TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław z umowami na duże inwestycje torowe
InfoTram.pl - Opublikowano: 09.07.2020 14:45:30
Wrocław z umowami na duże inwestycje torowe (foto: MPK)

Wrocławskie MPK nie zwalnia tempa. Dziś (9 lipca) podpisano umowę na stworzenie zielonego torowiska w alei Hallera. W najbliższą sobotę odbędzie się podpisanie umowy na remont torowiska i pętli na Olszewskiego.

Aleję Hallera będzie remontowała krakowska firma KZN Rail. Ten wykonawca już pracuje na Żmigrodzkiej. W obu miejscach powstanie wygłuszone zielone torowisko. Ma być ciszej i szybciej. Tramwaje po remoncie maja jechać z maksymalna prędkością 50 km na godzinę.

O remont zabiegała Rada Osiedla Grabiszyn-Grabiszynek skarżąc się, że głośne przejazdy tramwaju są bardzo uciążliwe. Przymierzano się do ustawienia ekranów akustycznych nie było jednak albo wystarczająco miejsca albo podziemne media uniemożliwiały postawienie konstrukcji. Optymalnym rozwiązaniem będzie zielone torowisko. Zakres prac zakłada wykonanie nowej konstrukcji i podbudowy. Wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia – mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Hallera będzie remontowana od skrzyżowania z ulicą Mielecką przy Centrum Handlowym Borek do wysokości ulicy Ojca Beyzyma. Wymienione zostanie 600 metrów torów w tym trudny fragment pod wiaduktem kolejowym i kładką dla pieszych. Nowa będzie także cała sieć trakcyjna na odcinku ok. 1600 m od Powstańców Śląskich do Beniowskiego, wraz z pętlą Grabiszynek. Przewidziano wymianę 28 słupów (przede wszystkim kratownicowych) oraz renowację pozostałych.

O zamówienie ubiegały się cztery firmy. Wszystkie oferty przekraczały budżet, ale MPK postanowiło dopłacić do najtańszej oferty. Przetarg wygrała firma KZN Rail, która zrealizuje prace za 8,8 mln zł brutto.

Prace zaczną się w najbliższą sobotę 11 lipca i potrwają do 19 sierpnia.

W kolejnym tygodniu wrocławski przewoźnik planuje podpisanie umowy na największy swój tegoroczny remont. Wymianę torowiska wraz z pętlą na Biskupin. Dziś wybrano firmę która remont przeprowadzi. Co ciekawe na 6 afer aż 5 mieściło się w zakładanym budżecie. MPK Wrocław było gotowe zapłacić 24,4 mln złotych tymczasem najmniejszą cenę zaoferował wrocławski wykonawca Zakład Sieci i Zasilania - 19,8 mln złotych i to on został zwycięzcą przetargu i z nim zostanie podpisana umowa na remont.

Na Biskupinie także zostanie zbudowane zielone torowisko. Najpierw jednak całość 3,6 km trasy zostanie odwodnione. Założono rozsunięcie torów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupów kratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie. Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski.

Wszystko po to by na końcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiadał prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Geometrię zmieni pętla Biskupin – inaczej rozwiązany zostanie wjazd na żeberko.

Rozpoczęcie robót na Biskupinie przewidziano na 27 lipca. Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 13 listopada. MPK Wrocław chce zgrać remont z Wrocławskimi Inwestycjami, które będą realizować aleję Wielkiej Wyspy tak, by inwestycje odbyły się w tym samym czasie.

O inwestycjach

Hallera

             remont torów od Mieleckiej do Ojca Beyzyma i zamiana ich w zielone, ciche torowisko

             łącznie wymiana 600m torów i 1,6km sieci trakcyjnej

             koszt: 8,8mln złotych

             odwodnienie, wyciszenie i zazielenienie torowiska

             termin: 11 lipca - 19 sierpnia

             wykonawca KZN Rail

Biskupin:

             remont torów, trakcji, przystanków i przejazdów, remont i zmiana geometrii pętli Biskupin

             łącznie wymiana 3,6 km torów i całej sieci trakcyjnej

             odwodnienie, wyciszenie zazielenienie torowiska

             współpraca z Wrocławskimi Inwestycjami budującymi w tym miejsku Aleję Wielkiej Wyspy

             koszt: 19,8 mln złotych

             termin: 27 lipca - 13 listopada

             wykonawca: Zakład Sieci i Zasilania


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
remont
tory
torowisko

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....