Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa poszukuje wykonawcy metra na Targówku

infotram
02.02.2018 18:01
0 Komentarzy

Metro Warszawskieogłosiło przetarg na budowę trzech stacji II linii metra na Targówku, będą toostatnie przystanki po prawej stronie Wisły. Wybrany wykonawca na zbudowanieprawie czterokilometrowego odcinka podziemnej kolejki będzie miał 38 miesięcyod podpisania umowy.

Jak poinformował w piątek stołeczny ratusz, czas naskładanie ofert w przetargu minie 30 marca br.; wtedy też mają zostać otwarteoferty. Zadaniem wykonawcy będzie zbudowanie trzech stacji metra na Targówku.

Pierwsza roboczo nazwana „Zacisze” będzie pod ul.Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną. Druga stacja -„Kondratowicza” – znajdzie się przy ul. Kondratowicza, w rejonieUrzędu Dzielnicy Targówek, a trzecia stacja, czyli „Bródno” będzieprzy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińska.

Ponadto wykonawca wybuduje podziemną halę torów odstawczychza ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele, oddzielne dla każdego kierunkujazdy. W sumie na Targówku, w kierunku Bródna powstaną ok. 4 km trasy.

W przetargu cena jest głównym, ale nie jedynym kryteriumwyboru firmy. Skrócenie terminu wykonania zamówienia to 8 proc.; przedłużenieokresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32 proc., a cena stanowi 60 proc.oceny.

Miasto przekonuje, że budowa metra pod ul. Kondratowiczaprzemieni tą część Targówka. Po budowie metra ulica ma stać się miejską aleją,pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednakznacznie bliżej siebie. Jak zapowiada ratusz, dzięki temu możliwe będziewygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną, mają powstać drogidla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie chodniki. W zatokach wzdłużjezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkieskrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy – zapowiada ratusz.

Obecnie trwają pracę nad rozbudową centralnego odcinka IIlinii metra o sześć stacji – to tzw. etap 3+3. Według pierwotnych planówmiasta, mają być gotowe do końca 2019 r.

W kierunku Bemowa, z ronda Daszyńskiego, trzy planowanestacje to: „Płocka”, umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonieskrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów”, planowana pod ul. Górczewską powschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny orazwłaśnie „Księcia Janusza” pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania zul. Księcia Janusza. Ten odcinek metra rozbuduje turecka firma Gulermak zaponad 1,1 mld zł.

Z kolei w kierunku Targówka centralny odcinek II linii metrazostanie rozbudowany o trzy stacje nazywane: „Szwedzka”, pod ul.Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” w okolicyskrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego: „Trocka” w rejonieskrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Stacje wybuduje włoska firma Astaldiza ponad 1 mld zł.


Komentarze