TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wiemy, jak będą wyglądać kolejne stacje metra
UM InfoTram.pl - Opublikowano: 09.06.2017 11:45:08 3 komentarze
Wiemy, jak będą wyglądać kolejne stacje metra

Wiemy już, jak będą wyglądały kolejne stacje II linii metra. Konsorcjum firm AMC – Andrzej Chołdzyński i Biura Projektów "Metroprojekt" zwyciężyło w konkursie na koncepcję architektoniczną trzech stacji na Bemowie i stacji postojowej Mory.

Stacje wpisane w dzielnicę

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na "Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Mory w Warszawie". – Metro na Bemowie zapewni mieszkańcom tego niezwykle szybko rozwijającego się rejonu Warszawy szybki i komfortowy dojazd do centrum miasta – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. - Metro stanie się znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także w inne chętnie odwiedzane miejsca jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Bulwary Wiślane.

Prace konkursowe złożyły dwa biura projektowe. Dziś otwarto koperty kartami identyfikującymi zwycięzców – złożone prace opatrzone były 6-cyfrowymi liczbami rozpoznawczymi. Sąd Konkursowy pod przewodnictwem Marleny Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego wybrał pracę oznaczoną nr 412 319. Pod tym kodem kryje się konsorcjum firm AMC – Andrzej Chołdzyński sp. z .o.o., AMC – Andrzej Chołdzyński sp. z .o.o. sp. komandytowa i Biura Projektów "Metroprojekt" sp. z .o.o.

Prace były oceniane przez specjalistów według siedmiu kryteriów z różnych dziedzin – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Dotychczasowe doświadczenia pokazują jak istotna jest miastotwórcza rola metra. W propozycjach konkursowych docenialiśmy przemyślane powiązania stacji z systemem komunikacyjnym a przede wszystkim siatką przestrzeni publicznych nowej dzielnicy mieszkaniowej – dodaje.

Cała linia za kilka lat

Pracownia otrzyma pierwszą nagrodę w konkursie, tj. 50 tys zł oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, poprzedzających zawarcie umowy na wykonanie projektu budowlanego i Koncepcji Architektoniczno–Budowlanej Węzłów Przesiadkowych. To będą ostatnie stacje II linii metra. Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

· stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

· stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

· stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Trwa właśnie budowa dwóch nowych odcinków II linii metra na zachód i północny-wschód czyli trzech stacji na Woli i trzech na Targówku (3+3). Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie będą jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Plany zakładają, że metro dojedzie na Mory do 2023 r. – Zgodnie z podpisanymi kontraktami w 2019 r. przewiduje się zakończenie trwającej właśnie budowy sześciu stacji, a do końca tego roku planujemy ogłoszenie przetargu na budowę kolejnych pięciu stacji – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. - Ogłoszenie przetargu na ostatni etap rozbudowy metra planujemy natomiast na drugą połowę 2018 r.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
metro
stacja
  • Www – 09.06.2017

    Niczym budownictwo sakralne.... troche brak lekkości. Takie bunkry dla warszawy

  • www – 09.06.2017

    Budownictwo typowo bunkrowe. To budowanie dla budowania? Im więcej i drożej tym lepiej? To nie pasuje do tego co zostało zbudowane na 2. linii metra

  • Aleks – 11.06.2017

    Masakra. To juz nawet nie postmodernizm a neo-socrealizm. I wszedzie ci rowerzysci - lewackie pieklo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....