TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław remontuje klasyka. Wrocławianie nadali mu imię
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 21.01.2019 17:46:49
Wrocław remontuje klasyka. Wrocławianie nadali mu imię (źródło: wroclaw.pl)

Unikalny tramwaj typu Maximum ma swoją wrocławską nazwę. W internetowej ankiecie mieszkańcy zadecydowali, że pojazd będzie nosił imię Maksa Berga.

To rzadkiej klasy zabytek z 1901 roku. Jest ich tylko kilka na świecie. Pojazd jest odnawiany i wkrótce będzie można go uruchomić. Z końcem 2018 r. zakończył się II etap jego restauracji. Polegał na odtworzeniu wózków jezdnych – połączeniu podwozia z nadwoziem.

Remont został wykonany przez Klub Sympatyków Transportu Miejskiego w ramach dotacji Biura (teraz Wydziału) Partycypacji Społecznej. Co ważne, wagon jest sprawny mechanicznie. Nadwozie spoczywa na obu wózkach jezdnych, które są odnowione, zabezpieczone, pomalowane i wyposażone w zregenerowane silniki. Koszt prac wyniósł 395 000 zł.

Jeszcze w styczniu 2019 r. planowany jest konkurs na III etap remontu, dzięki któremu wagon zostanie uruchomiony elektrycznie. Celem wszystkich działań jest odtworzenie pierwotnego stanu pojazdu z początku jego eksploatacji, a więc z roku 1901 r.

W wyniku III etapu, który potrwa do końca roku, tramwajem będzie można przejechać się po ulicach Wrocławia, ale należy pamiętać, że czeka nas także jeszcze jeden etap, polegający na wykończeniu pojazdu, w tym odtworzeniu jego wnętrza, aby idealnie odwzorowywał tramwaj z początku XX wieku – mówi Sebastian Wolszczak, zastępca dyrektora Wydziału Partycypacji Społecznej UMW.

Wrocławianie w głosowaniu nadali mu imię

Wydział Partycypacji Społecznej najpierw zaprosił mieszkańców do przesłania swoich pomysłów na wrocławską nazwę tego zabytkowego tramwaju, a następnie powołał zespół składający się z aktywistów, sympatyków unikalnego taboru komunikacji miejskiej, NGO oraz urzędników Biura ds. Partycypacji Społecznej UMW i spośród 57 nazw, wybrał dwie propozycje: Max Berg i Maximum. Z przewagą 101 głosów zwyciężyła nazwa Max Berg.

Nie da się ukryć, że to nasz najcenniejszy tramwaj, który niedawno uzyskał sprawność mechaniczną. Warto także podkreślić, że rozstrzygnęliśmy internetową sondę, w której wrocławianie mogli wybrać nazwę tramwaju. Od dziś ten unikalny pojazd będzie nosił imię Maxa Berga, czym wpisujemy się we wrocławską tradycję nazywania każdego zabytkowego tramwaju własnym imieniem – dodaje Sebastian Wolszczak.

Maximum, a od dziś Max Berg, jest jedynym tak starym zachowanym tramwajem we Wrocławiu na wózkach skrętnych, specyficznego typu maximum-minimum. Swego czasu, rozwiązania nowoczesnego, które umożliwiało wykorzystanie jak największej części mocy silników na napędzenie tramwaju i jego hamowanie.

To główny element naszych zadań, realizowanych w ramach dotacji przeznaczonej przez Gminę Wrocław. Musieliśmy odtworzyć podwozie tramwaju wraz z układem hamowania, co w głównej mierze wykonaliśmy na przestrzeni ubiegłego roku. Zadanie było o tyle trudne, że nie mieliśmy gotowej konstrukcji, a jedynie plany, dzięki którym praktycznie wszystko odtwarzaliśmy samemu. Należy jednak zaznaczyć, że nie zawsze rysunki były na tyle precyzyjne, że od razu mogliśmy przystępować do prac. Taki obrót sprawy często wymagał od nas prac projektowych i modelowania – twierdzi wykonawca Krzysztof Kołodziejczyk z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.

Dotychczas na odrestaurowywanie zabytkowego tramwaju przeznaczono około 700 tysięcy złotych. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem na koniec 2019 r. lub na początku 2020 r. zabytkowy tramwaj wyruszy na ulice miasta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zabytek
Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....