TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

We Wrocławiu Modertrans kontra PESA
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.07.2017 14:05:08 48 komentarzy
We Wrocławiu MPK kontra PESA

MPK Wrocław poinformowało, iż zakończyło dzisiaj zbieranie ofert w przetargu na zakup 40 nowych tramwajów i wstępnie się z nimi zapoznało.

Oferty złożyły dwie firmy:

1. Modertans Poznań: 176 209 185 zł brutto, udział niskiej podłogi w oferowanym produkcie – 27%, 1 sztuka – 4 366 tys. zł

2. Pesa Bydgoszcz: 324 429 498,60 zł brutto, udział niskiej podłogi w oferowanym produkcie – 100%, 1 sztuka – 7 983 tys. zł

To doskonale pokazuje, jaka jest różnica w cenie zakupu pojazdu całkowicie niskopodłogowego i wagony tylko z niewielkim udziałem niskiej podłogi. 

Na tym etapie nie można jeszcze mówić o rozstrzygnięciu przetargu, bo spółka musi zbadać dokumentację pod względem formalnym i merytorycznym, aby wyłonić ofertę – informuje MPK.

Przypomnijmy, że przetarg jest częścią unijnego projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (2014-2020) pt. "Modernizacja floty taboru tramwajowego we Wrocławiu pod względem polepszenia efektywności energetycznej oraz zapewnienia dostępności dla osób o ograniczonej sprawności poruszania się – Etap IA."

Projekt zakłada zakup łącznie 56 tramwajów, dzięki którym we Wrocławiu zdecydowanie poprawi się dostępność do kursów tramwajowych dla osób o ograniczonej mobilności, pasażerów niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi. Część tego projektu jest już realizowana, bo MPK Wrocław wykorzystało wcześniejszy kontrakt ze spółką Modertrans Poznań, w ramach którego zakupiło już 16 tramwajów (3 z tego zamówienia jeżdżą już po wrocławskich ulicach, a kolejne 13 zostanie dostarczonych do końca bieżącego roku) – wyjaśnia Jolanta Szczepańska, Prezes MPK.

Na kolejne 40 sztuk MPK Wrocław rozpisało nowy przetarg. Zgodnie z jego warunkami pojazdy mają zapewniać dostępność do komunikacji w całym mieście osobom o ograniczonej mobilności, mają być klimatyzowane i wyposażone w inne nowoczesne udogodnienia.

56 nowych tramwajów to jedna czwarta taboru wrocławskiego MPK. Taki zakup pozwala przewoźnikowi pozbyć się starych, 30-40-letnich, w całości wysokopodłogowych pojazdów bez udogodnień. Dzięki tym zakupom w ciągu dwóch lat mieszańcy całego miasta zyskają prawie o tysiąc kursów więcej dziennie taborem tramwajowym dostępnym dla osób o ograniczeniach ruchowych i taborem klimatyzowanym.

Ale to nie wszystko. MPK zapowiada również swoje dalsze plany zakupowe.

Kolejne 32 pojazdy powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach w latach 2020-2022. Nowe tramwaje będą m.in. służyć obsłudze linii na Nowy Dwór i na ul. Długiej. Mają być klimatyzowane, nowoczesne i w stu procentach niskopodłogowe. Aktualnie spółka intensyfikuje działania, aby pozyskać środki na kolejne zakupy taboru tramwajowego – mówi Jolanta Szczepańska.

We Wrocławiu, podobnie jak i w całej Polsce spółki komunikacyjne dążą do tego, by pozbyć się najstarszych i wyeksploatowanych tramwajów. Potrzeby są ogromne, a środki ograniczone. Dlatego miasta dokonują zakupów korzystając ze wszystkich możliwych opcji dostępnych na rynku. Kupują tabor różnej klasy, modernizują używane pojazdy lub remontują tramwaje odkupowane z Europy zachodniej. Wrocław również, podobnie jak inne miasta, musi podchodzić racjonalnie do odnowy taboru tramwajowego - informuje MPK.

