TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warszawa ma czym jeździć, ale może szybko nie być niskopodłogowych wagonów?
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.02.2019 12:14:51 5 komentarzy
Warszawa ma czym jeździć, ale może szybko nie być niskopodłogowych wagonów?

Sytuacja z przetargiem na wagony dla Tramwajów Warszawskich oczywiście martwi nas – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek.

Ale dodał jednocześnie, że Warszawa ma czym jeździć. Z drugiej jednak strony Dyrektor ZTM słusznie zauważył, że Konstale kiedyś trzeba wymienić. Wisław Witek przypomniał, że PESA złożyła wczoraj odwołanie od wyników przetargu na dostawę nawet 213 wagonów, który wygrał Hyundai. Zobaczymy co z tego wyniknie – skwitował Witek.

Oczywistym jest, że złożone odwołanie można znacznie opóźnić dostawy, o ile ich całkowicie nie zablokuje. Obecnie po stolicy jeździ prawie 530 składów tramwajowych, z czego 311 to wagony niskopodłogowe. Gdyby udało się pozytywnie zakończyć przetarg to Tramwaje Warszawskie miałyby 100% niskopodłogowego taboru. Teraz wymiana ta staje pod znakiem zapytania. Z oczywistych powodów musi nastąpić, pytanie tylko jak szybko nastąpi. Teraz musimy czekać na werdykt KIO.

Warto w tym kontekście dodać, że Tramwaje Warszawskie są drugim co do wielkości przewoźnikiem w Warszawie. W 2018 roku z jego usług skorzystało 24,2% pasażerów (286,5 mln). To ponad 6% więcej niż w roku 2017 (+17 mln pasażerów). Obsługują 25 linii. Tabor przewoźnika jest najstarszy i w pewnej części wysokopodłogowy. To uzasadnia szybką jego wymianę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
przetarg
ZTM Warszawa
  • Tomek Kacper – 19.02.2019

    histerii antypesowej ciąg dalszy.

  • Peter Kaminski – 19.02.2019

    A gdzie ją lubią? Chyba prócz Łodzi i Bydgoszczy wszędzie przekonano się, ze są to pojazdy awaryjne o niskiej trwałości plus specjalnie przedłuża przetargi.

  • Łukasz Ekman – 19.02.2019

    Niech ta Pesa wstydu nie robi. Zachowuje się jak mały, rozwydrzony bachor, któremu wszystko się należy.

  • Michał Zbrowski – 19.02.2019

    Pojazdy Eksperymentalne Systematycznie Awaryjne 😉

  • Mar Cin – 19.02.2019

    Jak widać Pesę boli porażka. Czepili się Hyuindai'a, że ci mogą nie dotrzymać terminu dostawy ale zapomnieli,że sami nie dostarczają swoich pojazdów na czas i w dodatku sa one awaryjne. Jak dla mnie Pesa jest największa pomyłką w tej branży. Wstyd,po prostu wstyd. Dlaczego oni się pchają wszędzie tam gdzie jej nie chcą? Ktoś zna odpowiedź na to pytanie?

  • Robert Wester – 19.02.2019

    Myślę, że będzie od nowa przetarg i wygra w końcu Pesa.

  • Lukasz Jurek – 19.02.2019

    Hejtu cd.

  • Robert Wester – 19.02.2019

    Ja do Pesy nie mam żadnych zastrzeżeń

  • Daniel Walewski – 19.02.2019

    Warto zauważyć, że zostało bardzo mało czasu do zakończenia perspektywy unijnej (31 grudnia 2020 roku). O ile dobrze się orientuję, do tego czasu muszą rozpocząć się dostawy - w przeciwnym wypadku przepadnie dotacja z UE

  • Mirosław Niestachowski – 19.02.2019

    Ja bardzo lubie tramwaje od PESY BYDGOSZCZ jeżdże nimi po Wrocławiu i bardzo sobie chwale tak samo jak MODERUS Beta :) :)

  • Edi – 20.02.2019

    Ta ogólna histeria dotyczaca przetargu jest juz nie do zniesienia. Jak tak dalej pojdzie to przez oszolomow nie bedzie ani koreanczykow ani pesy ani nic innego. Przepadnie dotacja i wtedy to bedzie bol glowy. Niech wawa podpisze umowe z hyundaiem i będzie dobrze

  • DorisDorota – 20.02.2019

    Serdecznie dziękujemy PESIE, która sama ma ogromny problem z terminowością, za opoźnianie innych... Zasady fair - play chyba są jej obce...

  • EwelaMo – 20.02.2019

    Pesa się nie wyrabia, psuje i w ogóle jest do niczego. Dali by spokój z tymi odwołaniami, no serio.

  • EwelaMo – 20.02.2019

    @Robert WesterSkąd taki wniosek? Odwołania od przetargów najczęściej kończą się tylko przedłużeniem procedury i marnowaniem pieniędzy, a wygrywa i tak lepszy, tańszy dostawca - ten sam co wygrał w pierwszym przetargu.

  • MajkeloAngelo – 20.02.2019

    Śmiech na sali z tą Pesą. Jak małe dzieci, które nie potrafią się pogodzić z przetargiem. Pewnie im ktoś z PiSu przyszedł i powiedział, że za ćwierć bańki ogarnie im elegancko cały przetarg, to zażyczyli sobie więcej no i teraz jest dym jak 150. A gościowi już zapłacono :DKatastrofa i beka straszna. Może Pesa się nauczy robić dobre tramwaje.

  • Grzegorz Caban – 20.02.2019

    Głupota wprost epicka. Telenowela iście brazylijska. PESA nie wygrała bo dała zdecydowanie za dużą stawkę. Hyundai zmieścił się w widełkach i tyle. Nic więcej, nic mniej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....