TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Warsaw Bus Expo:O blokadach alkoholowych i gaszeniu elektryków [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.04.2019 12:00:58
Warsaw Bus Expo: Systemy Autobusowe o blokadach i gaszeniu elektryków [FILM]

W Nadarzynie firma Systemy Autobusowe pokazała przekrój swojej oferty. O dwóch homologacjach stosowanych w blokadach alkoholowych oraz o tym, jak powinno gasić się autobusy elektryczne rozmawialiśmy z Rafałem Misztalskim z firmy Systemy Autobusowe.

Najnowszy system gaszenia pożarów oferowany przez firmę Systemy Autobusowe to FeuTechnik-FiwaGuard ILP 4D – Double Power MAX. To dedykowany układ do gaszenia pożarów w autobusach o napędzie elektrycznym. System zapobiega pożarowi już we wczesnej jego fazie, poprzez natychmiastowy czas reakcji. Tłumi płomienie strumieniem proszku gaśniczego, przerywając reakcje spalania. Wypiera tlen z otoczenia wtłaczając obojętny azot. Własności proszku gaśniczego sprawiają, że jest najbardziej pożądanym medium gaśniczym w autobusach o napędzie elektrycznym. Dwuetapowa aktywacja uniemożliwia przeoczenia pożaru przez kierującego pojazdem.

Zdaniem Rafała Misztalskiego cały czas część producentów autobusów elektrycznych popełnia błąd wyposażając swoje pojazdy w systemy wodne. Jego zdaniem jest to niedopuszczalnie i takie elementy elektrycznego napędu, jak silnik trakcyjny, agregat pieca, zbiornik paliwa agregatu, pompa wodna i sprężarka powietrza powinno być absolutnie chronione przez działaniem wody.

Podobna historia - zdaniem warszawskiej firmy - ma miejsce w przypadku autobusów gazowych, gdzie w przypadku pożaru, kontakt z wodą powoduje zjawisko regazyfikacji i w efekcie dalsze podsycenie pożaru, a nie jego ugaszenie.

Dowodem coraz większych kompetencji firmy Systemów Autobusowych w zakresie "elektrycznej prewencji" w pojazdach, jest zaproszenie spółki do współpracy z marką MAN. Na efekty tej kooperacji musimy jeszcze chwilę zaczekać, ale zapowiada się obiecująco.

Czas na blokady

Kolejny aktualnym tematem są blokady alkoholowe, które są coraz popularniejsze na autobusowym rynku. W tym zakresie Systemy Autobusowe oferują najnowsze urządzenie Autowatch 720 TAB. Uniemożliwia ono rozruch pojazdu jeśli po przeprowadzonej próbie stężenie alkoholu w wydychanym powietrzu (BRAC) jest powyżej ustanowionej prawem granicy.

Urządzenie może również zażądać powtarzania próbek, gdy pojazd jest w ruchu do badania spożycia alkoholu w czasie jazdy. W takim przypadku jeżeli kierowca nie przejdzie testu, wynik może być przekazywany za pośrednictwem sieci GSM do centrum sterowania, a pojazd zostanie unieruchomiony zaraz po wyłączeniu zapłonu. Wszystkie zdarzenia, pozytywne lub negatywne, są przechowywane w pamięci urządzenia.

Na koniec warto podkreślić, że w przypadku blokad alkoholowych mamy dwa rodzaje homologacji: numer 1 do zastosowań profesjonalnych (w tym właśnie dla kierowców komunikacji miejskiej) i numer 2 - do prywatnego użytku. Zdaniem firmy Systemy Autobusowe warto zwrócić na to uwagę przy kompletacji wyposażenia autobusu. O szczegółach mówi Rafał Misztalski, prezes Systemów Autobusowych:


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
elektrobus
Systemy Autobusowe
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....