Celem zakupu tej aktualnie zamawianej partii tramwajów jest wycofanie starych, w stu procentach wysokopodłogowych pojazdów. Stąd założenia przetargu, minimalny udział niskiej podłogi na poziomie 20 proc. i jak najatrakcyjniejsza cena, którą trzeba będzie zapłacić za pojazd. Planując dalszą wymianę taboru, MPK postawi wyłącznie na pojazdy w stu procentach niskopodłogowe, bo kolejne inwestycje mają być przede wszystkim związane z rozbudową sieci tramwajowej - podaje dalej przewoźnik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
PESA
MPK Wrocław
przetarg
  • AXC – 21.07.2017

    Smutny dzień dla wrocławian, że będa musieli się męczyć tyle lat tak przestarzałymi tramwajami.

  • SEWA – 21.07.2017

    Lepiej Kupić 20 pes niż 40 "polonezów" na szynach klepanych z szopie w POdpoznańskiej wsi Biskupice...

  • SŁAWEK OPOLE – 21.07.2017

    JA BYM WYBRAŁ PESA BYDGOSZCZ A DLATEGO 100% NISKA PODŁOGA W TYCH CZASACH TO PODSTAWA

  • derr – 21.07.2017

    Lepiej więcej częściowo niskopodłogowych niż 100% niskopodłogowych ale mało ! To oczywiste !

  • Hugo – 21.07.2017

    Ciekawe jaka była by cena pesy z niską podłogą w około 70 %

  • Małgorzata Gierczak – 21.07.2017

    Porównuj Audi Q7 ze Skodą Citigo. Narzekaj, że pierwszy jest drogi. Bądź redatkorem infobusa.

  • lwowiak – 21.07.2017

    Trzeba jednak się wykazać pewnym zrozumieniem, pieniądze nie rosną na drzewach, budżet nie jest z gumy. Mają określone fundusze, mają określone potrzeby i muszą w tym manewrować. Życie to nie koncert życzeń.

  • #E – 21.07.2017

    #Hugo TS takową posiadaja jedna ok 5,49 mln

  • takitam – 21.07.2017

    Na komunikację to sa określone fundusze, a na pompowanie w drużynkę kopaczy to ile wlezie. Zakup tych tramwajów jest w lwiej części pokrywany z funduszów unijnych, a wydawanie tych pieniędzy na taki bubel w którym klima mimo tego, że jest to nie dział jest po prostu pomyłką.W internecie można znaleźć porównanie uruchomienia w ciągu miesiąca moderusów i pes. Jak dobrze pamiętam to moterusy mają w granicach 87%, a pesy 98%. To chyba mówi samo za siebie. Jak kupią te tramwaje z modertransu to i tak nie skasują tyle ile by chcieli starych wagonów, bo coś będzie musiało zastępować te pseudo tramwaje jak się popsują, a o ich awariach słyszy się co dziennie mimo że jest ich tylko 9.

  • zibi – 21.07.2017

    Dziwię się Pesie iż nie odrobiła lekcji i wystawiła tramwaj powyżej kosztów wyznaczonych przez zamawiającego,licząc iż konkurentem będzie Gamma.Wracając do tematu zakupu tramwaju rozumiem iż zaniedbania są w infrastrukturze i taborze są znaczne.Wina Dutkiewicza wolał inwestować w kulturę,a tramwaje nie doinwestowane leżą. Ale kierunek zmian uważam za dobry od czegoś trzeba zacząć będzie tram biedny spełniający wymagania częściowej niskiej podłogi koszt zakupu oraz eksploatacji niski.Zwracam uwagę iż z dofinansowaniem transportu może zostać zawieszone wiadome przyczyny (nie politykuje) ale prawda może zaboleć rządzących

  • Tramicus365 – 21.07.2017

    Jak już tu napisano - to smutny dzień dla pasażerów wrocławskiego MPK, zwłaszcza osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się oraz m. in. dla matek z dziećmi w wózkach.Nie rozumiem postępowania PESY. Czytali SIWZ - wiedzieli, jakie są kryteria oceny złożonych ofert. Wysoce prawdopodobne też było, że wystartuje Modertrans i zaproponuje Betę. Dlaczego PESA zaproponowała pojazd w 100% niskopodłogowy za taką cenę, zamiast np. w 70% niskopodłogowy za te 4,5 - 5 mln sztuka? Oczywiście pasażerowie życzyliby sobie kolejnych Twistów albo podobnych konstrukcji, ale w tej sytuacji należało zaproponować coś w cenie jak najbardziej zbliżonej do ceny Bety, z większym % niskiej podłogi.Swoją drogą - 27%? Pozostałe Bety też mają tyle niskiej? Czy to wskazuje na jakąś modyfikację?

