TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warszawa z unijną kasą na rozwój II linii metra
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 27.09.2019 12:37:47
Warszawa z unijną kasą na rozwój II linii metra

W czwartek (26 września) podpisano z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umowę na 1,5 mld zł na rozwój II linii metra. Jest to umowa, która zakłada udostępnienie Warszawie przez ten bank kredytu właśnie w takiej wysokości.

Środki z kredytu mają zabezpieczyć finansowanie dalszej rozbudowy II linii metra. Chodzi o przedłużenie linii metra M2 na zachód (9,3 km) od istniejącej stacji Rondo Daszyńskiego do nowej stacji techniczno-postojowej Karolin, a także na północny-wschód (7,1 km) od stacji Dworzec Wileński do stacji Bródno.

"Warszawa jest miastem, które rozwija się niezwykle dynamicznie. Choć utrzymanie tego trendu nie jest łatwe, ze względu na stale rosnące obciążenia. Mimo to jesteśmy zdeterminowani by inwestować w jakość miejskiej infrastruktury. Między innymi chcemy by warszawianki i warszawiacy korzystali z nowoczesnej i przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej, w tym z kolejnych odcinków metra" - powiedział z tej okazji prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.

Jak podkreślił, "dlatego też podjęliśmy decyzję o podpisaniu umowy kredytowej z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, która przez kolejne lata będzie zabezpieczać finansowanie dalszej rozbudowany podziemnej kolei".

"Z przyjemnością po raz kolejny wspieramy rozbudowę drugiej linii Warszawskiego metra, co pomaga rozwinąć zrównoważony system transportowy w dziewiątym największym mieście stołecznym w Europe pod względem liczby ludności" - powiedział z kolei Vazil Hudák, wiceprzewodniczący Europejskiego Banku Inwestycyjnego odpowiedzialny za operacje w Polsce i innych krajach objętych polityką spójności.

"Tak samo jak w skali krajowej wspieramy projekty inwestycyjne ułatwiające przejście z transportu drogowego na kolejowy, równie chętnie pomagamy w finansowaniu programów ułatwiających mieszkańcom Warszawy rezygnację z samochodów na rzecz transportu publicznego. Sprawi to, że miasto stanie się jeszcze bardziej dynamiczne i ekologiczne" - dodał.

Ratusz przypomniał także, że to już dziesiąta umowa, którą Warszawa podpisało z Europejskim Bankiem Inwestycyjny. Wspólnotowa instytucja finansowa dotychczas udzieliła stolicy kredytów na łączną kwotę ponad 4,041 mld zł. Wszystkie, z wyłączeniem ostatniej z 2014 r., zostały już rozliczone. Podpisana w czwartek umowa zakłada udostępnienie Warszawie kredytu w wysokości do 1,5 mld zł.

W połowie września pociągi II linii metra zaczęły kursować nowym odcinkiem wybudowanym na Pradze-Północ i Targówku. Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 r. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są albo w budowie, albo trwa postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami.

Centralny odcinek linii M2 uruchomiono 8 marca 2015 r. Składa się z siedmiu stacji i prawie 6 km tuneli. Dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to około 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gulermak, około 3,4 km. Obie budowy mają się zakończyć w 2019 r.

Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To około 4 km trasy, które w 48 miesięcy od dnia podpisania umowy wykona konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę metra na Targówku. Tam w 36 miesięcy mają powstać 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tys. pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
EBI
Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....