TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warszawa wybrała, Hyundai dopiął swego
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.02.2019 16:35:27 3 komentarze
Warszawa wybrała, Hyundai dopiął swego

Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę do 213 wagonów tramwajowych. Wygrał Hyundai.

Nie wiadomo co czeka stolicę. Koreańskie pojazdy to jedna wielka niewiadoma. Żaden z europejskich przewoźników nie ma bowiem doświadczeń z ich eksploatacji. Dokładnie nie wiemy też jakie tramwaje trafią do Warszawy, jedno jest pewne. Muszą być zgodne ze specyfikacją przetargową.

Tramwaje Warszawskie wybrały Hyundaia nieco postawione pod ścianą. Żaden z innych producentów nie chciał, bądź nie był w stanie dostarczyć tego, czego zażądał przewoźnik. Mamy zatem powtórkę z Olsztyna, gdzie wygrał turecki Durmazlar, tyle, że na większą skalę. Czy ten trend utrzyma się nadal? Wiele będzie zależało od tego, jakie tramwaje trafią do stolicy.

I przypomnijmy, że o Warszawę Hyundai rywalizował w zasadzie tylko z PESĄ. Stadler zamówienie to odpuścił. Kwota zaproponowana przez koreańską firmę to 1.825.982.893,00 zł netto, firma nie ma obowiązku podawania ceny brutto. Zagadką jest także to gdzie powstaną wagony dla Warszawy? W Korei? Mało prawdopodobne. Do współpracy zwerbowany zostanie zapewne jeden z rodzimych producentów. Od Hyundaia, jeszcze pół roku temu, odciął się Modertrans. Zostaje zatem dwóch potencjalnych kandydatów. Czekamy na oficjalne rozstrzygnięcia w tym zakresie.

Nowe tramwaje mają jeździć do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę. Specyfika różnych tras tramwajowych wymaga niejednakowego podejścia, także do obsługującego je taboru. Między innymi dlatego Tramwaje Warszawskie zdecydowały się na zakup wagonów o dwóch długościach, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wszystkie będą natomiast w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Będziemy konsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługi potrzebujemy nowych wagonów. Skalę przedsięwzięć stołecznego samorządu dobrze oddaje wielkość rozstrzygniętego właśnie przetargu. Jest to aż 213 wagonów o różnej konfiguracji. Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, że Warszawa jest dla wszystkich – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje w ramach zamówienia podstawowego Hyundai powinien dostarczyć do Warszawy do końca października 2022 roku, a w ramach opcji do końca października 2023 roku.

Nowe tramwaje posłużą do obsługi budowanych, ale też dotychczas eksploatowanych linii w stolicy. Dzięki zakupom nowego taboru warszawiacy będą mogli jeszcze częściej podróżować niskopodłogowymi, klimatyzowanymi wagonami. Obecnie po Warszawie kursuje blisko 530 tramwajów i dwuwagonowych składów tramwajowych. 311 spośród nich, czyli 59%, to wagony niskopodłogowe.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hyundai
Tramwaje Warszawskie
przetarg
  • MajkelAngelo – 10.02.2019

    Gicik! Te tramwaje od Hyundaia są naprawdę bardzo ładne. A że przypadkiem też tańsze i wygrała w uczciwym przetargu - nic tylko brać. Brawka dla Warszawy!

  • Alibaba – 10.02.2019

    Ładne zwłaszcza na obrazkach. Bo na żywo to ich chyba nikt nie widział. Kryterium oceny tramwajów: ładne! A wygrali tylko dlatego że wszyscy inni zlali Warszawę.

  • Edi666 – 10.02.2019

    Robert Czapliński

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....