TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

We Wrocławiu chcą wycofania Moderusów
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.06.2017 14:19:41 32 komentarze
We Wrocławiu chcą wycofania Moderusów

Po wypadku, do jakiego doszło w ubiegłym tygodniu we Wrocławiu, pojawiły się głosy o konieczności wycofania z ruchu wszystkich Moderusów Beta.

To właśnie z takiego tramwaju wypadła kobieta. W związku z tym wypadkiem pojawiły się głosy, że do czasu wyjaśnienia okoliczności zdarzenia należy wycofać z ruchu wszystkie tramwaje wyprodukowane przez Modertrans.

Przewoźnik, wrocławskie MPK, bada sprawę. Na razie nie ma decyzji o wycofaniu Moderusów Beta. Z informacji przekazywanych przez wrocławkie media wynika, że w momencie, w którym doszło do wypadku tramwaj był przepełniony. Nie powinno to jednak usprawiedliwiać zdarzenia, w wyniku którego pasażer wypadł z pojazdu. Przypomnijmy, że Moderusy kursują także w Poznaniu oraz GOP.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Wrocław
wypadek
Moderus Beta
  • Vincent – 05.06.2017

    Miejscy aktywiści przesadzają jak zwykle.

  • Polaco – 05.06.2017

    Durni wroclawianie. Narzekaja na Moderusy zamiast patrzec na swoje winny. Pewien ktos bawil sie drzwiami i maja efekt. A moze wycofajmy wroclawian.

  • zibi – 05.06.2017

    Jak można ruszyć pojazdem z otwartymi drzwiami,to jest ewidentna wina prowadzącego pojazd,dowolnej marki.

  • szynobus – 05.06.2017

    We Wrocławiu bywam okazyjnie, ale czasami zadziwia mnie jak tamtejsza komunikacja w ogóle ma prawo działać, skoro kursy niektórych linii są na tyle rzadko, że niemal każdy kurs w godzinach szczytu jest przepełniony i to solidnie. Uważam, że jeśli dany tramwaj jest projektowany na tyle i tyle pasażerów, to nieoczekiwane zdarzenia wynikające z przepełnienia nie mogą obciążać producenta.

  • TTtTtttttTTtttTtt – 05.06.2017

    Ja bym sprawdził czy wrocławianie potrafią korzystać z tramwaju...

  • WK – 05.06.2017

    To nie wina Producenta. W wozach 205WrAs też to mogło się zdarzyć. Wykorzystanie tego wydarzenia do hejtu przeciw Modertransowi jest, delikatnie mówiąc, nie na miejscu. Motorniczy powinien odpowiedzieć.

  • WK – 05.06.2017

    W Poznaniu bardzo dobrze się sprawdzają!!!

  • 8878 – 05.06.2017

    W Szczecinie również kursują dwa Moderusy Beta!

  • #E – 05.06.2017

    bety to dobre tramwaje U nas w gopie świetnie się sprawują ale we Wrocławiu chcą nie wiadomo czego ale najzwyczajniej w świecie ich nie stać teraz kupują kolejne tramwaje ...częściowo niskopodłogowe XD

  • qwerry – 05.06.2017

    U nas w Poznaniu też bardzo dobrze sobie radzą, co prawda stoją dwie sztuki na zajezdni ale po wypadkowe wiec to inna bajka. Wrocław niech wkoncu zrozumie że ich nie stać na nowsze tramwaje i niech sie cieszą ze chociaż bety sa u nich i zastapują 105 które sa w tragicznym stanie...

  • AXC – 05.06.2017

    Wina miasta, że kupuje za małe tramwaje . Moderusy są mniej pojemne w porównaniu z 2010NW. Po proteście aktywistów miejskich przeciwko zakupowi przestarzałych tramwajów teraz dostali kolejny argument przeciwko zakupom z Wielkopolski. Może władze zmienią zdanie, bo na pewno będzie wypomniane przez opozycję, że ryzykują życiem wrocławian zamiast kupić lepsze pojazdy.

  • Obiektywny z Wrocławia – 05.06.2017

    MPK powinno do zbadania sprawy wycofać Bety Modetrans z eksploatacji. Wiem, że sprawę bada prokurator. Takie przypadki nie pamiętam w naszym mieście. Bety z oszukańczym niskim wejściem nie są przeznaczone dla dużych miast czy metropolii i zawsze będą przepełnione. Ponadto więcej psują niż niskopodłogowe Pesy czy Śkody. Liczę, że w obecnym przetargu nie wygra Modetrans oferując niskiej jakości tramwaj za niskie pieniądze.

