TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław podsumowuje 2016 rok ? tramwajowo
InfoTram - Opublikowano: 29.12.2016 11:26:43 5 komentarzy
Wrocław podsumowuje 2016 rok ? tramwajowo (foto: wroclaw.pl)

Nowe tramwaje na trasach, wyłoniony wykonawca projektu dla tramwaju na Nowy Dwór, Wrocław w usłudze mapy Google. W końcu prezentacja Wrocławskiego Programu Tramwajowego i uchwalenie Planu Transportowego.

Na początku 2016 roku sześć kupionych przez MPK tramwajów firmy Modertrans-Moderus Beta wyjeżdża w komplecie na trasy. Dzięki tym zakupom liczba składów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych wzrasta do 88 sztuk.

Miejski przewoźnik wyprzedaje też swoje najstarsze tramwaje i autobusy. Struktura floty i jej wiek mocno się zmieniają.

W lutym miasto przekazuje wytyczne do spółki Wrocławskie Inwestycje, potrzebne do ogłoszenia przetargu na projekt nowej trasy tramwajowej na Nowy Dwór. W marcu pojawia się przetarg na stworzenie projektu.

Później zaczynają się konsultacje społeczne dla "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Wrocławia na lata 2016-2022". Dokument wskazuje kierunki działań oraz inwestycje ważne dla transportu zbiorowego.

W kwietniu Wrocławskie Inwestycje otwierają koperty z ofertami na projekt budowy linii na Nowy Dwór. 31 maja podpisana zostaje umowa z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy spółka z o.o. na wykonanie tego zadania.

W Dzień Dziecka firma Google ogłasza, że dzięki współpracy z Urzędem Miejskim Wrocławska komunikacja miejska i rozkłady jazdy pojawią się w usłudze mapy. To oznacza, że miliony ludzi z całego świata na swoim telefonie mogą bez problemu zaplanować podróż po stolicy Dolnego Śląska.

W czerwcu jest jeszcze jedna nowina. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zgadza się, aby Skody 19 T, które dedykowane były do linii 31, 32 i 33, mogą pojawiać się na innych trasach. Oznacza to, że niskopodłogowe tramwaje pojawią się na nowych trasach.

Za kilka dni MPK ogłasza, że skorzysta z prawa opcji i dokupuje trzy tramwaje Moderus Beta. Także w czerwcu radni miejscy decydują, że weterani wojenni, osoby represjonowane i działacze opozycji antykomunistycznej będą bezpłatnie podróżować komunikacją miejską we Wrocławiu.

Na początku wakacji MPK rozpoczyna gruntowne remonty swoich najstarszych składów. Korzysta z tego, że przez remont torowiska na ul. Dyrekcyjnej najstarsze tramwaje są "uwięzione" czasowo w zajezdni.

W lipcu Spółka Wrocławskie Inwestycje podpisuje umowę na stworzenie dokumentacji dla nowej trasy tramwajowej od ul. Długiej na Popowice. To pierwszy krok do realizacji tej inwestycji.

We wrześniu Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia ogłasza Wrocławski Program Tramwajowy, który zakłada rozwój sieci torowisk i inwestycje w transport zbiorowy. Dokument mówi m.in. o tym, że do obecnych inwestycji w sieć tramwajową dojdą jeszcze na najbliższe lata trzy nowe zadania: Nowy Dwór (Rogowską do pętli przy stacji kolejowej), Swojczyce (od Sępolna), Ołtaszyn (od parku Południowego).

3 października ogłoszony zostaje przetarg na tramwaj przez ulicę Hubską. Wpływa w nim aż 10 ofert.

Grudzień - jest decyzja o dokupieniu przez MPK kolejnych 13 tramwajów typu Moderus Beta. Pod koniec roku radni miejscy zatwierdzają Plan Transportowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
MPK Wrocław
Wrocławskie Inwestycje
  • Krzysztof – 29.12.2016

    To żaden powód do dumy, że kupujemy za unijną kasę przestarzałe Złomerusy Bieda. Te tramwaje będzie trzeba za 15-20 lat, bo będą już wtedy DRAMATYCZNIE archaiczne.

  • Krzysztof – 29.12.2016

    *trzeba będzie wycofać za 15-20 lat.

  • Marcin Wrocław – 29.12.2016

    13+6=19. To tyle co prawie nic. Miejmy nadzieję że ostatnie tego typu tramwaje. W przyszłości mogą służyć jak R-rezerwa na liniach lub ewentualnie je się odsprzeda!A Poznań ma większy problem bo ich przecież więcej kupuje łącznie z GOPem.

  • WK – 29.12.2016

    @Marcin Wrocław@ Stolica Wielkopolski niema żadnego problemu z tymi tramwajami, bardzo je sobie cenią pracownicy MPK. Ja, jako osoba z niepełnosprawnością ruchową lubię te wozy i uważam, że są bardzo praktyczne w eksploatacji. Pełne wózki skrętne, równomierne rozłożenie masy, mniej negatywny wpływ na torowisko, niż w przypadku tramwajów ze sztywnymi wózkami, czyli takich jak Skoda 16T i 19T, ale również Combino, Swing, Tramino S100 i S105p.

  • omar – 30.12.2016

    Moderusy nie są takie złe jak wielu krzyczy, poza tym tanie i proste w eksploatacji. Na co dzień ludzie je lubią, nawet rzecznik niepełnosprawnych cały czas w dobrych słowach się o nich wypowiada. Poza tym są one z opcji, a nie nowego przetargu. Nowy przetarg dopiero będzie i wówczas będzie ważne jakie te 40 nowych sztuk do miasta trafi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....