TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warszawskie metro inwestuje, buduje i remontuje
Karol Wach - Opublikowano: 23.04.2006 17:22:22 2 komentarze
Warszawskie metro inwestuje, buduje i remontuje

Kwiecień okazał się miesiącem niezwykle udanym dla Metra Warszawskiego. Rozpoczął się, przygotowywany od dawna proces wymiany kół w alstomowskich wagonach Metropolis. Podpisana została ponadto umowa na budowę pierwszego odcinka bielańskiego, która wystartuje już za kilka tygodni. Wreszcie umorzone zostało postępowanie dotyczące skargi firmy Hydrobudowa-6.

 

Wymiana kół w wagonach Metropolis

 

Operacja wymiany wadliwych kół w wagonach serii Metropolis, wyprodukowanych przez Alstom –Konstal przygotowywana była już od dwunastu miesięcy. Konkretne rozmowy na ten temat Spółka rozpoczęła z poszczególnymi firmami, zaangażowanymi w proces wymiany kół, w połowie 2005 roku. W ciągu blisko dziesięciu miesięcy zawarto umowy z siedmioma z nich. Oto one:

Bumar-Fablok Chrzanów –odpowiedzialny za demontaż zestawów kołowych, nadzór nad procesem i ponowny montaż,

Flender AG –zajmie się rewizją przekładni głównej zestawu kołowego,

SKS Sp. z o.o. –przeprowadzi rewizję maźnic zestawu kołowego,

Knorr Bremse –wykona przegląd tarcz hamulcowych,

Bonatrans –huta z Czeskiego Bohumina, będzie producentem kół,

Instytut Pojazdów Szynowych Tabor Poznań –będzie sprawować nadzór nad jakością kół i procesu ich wymiany,

Urząd Transportu Kolejowego –wyda świadectwa dopuszczenia do ruchu. 

 

Spółka Metro Warszawskie zamierza wymienić koła w 15 z 18 kursujących po stolicy składach Metropolis. Przyczyną podjęcia takich kroków jest niespełnianie przez przedmiotowe elementy pociągów norm dla nich wymagalnych. Powstałe w trakcie dotychczasowej eksploatacji odkształcenia kół (zwane także opalizacją) doprowadzały do występowania dodatkowych wibracji. Drgania te, mimo, iż niewyczuwalne dla pasażerów metra, są uciążliwe dla mieszkańców budynków, położonych w pobliżu podziemnej kolejki. Tymczasowym rozwiązaniem, powodującym zapobieganiu takim drganiom, było przetaczanie odkształconych kół wagonów na specjalnej tokarce torowej zamontowanej na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Okazało się to jednak prowizorycznym wyjściem z sytuacji, nie załatwiającym sprawy na większą skalę. Koła odkształcały się bowiem ponownie –były za miękkie. Za wymianę kół, jak również za rewizje i przedmioty, Warszawskie Metro zapłaci około 10 milionów złotych. Pieniądze na tę operację pochodzić będą m.in., z rekompensaty, jaką Spółka otrzyma od firmy Alstom. Operacja ma zakończyć się w roku 2008. W ciągu najbliższych 8 miesięcy Spółka planuje przeprowadzić ją w 42 wagonach (7 składach), wymieniając tym samym 336 kół.

 

Budowa I linii metra wkracza na Bielany  

 

W dniu 5 kwietna 2006 roku w siedzibie Warszawskiego metra podpisana została umowa na wykonanie pierwszego etapu budowy bielańskiego odcinka linii Kabaty –Młociny. Wykonawcą tych robót będzie konsorcjum firm: PRG Metro i PeBeKa Lubin. Przedmiotowy etap prac obejmuje wykonanie tuneli szlakowych B20, łączących stacje Marymont i Słodowiec o długości 874,36 m, jak również budowę samej stacji A20 –Słodowiec. Prace przy tym odcinku I linii metra mają potrwać 510 dni, licząc od dnia podpisania umowy. Ich koszt szacowany jest na  241 901 534,12 zł brutto.

Przetarg na budowę tego odcinka ogłoszony został w czerwcu ubiegłego roku, a rozstrzygnięty trzy miesiące później. Podpisanie umowy przeciągało się w czasie, ze względu na liczne protesty i odwołania (na bieżąco informowaliśmy o nich w InfoTramie). Mimo tak aktywnych działań przegranych firm żaden z wyroków Urzędu Zamówień Publicznych nie podważył prawidłowości przeprowadzenia przetargu i wyboru wykonawcy. 21 marca b.r. odrzucona została ostatnia z trzech złożonych do sądu skarg. Wówczas jasne stało się to, że Metro Warszawskie może podpisać umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą. Wszystko wskazuje zatem na to, że nowym odcinkiem podziemnej kolejki pojedziemy jesienią przyszłego roku.     

 

Odcinek B21-A22 także odblokowany  

 

Opisany powyżej wyrok sądowy nie był jedynym korzystnym orzeczeniem dla Metra Warszawskiego –21 kwietnia 2006 roku Sąd Okręgowy umorzył bowiem postępowanie dotyczące skargi Hydrobudowy-6 na wyrok arbitrów UZP w sprawie wyboru wykonawcy na budowę tuneli szlakowych do stacji Stare Bielany i Wawrzyszew oraz samych stacji. Na wycofanie kolejnych powództw zdecydowała się sama firma Hydrobudowa-6, po wcześniejszym przegraniu czterech kolejnych spraw, dotyczących budowy bielańskiego odcinka metra. Łatwe do przewidzenia były wyroki w przedmiotowych sprawach, z tego względu, iż merytorycznie były one zbliżone do poprzednich. Zapewne także to skłoniło firmę do podjęcia tych działań. Takie orzeczenie sądu umożliwi podpisanie umowy na budowę kolejnych stacji –Stare Bielany i Wawrzyszew.   

 

Podsumowanie

 

Podpisanie umów na wykonanie kolejnych odcinków warszawskiego metra może wszystkim wyjść tylko na dobre. Zarówno pasażerowie, jak i kierownictwo Spółki, chcieliby, aby budowa I linii metra skończyła się jak najszybciej. Liczne protesty, jak również obowiązek stosowania, nie zawsze przecież korzystnych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do ciągłych opóźnień w postępie kolejnych prac. Wskazane powyżej korzystne orzeczenia sądu dają choćby niewielką szansę na terminowe zakończenie robót przy bielańskim odcinku metra.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
wagon
tabor
Metropolis
protest
  • – 25.04.2006

    po kij w warszawie wogóle to metro! :/

  • Opolak – 26.04.2006

    Po to, żeby różne przecinki i inne zakompleksione osobniki miały o czym wypisywać na przeróżnych forach :P

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....