TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Większy budżet na tramwaj do Huty Kościuszko w Chorzowie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 29.03.2018 11:36:43
Większy budżet na tramwaj do Huty Kościuszko w Chorzowie

Samorząd Chorzowa chce zwiększyć budżet na dokumentację przebudowy ul. Katowickiej i równoległej linii tramwajowej w rejonie d. Huty Kościuszko i skorzystać z jedynej oferty w trzecim już przetargu na to zadanie – poinformował PAP wiceprezydent miasta Marcin Michalik.

Jak zaznaczył, wobec perspektywy wykorzystania funduszy unijnych przy realizacji znacznej części potrzebnej inwestycji, władze miasta będą prosiły radnych o zwiększenie środków na zapewnienie jej dokumentacji projektowej.

Chodzi o zaprojektowanie przebudowy ważnych arterii, drogowej i tramwajowej bezpośrednio przy centrum Chorzowa oraz udostępnienie i skomunikowanie pohutniczych terenów inwestycyjnych. Miasto uczestniczy w tym przedsięwzięciu poprzez swoją spółkę - Miejski Zarząd Ulic i Mostów (MZUiM), która ma być odpowiedzialna za układ drogowy i uzbrojenie terenów. Część tramwajową ma zrealizować należąca do samorządów miast regionu spółka Tramwaje Śląskie.

Wcześniejsze dwa wspólne przetargi na tę dokumentację – samorządu miasta i Tramwajów Śląskich – zostały unieważnione: pierwszy z powodu braku ofert, drugi z powodu cen znacznie przewyższających budżet zamówienia. Trwający trzeci przetarg został okrojony o część projektów, które miałyby być realizowane w kolejnych latach.

Ogłaszając trzecie postępowanie miasto założyło, że na sfinansowanie części zamówienia po stronie MZUiM przeznaczy 250 tys. zł (brutto); Tramwaje zakładały przeznaczenie na ich część dokumentacji 184,5 tys. zł. W terminie spłynęła tylko jedna oferta zakładająca koszt dla MZUiM na poziomie ponad 621 tys. zł oraz dla Tramwajów – 307,5 tys. zł.

"Ponieważ to jest projekt, który chcemy i musimy zrealizować – ze środków unijnych – podjęliśmy wspólnie z Tramwajami Śląskimi decyzję o podniesieniu budżetu, dołożeniu dodatkowych środków. Taki mamy czas inwestycyjny, że nasze oczekiwania rozmijają się z ofertami" - powiedział PAP w środę wiceprezydent Chorzowa.

"Jeżeli radni przegłosują zwiększenie budżetu, będziemy to realizować. Dla nas to o tyle łatwiejsze, że dokumentacja ułatwi nam pozyskanie środków (unijnych – PAP); więc nie powinno nas to kosztować 100 proc., lecz 15 proc. wkładu własnego" - dodał Michalik.

Plany MZUiM uwzględniają m.in. budowę nowej drogi do terenów poprzemysłowych na obszarze dawnej huty, przebudowę ul. Katowickiej, którą wiedzie droga krajowa nr 79, od estakady nad rynkiem do ul. 3 Maja (wraz z budową podziemnego przejścia w rejonie Placu Powstańców Śląskich). W poprzednich dwóch postępowaniach miasto chciało też zaprojektować rozbudowę ul. Metalowców wraz z jej przedłużeniem do ulicy Siemianowickiej w dzielnicy Chorzów Stary.

Tramwaje Śląskie przygotowują przebudowę w tym rejonie odcinka głównej trasy tramwajowej Katowice - Bytom wraz z przesunięciem w rejon Placu Powstańców obecnego przystanku przy ul. Metalowców (te prace mają być częścią realizowanego już projektu unijnego). Spółka wcześniej chciała też pozyskać dokumentację dla przyszłościowej inwestycji dotyczącej nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Metalowców do Chorzowa Starego.

Dwie oferty w drugim przetargu MZUiM i Tramwajów Śląskich zakładającym wspólne, wielowariantowe zaprojektowanie wszystkich tych inwestycji, opiewały łącznie na 2,31 mln zł i 1,33 mln zł - przy budżecie zamówienia wynoszącym łącznie niespełna 0,5 mln zł.

W tej sytuacji postępowanie unieważniono i ogłoszono kolejne, już bez elementów związanych z rozbudową ul. Metalowców oraz połączeniem drogowym i tramwajowym z Chorzowem Starym. Określony w trzecim przetargu termin wykonania dokumentacji to koniec października br.

Tramwaje Śląskie zaplanowały przebudowę i przesunięcie torowiska wzdłuż ul. Katowickiej (z włączeniem w ul. Metalowców) jako jedno z kilkunastu zadań drugiego etapu "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego".

Pod koniec lutego br. spółka podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie tego etapu unijnego projektu środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 – na poziomie blisko 100 mln zł (dofinansowanie pierwszego etapu zapewniono już w ub. roku).

Całe składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania). Zakłada remonty ok. 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii i zakup 45 tramwajów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chorzów
przebudowa
Tramwaje Śląskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....