  • nm3 – 21.07.2017

    Pesa powinna była zaproponować 32 m Krakowiaka II , wagon z udziałem ok. 70 % niskiej podłogi.

  • www – 21.07.2017

    No i później ktoś będzie się dziwił, że za 10 lat będzie jakiś nowy prezydent Wrocławia, który zacznie zamykać linie tramwajowe i puszczać nowocześniejsze i tańsze autobusy. Oby ktoś zmądrzał. Albo nowoczesny tramwaj albo nowoczesny autobus. Tramwaj nie jest po to żeby był, ale ma wozić ludzi, którzy będą chcieli nim jeździć. A tak ktoś otworzy oczy to będzie chciał, ale autobusy, choćby elektryczne, a nie niewygodny i wolny tramwaj.Wlokące się wrocławskie tramwaje czeka zagłada na rzecz autobusów, albo ktoś w końcu będzie odważny i unowocześni podejście do sieci tramwajowej.

  • #Dolnoślązak17 – 22.07.2017

    PESA! PESA! PESA! PESA!

  • Teo – 22.07.2017

    Czy wy naprawdę uważacie ze za kilkanaście milionów zysku warto było pesie ryzykować i tworzyć częściowo niskopodlogowy mało seryjny pojazd który nigdzie dalej nie pójdzie? Druga rzecz - kto jej zabrania składać ofertę powyżej kosztów. Możliwe że ryzyko jest wysokie na tyle że muszą się zabezpieczyć stosowanie do zapisów z umowy czy siwz. Łatwo napisać głupoty nie znając realiów. Brawo Modertrans, Poznań i teraz Wrocław oby to jeździło.

  • AXC – 22.07.2017

    @Teo- Pesa mogłaby kupić projekty od syndyka Protramu. Z tym 'oby to jeździło" to na serio módl się bo w ostatnich dniach tylko połowa Moderusów wyjechała ze względu na awarie. Co innego jak masz ich parę i jakoś da się przeżyć a co innego jak będzie koło 60.

  • WK – 22.07.2017

    @Tramicus365@ Z tego, co mi wiadomo, to Moderus Beta od modelu MF02AC ma 25% niskiej podłogi. Tak więc może jakaś drobna modyfikacja, ale nie sądzę. Swoją drogą Moderusy Beta, to naprawdę dobre tramwaje. Mają wystarczającą powierzchnię niskiej podłogi, miejsce na wózek inwalidzki jest, na dziecięcy też, mogą obydwa jednocześnie być w wozie. Procent niskopodłogowości nie wpływa na liczbę stanowisk na wózki inwalidzkie lub dziecięce. Jedynie na możliwość szybszego dostania się do tramwaju - więcej drzwi dostępnych dla osób z niepełnosprawnością, oraz matek z małymi dziećmi i osób starszych.

  • WK – 22.07.2017

    Sam jeżdżę na wózku inwalidzkim, więc wiem, co mówię.

  • JA – 22.07.2017

    Widziałem na Śląsku jak babcia gramoliła się przez przednie drzwi Bety mając do dyspozycji pusty wagon ze środkowym niskim członem. Masakra. Ale miejsce pilota trzeba było zająć.

  • Dadzą radę ? – 22.07.2017

    Moce produkcyjne Modertransu to 1 tramwaj na miesiąc. Wcześniej już wygrali przetarg na dostarczenie 50-ciu tramwajów dla Poznania, teraz 40-tu dla Wrocławia. Poza tym mają cała masę innych zleceń typu remonty. Obawiam się, że się nie wyrobią bo o ludzi do pracy obecnie ciężko.... Będą opóźnienia, kary umowne, itp. itd. i tak to się skończy, że się ...przewiozą.

  • zibi – 22.07.2017

    @dadzą radę-pewnie że dadzą ,przecież co niedawno mówili o 50 szt. rocznie .Przecież produkcja tramwajów to tylko montaż podzespołów poddostawców i tu tkwi sedno czy będzie wszystko na czas ,natomiast o pracowników nie ma co się martwić już tu jest cała Europa i nie tylko.

  • wojtek – 22.07.2017

    Oby tylko ten nadmiar zleceń w jednym czasie nie odbił się na jakości. A pewnie tak będzie, skoro te Moderusy które już jeżdżą jakością nie grzeszą.62 moderusy we Wrocławiu - MASAKRA!

