TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warszawa: Szyny metra na Słodowiec trzeba będzie układać od nowa?
ŻYCIE WARSZAWY 31.12.2007 - Opublikowano: 03.01.2008 12:09:34
Warszawa: Szyny metra na Słodowiec trzeba będzie układać od nowa?
Tunel metra na wykańczanym właśnie odcinka jest podmywany przez wody gruntowe pod Trasą AK. Niedawno ułożone szyny mogą zostać zerwane. Otwarcie stacji Słodowiec - najwcześniej dopiero na wiosnę. To nie pierwsze opóźnienie w budowie odcinka od Marymontu. 'Gazeta Wyborcza' pisze, że umowa Metra Warszawskiego z firmami PRG Metro i PeBeKa określała wrzesień 2007 roku jako datę otwarcia tunelu i stacji Słodowiec. Z powodu opóźnień w przekazywaniu gruntu przez ratusz, otwarcie przesunięto na 15 grudnia.
Dziennik informuje, że prace między stacjami Marymont i Słodowiec potrwają przynajmniej jeszcze dwa miesiące. PRG Metro usprawiedliwia się tłumacząc, że opóźnienia wynikają z kilkucentymetrowych wahań tunelu, a konkretniej betonowo-żeliwnej konstrukcji, która w ostatnich tygodniach przesuwała się w pionie i w poziomie. Utrudniało to układanie torowiska.
- W rejonie Trasy AK są bardzo trudne warunki geologiczne. Przesunięcie tunelu było spowodowane głównie napłynięciem wód gruntowych - cytuje 'Gazeta Wyborcza' Marka Gaertiga z firmy PRG Metro.
Problem ustąpił przed świętami, teraz trzeba jednak uporać się z konsekwencjami
- Niestety, niewykluczone, że w niektórych miejscach trzeba będzie zrywać szyny i układać je od nowa. Jeszcze niedawno zakładaliśmy, że prace zakończą się w styczniu. To już jednak niemożliwe. Może uda nam się sfinalizować roboty pod koniec lutego albo na początku marca - przewiduje Gaertig.
Zanosi się więc, że jeszcze długo między stacjami Plac Wilsona i Marymont kursować będzie uciążliwy dla pasażerów pociąg wahadłowy. Początkowo Metro planowało, że wkrótce po zakończeniu prac na pierwszym bielańskim odcinku kolejki, będzie można puścić normalne kursy do Marymontu. Pociągi dowoziłyby pasażerów na stację pod Halą Marymoncką, następnie - już bez pasażerów - jechałyby do Słodowca i tam zawracały. Sam Słodowiec miałby być otwarty po zakończeniu kilkutygodniowych odbiorów technicznych.
Już wiadomo, że regularne kursy do Marymontu możliwe będą najwcześniej pod koniec marca. Podziemną kolejką na Słodowiec dojedziemy - co też nie jest pewne - dopiero w kwietniu.
Czy to już koniec opóźnień? - Według Metroprojektu, który badał konstrukcję, wszystko powinno być w porządku. Tunel zawsze musi się ustabilizować, tylko że w tym przypadku trwało to bardzo długo, prawie dwa miesiące - mówi 'Gazecie Wyborczej' Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
stacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....