Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław z unijną kasą na linie tramwajowe

infotram
27.12.2017 12:38
0 Komentarzy

Ponad 200 mln zł zProgramu Infrastruktura i Środowisko miasto przeznaczy na budowę dwóch nowychtras tramwajowych i jednej autobusowo-tramwajowej we Wrocławiu.

Umowy o dofinansowanie podpisali w Dolnośląskim UrzędzieWojewódzkim wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj i p.o. dyrektora CentrumUnijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol.

„Podpisanie umowy kończy etap ubiegania się o dotacje.Pieniądze dla Wrocławia są już pewne” – wyjaśnił wiceminister rozwojuWitold Słowik, który uczestniczył w podpisaniu umów.

Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podkreślił, że obaprojekty, a zwłaszcza trasa autobusowo – tramwajowa łącząca Nowy Dwór z centrumWrocławia, są bardzo ważne dla mieszkańców stolicy Dolnego Śląska.

„Rozbudowa i modernizacja komunikacji miejskiej togłówne postulaty m.in. radnych osiedlowych. Cieszę się, że unijne pieniądzepozwolą zrealizować te plany” – dodał Wojewoda.

Formalnie, inwestycje, dla których podpisano dzisiaj umowy,zostały podzielone na dwa projekty.

W ramach pierwszego miasto zbuduje wydzieloną (odseparowanąod ruchu samochodów) trasę autobusowo-tramwajową, łączącą osiedle Nowy Dwór zcentrum Wrocławia. Linia będzie przebiegać przez osiedla: PrzedmieścieŚwidnickie, Szczepin, Muchobór Mały i Nowy Dwór. Długość nowej trasy wyniesieokoło 6,8 km. Koszt inwestycji to około 250 mln zł. UE dołoży prawie 110 mlnzł. Trasa ma być gotowa w 2020 r.

Drugi projekt obejmuje budowę dwóch tras tramwajowych i jestjednym z etapów realizowanego przezmiasto programu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i weWrocławiu”. Pierwsza trasa będzie przebiegać ul. Hubską na odcinku od ul.Glinianej do ul. Dyrekcyjnej. Nowy odcinek zepnie sieć trzech trastramwajowych. Jego długość wyniesie niecały 1 km. Druga trasa zostaniepoprowadzona wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej – Długiej (od ul.Milenijnej do ul. Jagiełły) i będzie mieć 3,8 km długości. Wartość projektu toblisko 160 mln zł, a dofinansowania unijnego ponad 96 mln zł.

To niejedyne inwestycje we wrocławską komunikację miejską,które dostały dofinansowanie z UE w ostatnich miesiącach. W czerwcu zostałapodpisana umowa o dofinansowanie zakupu przez MPK Wrocław 56 nowoczesnych,wieloczłonowych tramwajów. W tym przypadku dotacja wyniosła prawie 160 mln zł.Jeśli chodzi o okoliczne gminy to również w czerwcu gmina Siechnice dostała 1,5mln zł na budowę centrów przesiadkowych w Siechnicach i Świętej Katarzynie.Powstaną one przy planowanych do modernizacji stacjach kolejowych.

Program Infrastruktura i Środowisko to 115 mld zł z UE nanajważniejsze w kraju inwestycje infrastrukturalne, m.in. kolejowe, drogowe,energetyczne czy środowiskowe. W województwie dolnośląskim z POIiŚdofinansowano już 97 projektów kwotą 5,6 mld zł. Oprócz ww. inwestycji z zakresutransportu publicznego to m.in. fragmenty dróg ekspresowych S3, S5, obwodnicaWałbrzycha, gazociągi Lwówek-Odolanów i Czeszów-Wierzchowice.

„W przyszłym roku planujemy kolejne umowy we wszystkichsektorach. Dofinansujemy m.in. budowę odcinka S3 Legnica – Lubawka” –zapowiedział Słowik.


Komentarze