  • Misiek Krk – 22.07.2017

    OMG! Wybór między złym a gorszym. Wrocek popłynie na długie lata.

  • Marcin Wrocław – 22.07.2017

    Wystarczy opatrzeć na sondę w GAZECIE WROCLAWSKIEJ a wniosek się szybko nasuwa i jest taki ze wrocławoanie nie chcą tego badziewia czym jest MODERUS BETA. Brzydkie, przestarzałe, niepraktyczne i w dodatku awaryjne tramwaje. Tanie mięso psy jedzą i oby poszli po rozum do głowy i nie uszczęśliwiali nas wrocławian tym szmelcem! Ktos opisuje sytuacje, ze w Moderusie Bieda były w jednym czasie trzy wózki i zabrakło miejsca dla czwartego. To doskonale miejsce na 'zator' pasażerów w tramwaju.

  • WK – 22.07.2017

    @Marcin Wrocław@ W 2010NW też nie pomieścisz czterech wózków. Tak więc, tam też będzie zator.

  • www – 22.07.2017

    Jeżeli ktoś myśli, że niskopodłogowość tramwaju, czy autobusu jest tylko po to, żeby mogły umożliwiać przewożenie wózków w wyznaczonych miejscach to grubo się myli. Tak mogą tylko myśleć osoby, które jeszcze nie miały problemów ze zdrowiem albo są zbyt młode. Proszę przejechać się tramwajem w Warszawie między godzinami szczytu. I co? Może tam nie ma tłumu starszych ludzi? Co, mają czekać na niskopodłogowy tramwaj? Tak, jeżeli jedzie stara 105-tka, mogą poczekać na kolejny bo zaraz przyjedzie Pluto albo prawie na pewno niskopodłogowy. Wycofanie 105-tek, Cegieł i nawet Pluto to tylko kwestia paru lat. Już teraz w weekend w Warszawie jeżdżą praktycznie tylko tramwaje niskopodłogowe. Ciekawe dlaczego?!Tak, niskopodłogowy tramwaj, czy autobus umożliwia przewożenie każdej osoby, która chce nim jechać. To było główną przyczyną likwidacji tramwajów w Gliwicach, w których w centrum miasta trzeba było z poziomu ulicy wejść najpierw na bardzo wysoko umieszczony podest 105, a następnie pokonać dwa bardzo wysokie stopnie. O cichości i kulturze jazdy 105-tek nawet nie ma co wspominać. A teraz? Podjeżdża prawie nowy Solaris pod krawężnik i jaki problem jest z wsiadaniem?Albo miasta będą modernizowały sieci tramwajowe do nowoczesnych standardów albo ich istnienie przestanie mieć sens w całości albo na niektórych liniach. W przypadku Wrocławia tak się może stać, podobnie w GOP-ie. Kiepsko to też wygląda w przypadku podmiejskich tramwajów w Łodzi. Z dostępnością niektórych linii w Poznaniu też wcale nie jest najlepiej, ale tam przynajmniej coś się zmienia. Zaklinanie rzeczywistości nic nie da.

  • Misie – 23.07.2017

    @www człowieku spójrz najpierw na to ile pieniędzy ma do dyspozycji Warszawa a ile inne miasta... Stolica może sobie, a raczej musi pozwolić na w pełni niskopodłogowe tramwaje ze względu na prestiż i range miasta. W danym mieście każda wladza realizuje własne plany. W Poznaniu dla przykładu za poprzedniej na remonty torowiska przeznaczalo się około 3-4 mln, obecnie są to 24 mln! Przy okazji u nas w Poznaniu w weekend też jeżdżą praktycznie same niskopodłogowe tramwaje. Praktycznie nikt nie narzeka na Bety mimo że mamy ich 50. Ludzie nauczyli się z nich korzystać a wszystkie zazwyczaj niewielkie niedorobki są zazwyczaj od razu naprawiane. Ponad to wszyscy są pod wrażeniem nowego Moderusa Gamma, ale Wrocławianie oczywiście maja słomę w butach i po syfiastych torach chcą jeździć Mercedesami wśród tramwajów. Ponad to kocham te Wasze najazdy na Modertrans xD są śliczne a teraz noo szykujcie się na 62 Bety a kto wie może i potem na 32 Gammy :*

  • zdenek – 23.07.2017

    @ misie -powiedz to nowemu pokoleniu już za ok 10 lat a za 20 to uznają ciebie za GŁUPKA .

