TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W sobotę rusza szczeciński szybki tramwaj
INFOTRAM - Opublikowano: 25.08.2015 10:50:06 2 komentarze
W sobotę rusza szczeciński szybki tramwaj

Od soboty 29 sierpnia do ul. Turkusowej w Szczecinie dojadą dwie linie: 2 i 8. Obie będą obsługiwane wyłącznie przez tramwaje niskopodłogowe.

Linia 2 kursować będzie na trasie Dworzec Niebuszewo ? Turkusowa a linia 8 na trasie Gumieńce ? Turkusowa. Na obu liniach tramwaje pojadą co 12 minut oraz co 20 minut w godzinach zmniejszonych przewozów m.in. wieczorem;
Linia 7 kursy będzie wykonywać na trasie Krzekowo ? Basen Górniczy z częstotliwością co 6 minut w szczycie, co 12 poza szczytem i co 20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu.
Co ciekawe, na odcinku Wyszyńskiego ? Turkusowa część przystanków będzie na żądanie.
Organizacja przystanków:
?Energetyków? ? przystanek stały;
?Port Centralny na żądanie ? (dawny przystanek ?Baltona?) ? przystanek na żądanie;
?Parnica na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Merkatora na żądanie ? przystanek na żądanie;
?Basen Górniczy? ? przystanek stały, dla linii 7 przystanek końcowy;
?Hangarowa na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Jaśminowa ZUS? ? przystanek stały;
?Turkusowa? ? przystanek końcowy.

Jak informuje ZDiT układ torowy pomiędzy Mostem Długim a Basenem Górniczym został całkowicie przebudowany. To łącznie 8 296 metrów toru pojedynczego wymienionego przez firmę Energopol Szczecin. Nowością jest wybudowanie pasa autobusowo ? tramwajowego, który objął odcinek od przystanku Baltona do wjazdu na Most Długi. PAT przed mostem kończy się śluzą dla pojazdów komunikacji miejskiej z sygnalizacją świetlną, która ma dawać autobusom i tramwajom priorytet na wjeździe na Most Długi.

Przebudowane zostały perony przystankowe, które jednocześnie umożliwiają na nie wjazd autobusów. Na przystankach natomiast zamontowane zostały estetyczne i nowoczesne wiaty przystankowe zgodne ze stosowaną kolorystyką Floating Garden.

Wykonawca prac przebudował także pętlę na Basenie Górniczym ? budując ją od podstaw: wyburzone zostały stare zabudowania a ich miejscu wybudowane zostały nowe obiekty: budynek dla dyspozytorów, kasy biletowe oraz pomieszczenia dla motorniczych i kierowców.

Wybudowane także nowe perony dla autobusów a całość pętli została zadaszona. Dodatkowo autobusy jadące od strony prawobrzeża będą mogły wjeżdżać bezpośrednio na peron tramwajowy, co stworzy przyjazne warunki do przesiadania się z autobusu do tramwaju. Warta blisko 80 milionów złotych inwestycja jest elementem realizowanego przez ostatnie lata w Szczecinie dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej projektu ?Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie?.

Wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 zł z czego wysokość dofinansowania to 131 170 000 zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
SST
  • POZnaniak – 25.08.2015

    NA 100 % dwie linie nie starczą. Tak jak w Poznaniu - wydawało się, że 2 linie wystarczą na PST - dziś jeżdżą 12,14,15,16,19 i 20 i to co 10 min w szczycie.!

  • Tomasz Flaga – 26.08.2015

    @POZnaniak. Ale PST jest o wiele bardziej "obrośnięta" blokowiskami niż SST. Co oczywiście nie znaczy, że Twoja teza nie jest słuszna ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....