  • ans – 05.06.2017

    Po Poznaniu jeździ już na wszystkich trasach 46 bet i nie ma z nimi problemu. Są doskonałym uzupełnieniem tramwajów: tatra, combino i tramino, zwłaszcza tam, gdzie te nie pojawiają się na liniach. Oznacza to, że tramwaje niskopodłogowe (w 100 proc.) oraz częściowo z obniżoną podłogą kursują na wszystkich dwudziestu liniach.

  • Tramicus365 – 05.06.2017

    Temat był już wałkowany kilka razy: są trasy, na które nie można na chwilę obecną wysłać Skody ani PESY ze względu na stan torowiska. Protram już nie istnieje, więcej 205 WrAsów nie będzie. To jest wybór - czy wysłać na linię tramwaj całkowicie wysokopodłogowy czy mieć chociaż te 25% niskiej. Skoro już jest 9 takich składów (i 13 kolejnych zamówionych), to niech już to jeździ. Ważne, by w kolejnych przetargach taki model (z tak małym % niskiej podłogi) nie był już brany pod uwagę. W parze z tym muszą iść remonty torowisk, przystosowujące kolejne trasy pod tramwaje w większości lub zupełnie niskopodłogowe.Ale jak to - drzwi nie są automatycznie blokowane, gdy tramwaj jest w ruchu? :o

  • Marcin Wrocław – 05.06.2017

    Nie jest jeszcze za póżno i przetarg można tak rozpisać by tramwaje z małym udziałem niskiej podłogi nie były brane pod uwagę. Rzeczą jest wiadomą że przetarg jest pisany pod MODERTRANS bo nikt nie produkuje już nigdzie tramwajów z częściowo niska podłoga a wyłącznie z całkowicie. I na pewno lepiej jest zamówić mniej tramwajów z całkiem niska podłogą niż więcej z cczęściową. Wiecej w tym przypadku nie znaczy lepiej. Ja oczekuje zmiany procedur przetargu by mogła wygrać PESA z modelem TWIST z której wrocławianie sa najbardziej ze wszystkich tramwajów zadowoleni.

  • Www – 05.06.2017

    Złomerus i wszystko jasne.

  • Obserwator 2 – 05.06.2017

    A kto Cie upowaznil do wypowiadania się w imieniu wrocławian ? Ja nie jestem zadowolony z Pesy z małymi okienkami ,pustymi miejscami pod oknami nad wozkami i wychodzącymi z pod pudla wozkami mogącymi zahaczać o jadace samochody .Kolejny bubel Pesy .

  • jatal – 05.06.2017

    @ Obserwator 2Marcin nie pisał że Pesa jest bez wad tylko że ma najmniej wad (najbardziej zadowalająca) z dostępnych we Wrocławiu. Ty z którego jesteś najbardziej zadowolony jeśli nie z Pesy? (Najbardziej wystającymi częściami poza skrajnię są pudła tramwajów a nie wózki, więc nie ma możliwości zahaczyć nimi o stojący samochód, a jeśli samochód w trakcie jazdy nie zachowuje odstępu to szybciej trafi w większe pudło niż w wózek. Tak, że argument że tramwaj winny bo samochód celował żeby trafić w jego wózek jest... ciekawy.)

  • Kuba – 05.06.2017

    Ibserwator 2 ale ty tępym jesteś

  • Obiektywny z Wrocławia – 05.06.2017

    Dodam tylko, że Wrocław stać by po nim jeździły tramwaje z Pesy, Skody, Siemensa czy Bombardiera zamiast nieudanych konstrukcji warsztatu Modetrans. Należy zmienić specyfikację przetargową, tak by wykluczyć tramwajopodobny produkt pod nazwą Beta. Jako Wrocławianin jestem zadowolony z Twistów z Bydgoszczy, a skuteczność klimatyzacji to rzecz subiektywna. Niestety władze Wrocławia zaniedbują komunikację tramwajową, że "jakoś to będzie" Na razie kobiecie, ktora wypadła z tramwaju poza potłuczeniami nic się nie stało. Ale jest to efekt oszczędności na mniejszej liczbie przetoków i na zakupach tramwajów.

  • : O – 06.06.2017

    Chcieć to sobie oni mogą - jak mówił słynny cieć

  • Loki – 06.06.2017

    Dla osób nie znających sprawy warto zaznaczyć, że tam doszło do fizycznego nacisku na drzwi, a nie że otworzyły się same z siebie od tak. Dlatego te hasła o wycofaniu są nieuzasadnione i pewnie gdyby dotyczyły innego modelu, któremu też takie coś przecież mogło się przydarzyć, nikt by ich nie głosił.