  • www – 23.07.2017

    @Misie Jeszcze raz to napiszę: tramwaj jest dla ludzi, a nie dla samego siebie. I nie chodzi wcale o tą, czy tamtą firmę. Zaklinanie rzeczywistości nie ma sensu.Autobus niskopodłogowy jest dużo tańszy niż każdy tramwaj. Jeżeli ktoś myśli, że na siłę będą utrzymywane linie tramwajowe to się myli. Postęp technologiczny jest tak duży, że po prostu nie będzie żadnego uzasadnienia dla utrzymywania przestarzałych linii tramwajowych, które nie zostaną dostosowane do współczesnych standardów - chodzi o tory, bliskość i dostępność przystanków dla każdego pasażera, czas przejazdu, częstotliwość, zatłoczenie, a dopiero na końcu jakie składy będą obsługiwać ludzi, ale to też jest super ważne, bo przykłady z kolei pokazują, że nowoczesność przyciąga pasażera (tak może nie jest?).Przestarzałe linie tramwajowe, wcześniej czy później, zostaną po prostu zastąpione przez nowocześniejsze i dużo tańsze autobusy. Tak się stało w Gliwicach. Mamy jakieś argumenty, że wcześniej było tam lepiej?Tutaj nie chodzi wcale o składy, ale całe podejście do każdej linii tramwajowej. Nie da się to każdą taką linię czeka zagłada. To transport musi się dostosowywać do potrzeb pasażerów, a nie na odwrót. Przez odwrotne podejście w wielu miejscach mamy taką kolej jaką mamy, a ludzie jeżdżą na potęgę samochodami, bo i tak nie zmieściliby się w pociągach, a po drugie mogliby nie mieć środków na drogie bilety. Nie powielajmy tych samych błędów w komunikacji miejskiej, bo i tak błędów było już co niemiara.

  • Adam – 23.07.2017

    Przykład Paryża temu przeczy

  • wojtek – 23.07.2017

    A ja mam takie pytanie: MPK ma do dyspozycji dużo większą kwotę niż oferta Modertransu (ale mniej niż chce Pesa), co się stanie z tą różnicą i jak jest to podzielone między wkład MPK a dotację UE?Czy MPK może za tą nadwyżkę dokupić tramwaje i czy musi ogłosić przetarg czy może pomimo braku zapisania w warunkach opcji, zamówić więcej od tego kto wygra?

  • AXC – 23.07.2017

    @wojtek- prawdopodobnie MPK zaoszczędzi a wzrośnie procentowy udział dotacji z UE, gdyż to jest stała kwota. Niedawno miasto znalazło "tylko" 70 mln na leasing autobusów-planowali 106 mln . Magicy jacyś czy co? A na tramwaje, które będą służyć znacznie dłużej i można uzyskać spora dotację unijną żałują grosza. Widać, że miasto jednak kasę ma a woli wydawać gdzie indziej. Jeśli zapisy pozwalają na tzn. zamówienie uzupełniające (coś innego niż opcja) możliwe, że wzorem Bydgoszczy(domówiła 3 Swingi) kupią parę sztuk.

  • WK – 23.07.2017

    @www@ z 22.7.2017 : nie twierdzę, że tramwaj LF jest do przewożenia tylko i wyłącznie wózków inwalidzkich lub dziecięcych. Lekki, miejski pojazd szynowy jest dla każdego człowieka, niskopodłogowość nie jest tylko dla osób z niepełnosprawnością ruchową lubsensoryczną. Ale powtarzam, że niezależnie od procentu niskopodłogowosci liczba miejsc na wózki inwalidzkie i rowery, a także wózki dziecięce - nie zmienia się.

  • Obiektywny z Wrocławia – 23.07.2017

    To jest pewne, że na drugi przetarg Wrocław nie dostanie dotacji. Coraz częściej mówi się o skromniejszych dotacjach dla Polski. Po Brexicie i kryzysie imigranckim w UE nawet Salomon nie naleje. Wrocław przegrał szansę na dobre tramwaje z Pesy czy Bombardiera. Nie wiem skąd taka niska cena oferowanej Bety, skoro ceny autobusów wskoczyły o 15% do roku 2014. A przecież Beta wymaga większej obsługi serwisowej i ryzyka z płatnościami kar. Czyli co, sprzedać i ogłosić upadłość? Wątpię czy Modertrans poradzi sobie z produkcją i jakością tylu pojazdów. Ale za dwa lata będą inne władze Wrocławia i MPK, i one niech się martwią.

