TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W tramwajach MPK Łódź testowany jest system zapobiegający kolizjom
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 19.12.2019 09:45:36
W tramwajach MPK Łódź testowany jest system zapobiegający kolizjom (foto: MPK)

W tramwajach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi testowany jest innowacyjny system zapobiegający kolizjom, stworzony przez naukowców z Wojskowej Akademii Technicznej.

"System wykrywa różnego typu pojazdy znajdujące się przed tramwajem. (…) Wykorzystujemy w nim systemy optyczne – aktywne i pasywne, czyli takie, które rozpoznają przeszkodę na torowisku, a także precyzyjnie określają odległość od znaczników, umieszczonych na pojazdach szynowych. Dodatkowo rejestrowane są parametry ruchu, przy wykorzystaniu zarówno informacji pochodzących bezpośrednio z pojazdu, jak i dostarczanych przez systemy bezwładnościowe. Wszystkie te parametry są przetwarzane przez system ekspercki, który wypracowuje decyzje i ta informacja jest wyświetlana motorniczemu" – wyjaśnił prof. Krzysztof Falkowski z Wojskowej Akademii Technicznej.

Dzięki zastosowanej technologii motorniczy odbierze też ostrzeżenie w przypadku, gdy prędkość jego tramwaju jest zbyt wysoka i stwarza zagrożenie zderzenia z poprzedzającym go pojazdem – nawet takim, który pozostaje poza zasięgiem jego wzroku. Z kolei dzięki wykorzystaniu świateł drogowych, w które standardowo wyposażone są tramwaje, można doprowadzić do tego, że będą one "porozumiewać się między sobą".

"Wykorzystujemy różne media, m.in. pojazdy wyposażamy w specjalny system komunikacji świetlnej z użyciem światła białego. Lampy w tramwajach – co nie jest widoczne dla obserwatora – mrugają z pewną częstotliwością. I my jesteśmy w stanie odczytać te komunikaty; zatem tramwaje +rozmawiają między sobą+" - dodał Falkowski.

Jak zauważył, światło białe – w odróżnieniu od fal radiowych i internetu bezprzewodowego - nie powiększa tzw. smogu elektromagnetycznego w miastach, jest to zatem rozwiązanie proekologiczne.

Zdaniem Falkowskiego, który jest pracownikiem Zakładu Awioniki WAT, projekt jest przykładem "sprowadzania na ziemię" technologii powietrznych, wykorzystywanych do tej pory w lotnictwie czy kosmonautyce.

"Te prace, które prowadzimy z MPK i firmą Inteco, mogą w dalszej perspektywie doprowadzić do powstania autonomicznych tramwajów" – podkreślił.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi jest pierwszym w kraju podmiotem, który przetestuje rozwiązania przygotowane przez specjalistów z WAT w partnerstwie z firmą Inteco w ramach wartego ok. 4 mln zł projektu z unijnym dofinansowaniem sięgającym ok. 2,5 mln zł.

"Dla miejskiego przewoźnika najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów; stąd nasza współpraca i testy systemów, które będą wspomagały naszych prowadzących. To rozwiązanie pozwoli wyeliminować dosyć częste przypadki najechania jednego pojazdu tramwajowego na drugi. Każda kolizja to zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów, nie wspominając o stratach i wyłączeniu uszkodzonych pojazdów z ruchu" – zaznaczył prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski.

Według Pawła Buksińskiego z firmy Inteco, system zaimplementowano na dwóch tramwajach łódzkiego przewoźnika, a w przyszłości planuje się umieszczenie go na wszystkich pojazdach M8.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
kolizja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....