TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Więcej niskopodłogowców w Poznaniu
INFOTRAM - Opublikowano: 30.01.2015 15:52:30 18 komentarzy
Więcej niskopodłogowców w Poznaniu

Od 2 lutego więcej tramwajów niskopodłogowych na liniach nr 2 i 9 ?poinformował rzecznik prasowy ZTM Poznań Bartosz Trzebiatowski. Pasażerowie komunikacji tramwajowej będą mogli od tego dnia w bardziej dogodny sposób korzystać z przejazdów tymi liniami. Zarząd Transportu Miejskiego sfinalizował wcześniejszą decyzję o wzmocnieniu ich taborem niskopodłogowym, który w rejonie Wildy ma fundamentalne znaczenie dla osób starszych i mających problemy z wejściem do pojazdu na przystankach zlokalizowanych na poziomie jezdni.Dzięki finalizacji ?wspólnie z MPK Poznań - zaplanowanych zmian w obsłudze linii nr 2 i 9, pasażerowie będą mieli do dyspozycji większą liczbę pojazdów niskopodłogowych. Od 2 lutego zarówno na trasie ?dwójki?, jak i ?dziewiątki?kursować będą po cztery tramwaje Siemens Combino (łącznie osiem pociągów niskopodłogowych). Przypominamy, że dodatkowo, pięć niskopodłogowych Solarisów Tramino kierowanych jest na trasę ?także funkcjonującej na ulicy 28 Czerwca 1956r. - linii tramwajowej nr 10. Kursy obsługiwane taborem niskopodłogowym na rozkładach jazdy są oznaczone podkreśleniem (pod minutą rozkładowego odjazdu na danej linii).ZTM Poznań liczy, że zmiany w taborze kursującym m.in. ulicą 28 Czerwca 1956 r. zwiększą dostępność do komunikacji miejskiej zwłaszcza dla osób starszych i mających problemy z wejściem do pojazdu. Jest to szczególnie istotne w rejonie, w którym znajduje się ortopedyczno-rehabilitacyjny szpital kliniczny.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
ZTM Poznań
linia
  • obserwator tramwajowy – 30.01.2015

    Nie więcej niskopodłogowców, tylko przesunięcie do obsługi tych dwóch linii, na czym ucierpią pasażerowie pozostałych.

  • jas – 31.01.2015

    No to sukcesywnie wiecej wygody fakty faktami ale do Gdanska troche daleko jesli o ilośc niskaczy chodzi

  • obserwator tramwajowy – 31.01.2015

    @jas: o żadnym zwiększeniu wygody w mieście nie ma mowy, bowiem nie przybędzie tramwajów niskopodłogowych w Poznaniu od przesunięcia niskaczy na linie '2' i '9' (na których dotąd i tak prawie połowa kursów była realizowana tramwajami niskopodłogowymi (oznaczonymi w rozkładach)). Poza tym przy szpitalu jedzie też '10', również obsługiwana przez tabor niskopodłogowy. To działanie pod publiczkę, bowiem zabiera pojazdy niskopodłogowe z innych części miasta, gdzie osób starszych, matek z wózkami i osób z niepełnosprawnościami jest równie dużo, co na Wildzie. W dodatku kieruje się te tramwaje na i tak już mocno wyeksploatowane torowiska, które pod ciężkim taborem zostaną zdegradowane w jeszcze szybszym tempie, a ani ZTM, ani MPK nie mają środka remonty, o inwestycjach w tabor nie wspominając.

  • www – 31.01.2015

    Dziwne, ale faktycznie Poznań został z tyłu. Zmiana Prezydenta miasta może tylko przynieść postęp, bo byle jak to już było i powinno się skończyć. Włodarze Poznania powinni się przejechać do Lublina, Kielc czy Białegostoku, które do nie dawna były mocno zacofane, a zobaczyliby jak zostali z tyłu, również pod względem inwestycji w komunikację. Jeżeli chodzi o tramwaje to Poznań przepłacił za to co kupił do tej pory, zbudował tunel w miejscu gdzie wcale nie był potrzebny, no i niestety nie dba wystarczająco o infrastrukturę, którą posiada. No, ale inwestycje niedoszacowane na początku mszczą się i odbywają się kosztem zwykłych wydatków. Stadiony czy hale za setki milionów są ważniejsze niż zwykłe potrzeby mieszkańców. A co tam.