  • Pasażer z pasją... – 24.07.2017

    Czas wymiany pasażerów = średnia prędkość = atrakcyjność dla przeciętnego klienta (pasażera). Wysoka podłoga = długie postoje = problemy z wsiadaniem / wysiadaniem = po chwili kolejka do przystanku kolejnych gów*o składów i pełna chu**ia gotowa czyli Wrocław w pigułce.Miłość lub jej brak nie ma tu nic do rzeczy. Jarałem się Protramem 13 lat temu - bo wtedy była to alternatywa. Czyli wymieniamy tramwaje na nowe a równolegle MPK prowadzi politykę wymiany 105tek na Protramy ale nie może być tak, że w 2017 roku jako sukces i jedyną politykę taborową przyjmujemy kupno tego gów*a. W Ikarusach też można było dołożyć klimę? Ten moderus jedzie mi PKP... wieczna reanimacja kibla - wersja 6.0 - kibel to kibel i żadna moderna tego nie zmieni. Wysoka podłoga to dramat dla starszych ludzi, chorych, tymi z zakupami i tymi z wózkami... dla każdego. Ci co piszą o Wrocku chyba tu nigdy nie byli i nie korzystali z naszej tragicznej sieci tramwajowej gdzie duża ilość przystanków jest z poziomu ulicy a nawet jak są perony to wyniesione nie wiadomo pod jaki tabor.

  • obst25 – 24.07.2017

    Ani niska podłoga w 100% nie jest potrzebna , ani klima.Wystarczy najwyżej 70 % niskiej podłogi i porządne przewietrzanie wnętrza pojazdu.Nagle ktoś wymyślił niską podłogę i wmówił decydentom, że nic tak nie uratuje i nie zbawi ludzkości, jak niskopodłogowe tramwaje i autobusy o 50 % albo i więcej droższe od wysokopodłogowych.Skąd nagle tyle staruszek, inwalidów i matek z dziećmi w wózkach ?Może taniej by wyszło zafundować dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej możliwości poruszania się specjalne mikrobusy i mini autobusy na telefon ?Niska podłoga (szczególnie w 100%) ułatwia wymianę pasażerów na przystankach, ale nie na tyle, żeby za to tyle płacić przy zakupie , a potem w trakcie eksploatacji.A może by tak wzorem miast niemieckich urządzić perony przystankowe w połowie z platformą niską , a w połowie z wysoką , połączoną pochylnią.I rzecz najważniejsza - tramwaj to wielka nobilitacja i ozdoba miasta, symbol wielkomiejskości - więc należy go pielęgnować i zachować za wszelką cenę.Dotyczy to głównie linii o mniejszych potokach pasażerskich, a o dużych walorach widokowych i kulturowych.Trasy o odpowiednich dla tramwaju potokach obronią się same, tutaj tylko należy zadbać o odpowiedni stan torowisk i wyważony priorytet dla tramwaju.Reasumując - tramwaj o 20 % niskiej podłogi w 2017 roku to może nie szczyt nowoczesności, ale wydawanie 8 mln zł lub więcej za wagon 100% LF to zwykła niegospodarność i rozrzutność.Całą spiralę nieroztropnych decyzji podkręcają tylko dotacje unijne, ale one się przecież kiedyś i to raczej szybciej niż później skończą, a wtedy to przewoźnicy obudzą się z rączką w nocniczku.

  • bun – 24.07.2017

    Podobno Wrocław, obok Rzeszowa i Warszawy, to najlepiej rozwijające się miasto w PL. Po tramach tego nie widać :(

  • Klaudia – 24.07.2017

    To że PESA jest z Polski to nie oznacza że wszyscy muszą kupować ten produkt,to do tych co podniecają się tą firmą.

  • n2m – 24.07.2017

    Dobrze, że Wrocław się rozwija, gorzej gdyby się zwijał.Ale porównania do czasów minionych, słusznie lub niesłusznie ( w zależności od opcji polityczno-historycznej) tego niczym nie pohamowanego rozwoju za bardzo nie potwierdzają.

