd ten dziwny język Pani Prezes? Kilkaset milionów piechotą nie chodzi.

  • wojtek – 28.06.2017

    Jeżeli Modertrans wyskoczy z ceną wyższą niż w poprzednim przetargu ( a budżet na to pozwala) to będzie jawna i udowodniona niegospodarność. Liczę jednak na Pesę i krótkiego Twista, chociaż obawiam się że oni i tak zrobią tak żeby wygrał moderus, bo przecież Pesa wszędzie nie wjedzie...No nic w poniedziałek się dowiemy, chyba że przesuną termin.A były jakieś pytania do przetargu? Wiadomo kto się interesuje?

  • WALDI – 28.06.2017

    dla tego ciekawskiego pana termin przesuniety na 21 lipca swiz poprawiony pod moderusy tak ze na nic lepszego bym nie liczył.....

  • Gniot – 29.06.2017

    Unia nie powinna finansować złoomerusów. To nie jest odnowa floty!

  • jo – 29.06.2017

    159000000 z 310529490 to 63% tylko za unijne pieniadze.

  • questions – 29.06.2017

    @Gniot - tylko gdzie te 100% NF mają jeździć? Chyba są powody, dla których są linie obsługiwane wyłącznie wysokopodłogowcami?

  • Milton – 29.06.2017

    @WALDI jedyne zmiany jakie były w SIWZ to te wynikające z błędu kalkulacyjnego, ale to nic nie zmieniało w samej treści przetargu, po prostu to była źle wpisana liczba w jednej z tabelek.

  • Szmitu TramFan – 29.06.2017

    @questions - Na każdej linii, gdzie rządzą Skody i Pesy poza 1, 2, 4, 9, 10 i 15.

  • YburG – 29.06.2017

    Ta kasa unijna to takze na tramwajowy demobil z Niemiec (DDR) i Rumunii ?

  • Tramicus365 – 29.06.2017

    Podobno Twisty miały zawitać na pętlę Biskupin... Biorąc pod uwagę trasy linii 1, 2, 4, 10, śmiało mogłyby obsłużyć linię 4. Na razie chyba jednak Pesy się na niej nie pojawiły.

  • Wojtek – 30.06.2017

    Może w wakacyjnym rozkładzie pojawią się Twisty na 4. Pamiętajmy że jest tylko 8 takich tramwajów we Wroclawiu. Dobrze byłoby wzorem ubiegłego roku by 19t jeździły na innych liniach niż plusowe w weekendy, wieczorami i między szczytami. We Wrocku na każdej linii są kursy niskopodłogowe, mniej lub więcej, ale na każdej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....