  • ytong – 31.01.2015

    Spokojnie w następnym przetargu wygra Pesa to wreszcie dostaniecie tanie i dobre tramwaje i będzie dobrze.

  • www – 31.01.2015

    Akurat. Poznań wymyśli kryterium, że odległość między siedzeniami większa o milimetr będzie decydująca (albo coś podobnego) i mimo dużo niższej ceny wygra modertrans albo solaris. Zobaczymy jak solarisy poradzą sobie w Olsztynie. No teraz jak nie będą wystarczająco trwałe to nie da się tego ukryć wypuszczając inne tramy. Oby było wszystko ok.

  • obserwator tramwajowy – 01.02.2015

    @www: ale rzuciłeś przykładami miast! W żadnym nie ma trakcji tramwajowej, a do poznańskiego taboru autobusowego (w tym jego średniego wieku) bardzo im daleko.

  • obserwator tramwajowy – 01.02.2015

    @www: przy obecnej kondycji finansowej miasta zmiana prezydenta nic nie zmieni. Zresztą ten populista nic do tej pory nie robi, jeśli nie liczyć przepraszania, bycia zaskakiwanym i sprzedawania berecik z kutasem.

  • www – 01.02.2015

    @obserwator tramwajowy Trzy podane miasta są przykładami niedawnego zacofania. Tak już nie jest i wcale Poznań nie jest teraz lepszy. Gospodarka bez dwóch zdań ok jest, ale samo miasto zostało z tyłu. Autobusowy tabor w Poznaniu nie jest już wcale lepszy. Chodzi też o rozwój komunikacji pod kątem pasażera, a także rozwój samych miast. Przejedź się i zobacz jak Poznań został z tyłu. W Poznaniu jakość dróg jest fatalna, o jakości starego miasta sam poprzedni prezydent o tym wspomniał i mieli planować generalny remont. Ciekawe co z tego wyjdzie. Poznań jest ładny, ale jest zaniedbany. Zbyt duże środki poszły w punktowe inwestycje kosztem zwykłych zadań. Teraz to Poznań będzie gonił Kielce, Lublin i Białystok. Ogromne środki wpompowane w województwa wschodnie dużo zmieniły. Ciekawe, czy będzie ich stać na utrzymanie poziomu.

  • MarCin – 01.02.2015

    @ Obserwator Tramwajowy. Cały czas przybywa Niskaczy w postaci BET. Zmieni się bo w uruchomieniu było 8szt. Combin, a teraz Będzie 9 szt. Najbardziej ucierpi Tramino bo o jedno Combino mniej do zastąpienia za te wozy... Do tej pory Combina obsługiwały: 2 (2 szt), 8 (3 szt), 9 (3 szt). Teraz Będzie 2 (4 szt), 8 (1 szt), 9 (4 szt). W zamian na 8 pójdą dwie Bety.

  • obserwator tramwajowy – 01.02.2015

    @MarCin - nie podniecaj się tak zakupami Moderusów Beta, bo po pierwsze dostawy sa już na ukończeniu (24 wozy), a po drugie Bety nie spełniają żadnej funkcji dla osób nie jeżdżących na wózkach. Dlaczego - odpowiedź jest prosta - inwalidzi ruchu i osoby starsze w członie niskopodłogowym i tak właściwie nie mają na czym usiąść, bo te trzy miejsca (w dodatku składane, a więc dla tych osób nieprzydatne, a nawet niebezpieczne) nie załatwiają sprawy. W dodatku w tym członie praktycznie nie ma się czego chwycić. Tak więc niski człon w Moderusie Beta to kiepskiej jakości proteza.

  • obserwator tramwajowy – 01.02.2015

    www - nie bierzesz pod uwagę zasadniczych spraw, tj. kondycji finansowej miasta i przewoźnika oraz skali wielkości. Jeżeli uznajesz za słuszne porównywać pod tym względem Grudziądz, Kielce, a nawet Lublin - gratuluję. Co do taboru autobusowego - średni wiek autobusu w Poznaniu to 6,5 roku, co jest bodaj najlepszym wynikiem w kraju, przy całkowitym wycofaniu przed laty ostatnich wozów wysokopodłogowych.

