TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław remontuje 42 tramwaje. Umowy podpisane
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.06.2020 15:15:15
Wrocław remontuje 42 tramwaje. Umowy podpisane

Umowę na generalny remont 42 tramwajów na kwotę 135 mln zł podpisano w poniedziałek, 29 czerwca, we Wrocławiu. Modernizacje zostaną wykonane w ciągu ok. dwóch lat. Trwa też przetarg na zakup 25 nowych tramwajów, z opcją późniejszego dokupienia kolejnych 21.

Umowę podpisano w zmodernizowanym tramwaju Gustaw, który wozi wrocławian od lat 50-tych XX w., będąc aktualnie turystyczną atrakcją miasta.

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podkreślił, że przeobrażenie MPK jest priorytetem tej kadencji samorządu. Przypomniał, że od jej początku na ulice Wrocławia wyjechało 40 nowych, niskopodłogowych tramwajów. "Pojawiło się także 200 nowych autobusów, spełniających najwyższe normy ekologiczne Euro6. Tabor musi mieć także po czym się poruszać, zatem cały czas remontujemy również wrocławskie torowiska. Na ten cel przeznaczamy rocznie 80 mln zł. Zadań jest bardzo dużo i co warto odnotować, ściśle trzymamy się harmonogramów" – mówił.

Poinformował, że podpisana w poniedziałek umowa na generalny remont 42 tramwajów opiewa na kwotę 135 mln zł. "Remont to mało powiedziane, bo tramwaje zupełnie się zmienią - zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Remont jednego pojazdu będzie kosztował nas około 3-3,5 mln złotych" – dodał.

Firma Modertrans z Poznania zajmie się remontem generalnym 25 tramwajów WroAs205, natomiast SAATZ z Warszawy będzie sukcesywnie przerabiała najstarsze wrocławskie Skody 16T. Prezydent Wrocławia przypomniał też, że obecnie trwa przetarg na zakup 25 nowych tramwajów z opcją późniejszego dokupienia kolejnych 21 u tego samego producenta. Umowa najprawdopodobniej zostanie podpisana do końca wakacji.

Obecny na spotkaniu prezes MPK Krzysztof Balawejder tłumaczył, że miasto nie chce rezygnować z tramwajów WrAs205, które wyprodukowała dla Wrocławia lokalna firma Protram, ale je unowocześnić. Pojazdy te – jak mówił - są łatwe w obsłudze i mają bardzo dobre własności trakcyjne - krótką drogę hamowania i dobre przyspieszenie. "Pojazdy dostaną całkowicie nowe pudło, szkielet wagonu, podwozie, dach dostosowany do klimatyzacji, platformę do wjeżdżania wózków. Pasażerowie na pewno odczują zmiany gorącym latem i mroźną zimą. Zamontowana zostanie klimatyzacja i nowy układ ogrzewania" – wymieniał.

Modernizacje zostaną wykonane w ciągu 28 miesięcy. Wyremontowanych - w dwa lata - zostanie także 17 Skód 16T za sumę 60 mln zł. W tych tramwajach zostanie przeprowadzony przede wszystkim całkowity remont części mechanicznych. Poprawi się też komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza. Tabory będą trafiać do wykonawców etapami – maksymalnie trzy na raz. Roboty nad jednym potrwają najwyżej trzy miesiące.

Prezes wrocławskiego MPK dodał, że tramwaje firmy Protram są używane od 2006 roku, a Skody od 2007 roku. "WrAsy powinny przejść remont po przejechaniu ok. 500 000 km, a drugie po ok. 600 000 km. Pojazdy obu firm zbliżają się do tych limitów. Inwestycja umożliwi ich funkcjonowanie przez następnych kilkanaście lat. Producent ustala okres eksploatacji tramwaju na co najmniej 30 lat – przy zachowaniu przeglądów okresowych i niezbędnych modernizacji" – zaznaczył Balawejder. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Wrocław
remont
Skoda
Protram

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....