  • SŁAWEK OPOLE – 24.07.2017

    NISKA PODŁOGA POWINNA BYĆ JAK I W AUTOBUSACH TAK I W TRAMWAJU WYGODNE DLA OSÓB STARSZYCH INWALIDÓW I DZIECI

  • Pasażer z pasją... – 24.07.2017

    bun --> to PRowa ściema władz. Zapraszam do miasta galerii handlowych, wyciętych drzew, dziurawych ulic i tragikomicznej komunikacji. Częstotliwość kursowania, jakość taboru a raczej jej brak, bylejakość i mierność w informacji pasażerskiej... dramat, komunikacja jest dla pani prezes żeby miała swoją pensyjkę i po nic więcej. p.s. Nie wylewam żali i nie jestem pracownikiem zbirkomu. Po prostu kiedyś miałem w domu 3 osoby na miesięcznym a teraz mam dwa auta pod domem bo z Wrocławskiej komunikacji nie da się korzystać.Porównywanie Wrocka do Wawy (dla mnie ideał jakości zbiorkomu w PL) lub do Krakowa (podąża w kierunku Wawy) to głupi żart. Dzielą nas lata świetlne od Wawy i Krakowa.

  • woj – 24.07.2017

    O co chodzi z tym podpisem zdjęcia ; We Wrocławiu MPK kontra Pesa???

  • www – 24.07.2017

    @obst25 Nie wiem czy to ironia, czy żart. Jeżeli to są prawdziwe poglądy to szkoda gadać.

  • Pasażer z pasją... – 24.07.2017

    www --> wyborca PiSu... *ujowo ale jednakowo. Są ludzie z którym na żaden argument nie pójdziesz. Może nigdy nie był chory? A może nie widział ciężko chorych ludzi? A może po prostu jest młody i nie wie jak to jest kiedy ma się 50/50/70 lat i trzeba wracać codziennie z pracy, jeździć na zakupy, do szpitala, do przychodni komunikacją? Nasi cudowni włodarze z Rafałem na czele zmuszają ludzi do zbiorkomu zamykając miasto dla aut. Skoro czynią takie ruchy i robią to zmuszając powinni dać komunikację o jakiej się śni w marzeniach a nie komunikację z koszmarów...

  • Mośkowiak – 29.07.2017

    Będą biedy.

  • wojtek – 29.07.2017

    Będą. I to aż 62 w sumie. Może MPK za zaoszczędzone pieniądze na pocieszenie zamówi 8 full niskaczy, akurat jakoś na tyle powinno starczyć.No i wielka nadzieja że plany dotyczące kolejnych zakupów 32 + opcja, rzeczywiście zostaną zrealizowane jak najszybciej.BTW jaki jest obecnie podział Twistów na liniach w powszednie i w weekendy we Wro?

  • Tramicus365 – 29.07.2017

    Wojtek, jeśli masz urządzenie z systemem Android, możesz pobrać za darmo aplikację iMPK i tam sprawdzić, jaką linię obsługuje obecnie dany wóz, wpisując w wyszukiwarkę numer taborowy. PESY mają numery od 3201 do 3208. Obecnie (sobota 29.07, 19:50) w ruchu jest 7 Twistów, tylko na liniach 3 i 5 - tutaj jest tak, że po dojeździe na pętlę Księże Małe linia się czasami zmienia: z 3 na 5 lub z 5 na 3.W dni robocze w wakacje często widuję Twisty na liniach 3, 5, 20. Z kolei w okresie roku szkolnego w dzień roboczy w szczycie 4 Twisty obsługiwały linię 33, reszta była na 11, 23, 3, 5.Wakacyjną ciekawostką jest też to, że Skody 19T obsługują nie tylko linie 31, 32, 33. Ostatnio pojawiają się także na liniach 8, 14, 24, w weekend też można spotkać Skodę na linii 17.

  • wojtek – 30.07.2017

    Dzięki Tramicus365.No to jest conajmniej 6 linii po których Twisty mogą jeździć.A Skody 19T powinny poza szczytami, wieczorem i weekendy jeździć wszędzie gdzie się da, gdyby lepiej wykorzystać już posiadany tabor to dostępność dla osób o ograniczonym poruszaniu się już dziś byłaby dużo lepsza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....