Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy już jak będą wyglądały nowe stacje II linii metra

infotram
24.02.2016 10:55
0 Komentarzy

Firma ILF Consulting Engineers Polska oraz konsorcjum BiuraProjektów ?Metroprojekt? i AMC Andrzej M. Chołdzyński zwyciężyły w konkursie nakoncepcję architektoniczną trzech stacji na Targówku i dwóch w stronę Bemowa.

Członkowie sądu konkursowego docenili przede wszystkimfunkcjonalność i wpisanie obiektów w dotychczasową infrastrukturę. Niebawemrozpocznie się budowa dwóch nowych odcinków II linii metra w stronę Bemowa iTargówka (3+3). Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę od momentupodpisania umowy. Druga linia będzie jeszcze dłuższa ? wiemy już, jak będąwyglądały kolejne odcinki podziemnej kolejki – trzy ostatnie stacje na północyII linii i dwie na odcinku zachodnim, których budowa ma się zakończyć do 2022r.

Konkurs na koncepcję

Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs nakoncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra ? trzechstacji na północ (roboczo nazywanych Zacisze, Kondratowicza i Bródno) orazdwóch na zachód (roboczo nazywanych Wola Park i Powstańców Śląskich) czyli 3+2.Prace konkursowe złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednejdla każdego z odcinków: konsorcjum Biura Projektów ?Metroprojekt? z AMC AndrzejM. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej i ILF Consulting Engineers Polskadla odcinka na Targówku. Pracownie otrzymają nagrody w wysokości po 50 tys. złi zaproszenia do negocjacji z wolnej ręki na realizację projektów stacji ituneli szlakowych.

Nadesłane prace były analizowane pod wieloma kryteriami,brane pod uwagę były m.in.: rozwiązania architektoniczne, waloryeksploatacyjne, powiązanie z innymi środkami komunikacji, koszty wykonania,oddziaływanie na środowisko. Wybrane projekty osiągnęły najwięcej punktów wposzczególnych kategoriach. Nieprzyznano wyróżnień.

Ciągłość inwestycji

Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzechstacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3,czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku. Dla odcinka wschodniegobędzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach sąjeszcze dwie stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana wMorach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzjiśrodowiskowej dla odcinków 3+2. Mają być wybudowane w 2022 r. Kolejne odcinkiII linii dotrą do mieszkaniowych rejonów Warszawy i znacznie ułatwią dojazd docentrum i do innych środków komunikacji miejskiej.

Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015r. Dziennie jeździ nim ok. 120 tys. osób. Odcinek od stacji Rondo Daszyńskiegodo stacji Dworzec Wileński (6,1 km) pociąg pokonuje w 11 minut. Wkrótcerozpocznie się budowa odcinków II linii na zachód i na północny-wschód.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowanezostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: ?Wolska? (C08)umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; ?Moczydło?(C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego wrejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz ?Księcia Janusza? (C06) pod ul.Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także toryodstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyłaturecka firma Gülermak A?ir Sanayi ?nşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590,00 złbrutto).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego)powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: ?Szwedzka? (C16) pod ul.Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; ?Targówek? (C17) w okolicyskrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz ?Trocka? (C18) wrejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatniąstacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejsząofertę w przetargu złożyła firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto).


Komentarze