Wrocław z umowami na duże inwestycje torowe

infotram
09.07.2020 12:45
0 Komentarzy

Wrocławskie MPK niezwalnia tempa. Dziś (9 lipca) podpisano umowę na stworzenie zielonego torowiskaw alei Hallera. W najbliższą sobotę odbędzie się podpisanie umowy na remonttorowiska i pętli na Olszewskiego.

Aleję Hallera będzie remontowała krakowska firma KZN Rail.Ten wykonawca już pracuje na Żmigrodzkiej. W obu miejscach powstanie wygłuszonezielone torowisko. Ma być ciszej i szybciej. Tramwaje po remoncie maja jechać zmaksymalna prędkością 50 km na godzinę.

O remont zabiegałaRada Osiedla Grabiszyn-Grabiszynek skarżąc się, że głośne przejazdy tramwaju sąbardzo uciążliwe. Przymierzano się do ustawienia ekranów akustycznych nie byłojednak albo wystarczająco miejsca albo podziemne media uniemożliwiałypostawienie konstrukcji. Optymalnym rozwiązaniem będzie zielone torowisko.Zakres prac zakłada wykonanie nowej konstrukcji i podbudowy. Wyremontowanezostaną przejazdy i przejścia – mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezesMPK Krzysztof Balawejder.

Hallera będzie remontowana od skrzyżowania z ulicą Mieleckąprzy Centrum Handlowym Borek do wysokości ulicy Ojca Beyzyma. Wymienionezostanie 600 metrów torów w tym trudny fragment pod wiaduktem kolejowym ikładką dla pieszych. Nowa będzie także cała sieć trakcyjna na odcinku ok. 1600m od Powstańców Śląskich do Beniowskiego, wraz z pętlą Grabiszynek.Przewidziano wymianę 28 słupów (przede wszystkim kratownicowych) oraz renowacjępozostałych.

O zamówienie ubiegały się cztery firmy. Wszystkie ofertyprzekraczały budżet, ale MPK postanowiło dopłacić do najtańszej oferty.Przetarg wygrała firma KZN Rail, która zrealizuje prace za 8,8 mln zł brutto.

Prace zaczną się w najbliższą sobotę 11 lipca i potrwają do19 sierpnia.

W kolejnym tygodniu wrocławski przewoźnik planuje podpisanieumowy na największy swój tegoroczny remont. Wymianę torowiska wraz z pętlą naBiskupin. Dziś wybrano firmę która remont przeprowadzi. Co ciekawe na 6 afer aż5 mieściło się w zakładanym budżecie. MPK Wrocław było gotowe zapłacić 24,4 mlnzłotych tymczasem najmniejszą cenę zaoferował wrocławski wykonawca Zakład Siecii Zasilania – 19,8 mln złotych i to on został zwycięzcą przetargu i z nimzostanie podpisana umowa na remont.

Na Biskupinie także zostanie zbudowane zielone torowisko.Najpierw jednak całość 3,6 km trasy zostanie odwodnione. Założono rozsunięcietorów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a poremoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupówkratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona iwykorzystana ponownie. Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenażfrancuski.

Wszystko po to by nakońcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho,równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja icztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiadał prezes MPKKrzysztof Balawejder.

Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przeztorowisko. Geometrię zmieni pętla Biskupin – inaczej rozwiązany zostanie wjazdna żeberko.

Rozpoczęcie robót na Biskupinie przewidziano na 27 lipca.Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian wkomunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do13 listopada. MPK Wrocław chce zgrać remont z Wrocławskimi Inwestycjami, którebędą realizować aleję Wielkiej Wyspy tak, by inwestycje odbyły się w tym samymczasie.

O inwestycjach

Hallera

             remonttorów od Mieleckiej do Ojca Beyzyma i zamiana ich w zielone, ciche torowisko

             łączniewymiana 600m torów i 1,6km sieci trakcyjnej

             koszt:8,8mln złotych

             odwodnienie,wyciszenie i zazielenienie torowiska

             termin:11 lipca – 19 sierpnia

             wykonawcaKZN Rail

Biskupin:

             remonttorów, trakcji, przystanków i przejazdów, remont i zmiana geometrii pętli Biskupin

             łączniewymiana 3,6 km torów i całej sieci trakcyjnej

             odwodnienie,wyciszenie zazielenienie torowiska

             współpracaz Wrocławskimi Inwestycjami budującymi w tym miejsku Aleję Wielkiej Wyspy

             koszt:19,8 mln złotych

             termin:27 lipca – 13 listopada

             wykonawca:Zakład Sieci i Zasilania

Komentarze