TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław z koncepcją nowego połączenia
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 21.02.2019 14:25:57
Wrocław z koncepcją nowego połączenia

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk przedstawił koncepcję trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce. Linia ma biec przez nowe mosty Chrobrego, na których budowę niedawno ogłoszono przetarg.

Nowa linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma za zadanie wydłużyć zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli, która miałaby powstać na Swojczycach. Ta, w koncepcji, została zlokalizowana w sąsiedztwie linii kolejowej 292 (Wrocław-Jelcz-Laskowice) między ulicą Magellana, a cmentarzem.

Jestem zadowolony, że dzięki zaangażowaniu mojego zespołu udało się szybko ogłosić przetarg na Mosty Chrobrego. To jest pierwszy krok do realizacji koncepcji tramwaju na Swojczyce. Chcemy lepiej skomunikować tamten rejon Wrocławia. Tramwaj poprawi jakość życia mieszkańców miasta, jak i całej aglomeracji – powiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Nowe dwutorowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce) i będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem).

Trasa przez mosty Chrobrego

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem, przetarg został już ogłoszony) i dalej ulicą Swojczycką.

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku. Jednocześnie taka koncepcja budowy nowej linii pozwoli zachować zdecydowaną większość rosnących w okolicy drzew.

Prezentowany wariant jest najkorzystniejszy dla mieszkańców. Dzięki usytuowaniu przystanków, jak i torowiska. Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej – powiedział Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Nowe przestanki

Koncepcja zakłada przebudowę pętli na Sępolnie – przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce.

Nowa linia kolejowa pomoże także w komunikacji aglomeracyjnej. Pasażerowie wysiadający z pociągów na stacji Wrocław Swojczyce będą mieli do nowego przystanku przy ul. Magellana niespełna 300 m.

Zmodernizowany zostanie także układ drogowy.

Według założeń koncepcji zostanie zmieniona geometria skrzyżowania Mickiewicza/Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

Dane techniczne

• Ok. 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce), które będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem)

• Przebudowa pętli Sępolno, z "odwróceniem" kierunku jazdy na pętli – aby umożliwić łączenie przystanków autobusowych i tramwajowych.

• W ramach budowy nowej linii tramwajowej zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na odcinku 1620 metrów (jezdnia o szerokości 6,5-7,5 m z lokalnymi poszerzeniami w obrębie skrzyżowań -wydzielone pasy do skrętów)

• 5 nowych przystanków tramwajowo-autobusowe + 2 pętle

• 28 nowych przejść dla pieszych

• Nowe ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych

• Dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną

• Odległość z przystanku tramwajowego do przystanku PKP – 286 m



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Wrocław
  • Tomek Kacper – 21.02.2019

    do 2030 roku jeszcze się wiele może wydarzyć

  • Marcin Drabik – 21.02.2019

    Plany budowy nowych połączeń tramwajowych we Wrocławiu są dosyć ambitne ale z finansami na ich realizację jest juz krucho.Ostatnie nowe trasy powstały w 2012 roku na Euro przy dofinansowaniu z UE.Teraz Unia juz kasy nie da i samorząd musi liczyć na siebie.W tym tempie te wszystkie plany zrealizowane zostaną raczej dopiero za kilkadziesiąt lat.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....