  • JA – 06.06.2017

    Wycofać do wyjaśnienia sprawy wszystkie 105-tki. Wszak jeden ostatnio się zapalił. A ja sądzę, że producent żadnej winy tu nie ponosi. Kultura techniczna MPK Wrocław budzi wiele do życzenia. Mieszkańcy też kulturą nie grzeszą. Palenie papierosów w tramwaju, czy picie alkoholu jest tam na porządku dziennym. Porysowane szyby, pomazane flamastrami wnętrze mówi dużo o mieszkańcach miasta. Dla was najlepszym tramwajem jest zdezelowany helmut, bo swoim zachowaniem na więcej nie zasługujecie. Moderus Beta jest aż za dobry. Dlaczego na Śląsku, w Poznaniu, czy Szczecinie te tramwaje jeżdżą i sprawują się dobrze? A we Wrocławiu nie? Zastanówcie się.

  • Obiektywny z Wrocławia – 06.06.2017

    Nie liczy się jak do tego doszło, tylko, że pasażerka wypadła przez drzwi. Nie mamy lat 50tych by ludzie z tramwaju wypadali jak z Nek lub LH!

  • #E – 06.06.2017

    ludzie do dziś wypadają przez drzwi dlaczego ? BO SIĘ O NIE OPIERAJĄ myślcie trochę 105 też by nie wytrzymały Wrocław nie chciał bet i się ich pozbędzie ale jestem za tym by GOP je odkupił :)

  • zibi – 06.06.2017

    Najlepiej jakby tramwaje bety sprawdzające się poza Wrocławiem (niska kultura użytkowania tramwaju przez pasażerów jak i przewoźnika zbyt rzadkie kursy) przekazać nieodpłatnie na koszt aktywistów na rzecz GOP)inaczej się nie da.

  • Tramicus365 – 06.06.2017

    Bety we Wrocławiu sprawują się tak jak w innych miastach. Awarie się zdarzają, jak wszędzie. Wśród pasażerów są tysiące studentów, turystów, osoby od urodzenia mieszkające w tym fantastycznym mieście itd. Nie da się uniknąć dewastacji pojazdów, bo przewoźnik musiałby mieć w każdym wozie (w wypadku składu w każdym wagonie) przez cały czas jego kursowania minimum 2 ochroniarzy lub policjantów lub strażników miejskich - oczywiście niewykonalne.Ja uważam, że krytyka Bet jest nieco przesadzona. Może wynika to z żalu, że to nie Protramy 205 WrAs, ale ciężko obwiniać tu o cokolwiek Modertrans. Torowiska są jakie są, dzięki Betom i 205 WrAsom pasażerowie mają chociaż jedno wejście pozbawione schodów. Powtórzę - przez niektóre torowiska to nie jest wybór pomiędzy 25% a 100% niskiej podłogi, tylko między 25% niskiej a 100% wysokiej. Zamawiający mógł zażądać więcej miejsc siedzących w środkowym członie, np. tyle i tak rozplanowanych jak w 205 WrAs, zamieścić te wymogi w SIWZ.Dziś jest żal do Modertransu, za kilka lat być może wszyscy z otwartymi ramionami powitamy we Wrocławiu Moderusy Gamma, jeśli będzie kolejny przetarg i więcej kasy.

  • marcin – 08.06.2017

    Jak wsiadłem do tego tramwaju pierwszy raz to myślałem, że to przebudowana 105 po generalce z dodanym środkowym członem. Generalnie tramwaj wygląda jak te na początku lat 90tych (tym, którym wydaje się, że to całkiem niedawno przypominam, że to już prawie 30 lat temu!)

  • Boczek – 08.06.2017

    https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18922184_10209917141425789_2187641056035328232_n.jpg?oh=906904bd1c4ebbab07ebeba900db89e7&oe=599CCA00

  • www – 09.06.2017

    @Boczek Dziwne, że firma tak postąpiła. Powinna zrobić tak jak należy tego oczekiwać od poważnej firmy. Przykładu powinni poszukać w konferencjach Toyoty, czy Samsunga. Trzeba rozwiązać problem jeżeli jest albo sprawdzić i ogłosić, że informacja nie była prawdziwa.

  • AXC – 10.06.2017

    Niech infotram.pl napisze jak poznańska firma szantażuje aktywistów, którzy po prostu napisali prawdę- że Moderusy Beta są przestarzałą konstrukcją i nie powinno się ich kupować.

  • Ładniejsze ale szajs – 10.06.2017

    Zastępują 105 :-) ale nigdy nie słyszałem żeby ktoś ze 105 wypadł. Beta ma za słabe drzwii (ale ładne:-) na tak starą toporną konstrukcję. Pasażer stojący na schodach opierający się o drzwii działa na nie większą siłą niż stojąć na podłodze niskopodłogowca w tej samej pozycji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....