  • MarCin – 02.02.2015

    @obserwator tramwajowy: Człon niskopodłogowy ma ułatwić im wejść i to jest jego zadanie. I tak większość osób jeździ po 2-3 przystanki. Zapomniałeś o tym, że jeszcze dojdą 4 szt Tatr i dwu kierunkowe Bety. A skoro jak to nazywasz "proteza" to za mało to masz przykład po 100% niskiej podłogi Tramin, które powinny wyjechać w liczbie 35 szt a wyjeżdzają 30 do 31 szt na 45 wozów. Ja by się udało minimum uruchomić te 35 wozów co są w uruchomieniu zyskał byś 5 Combin a tak lepsza Beta, która przynajmniej przyjedzie.

  • obserwator tramwajowy – 02.02.2015

    Gdzie słyszałeś o dwukierunkowych Moderusach Beta??? to, że mają panel sterowania na końcu wagonu nie oznacza, że to jest przeznaczone do ruchu miejskiego. Poza tym ew. dwukierunkowość Bety nijak się ma do niskiej podłogi. Błędnie również zakładasz, że większość pasażerów jedzie 2-3 przystanki - tego nie da się udowodnić, zwłaszcza gdy nie ma obowiązku 'klikania' biletów okresowych. Poza tym człon niskopodłogowy w Twoim rozumieniu (ułatwienie wejścia) to nie byłby LF, a jedynie LE, a przecież nie o to w tym wszystkim chodzi. Przypominam, że wagony LE były już w Poznaniu przed dziesięcioleciami - były nimi niezapomniane PD-1 (zresztą kursujące na '2' i '9' na wildeckich torach, czyli wspominane z sentymentem 'dwa pokoje z kuchnią'.

  • MarCin – 02.02.2015

    Minimum niskiej podłogi taki jak masz w becie jest lepsze niż żadne. A to że jest wóz LE zawsze daje większą możliwość i to o wiele tańszym kosztem. Zapewnia również niską podłogę tam gdzie typowy LF nie pojedzie (zły stan torowiska).

  • MarCin – 02.02.2015

    MPK tak czy siak musiało by remontować wagony, nie stać ich na zakup nowych wozów niskopodłogowych typu LF. To według Ciebie lepiej remontować je do postaci moderusów ALFA z wysoką podłogą czy lepiej chociaż dać minimum udogodnienia ??

  • www – 02.02.2015

    @MarCin A jakie znaczenie ma ten niskowejściowy człon w becie? Skoro budują bety od podstaw, dlaczego nie opuszczą podłogi o jeden poziom. Czesi pokazują, że tak da się zrobić. Wprowadzenie takiego rozwiązania byłoby postępem, a obecnie człon niskowejściowy niewiele daje. Tak naprawdę beta nie jest dla większości pasażerów żadnym postępem względem 105. Trochę szkoda naszych pieniędzy. Ten sam efekt można byłoby osiągnąć poprzez wzmocnienie zwykłej 105 i dodanie niskopodłogowego wagonu tak jak robili to Niemcy. Co ciekawe wagony były wyprodukowane w Poznaniu. Konstrukcja prostsza i trwalsza niż wiszący człon.

  • MarCin – 02.02.2015

    Rozwiązanie o którym mówisz MPK odrzuciło ze względu na brak napędu w doczepie co znacznie wpłynęło by na rozruch takiego składu (Warszawa testowała taki wagonik z Bulwą ). Zresztą pojazdy jedno przestrzenne są bardziej pojemne a pytanie jaki jest koszt takiej doczepy. A czy Bety robione są od podstaw w większości pewnie tak (To są plotki, ale coś kiedyś było, że wykorzystuje się do tego celu belki z 105N - czy to prawda nie umiem potwierdzić ) Zresztą nie jesteśmy jedynymi, którzy stosują niską wstawkę. Wiele polskich miast takich jak Kraków, Szczecin, Wrocław, itp stosuje niskie wstawki. Skoro przytoczyłeś już Niemcy oni też wstawiali niskie wstawki do swoich wozów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....