TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Polsce już tylko Solaris&Stadler
InfoTram - Opublikowano: 11.10.2016 17:14:15 15 komentarzy
Fabryka tramwajów w Poznaniu (foto: Solaris)

Wszystkie nadchodzące przetargi tramwajowe w Polsce będą oceniane i w przypadku wygranej realizowane przez konsorcjum Solarisa i Stadlera ? poinformowali na dzisiejszej konferencji prasowej w Kielcach przedstawiciele Zarządu pierwszego z producentów.

To efekt nawiązanej przez producentów współpracy, o której dowiedzieliśmy się na targach w Berlinie. Przy składaniu ofert będą wybierane najlepsze rozwiązania obu firm ? mówił dziś Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solarisa. I wyjaśniał, że tramwaj musi pojeździć co najmniej 30 lat. To nakłada dużą odpowiedzialność na producenta ? tłumaczył Palenica. Dzięki współpracy ze Stadlerem Solaris chce sprostać wymaganiom klientów. Temu ma służyć to partnerstwo. W Budapeszcie, przy dobrej obsłudze, tramwaje jeżdżą już 60 lat ? mówił Palenica.

Produkcja tramwajów jest czasochłonna i wymaga dużych nakładów finansowych ? wyjaśniał dalej członek Zarządu Solarisa. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę ? dodał.

Konsorcjum myśli nie tylko o Polsce, ale także o innych rynkach. To przede wszystkim Niemcy, ale również inne kraje z Europy. Warto zaznaczyć, że współpraca dotyczy przyszłości. Dotychczas zdobyte zamówienia Solaris zrealizuje samodzielnie.

Zbigniew Palenica wyjaśnił też co w tym przypadku oznacza konsorcjum. To partnerstwo. Łączą się zasoby obu firm. Wspólne mają być m.in. decyzje o starcie w przetargach oraz o wyborze technologii, która ma zostać zaproponowana konkretnemu klientowi. Oba podmioty pozostają przy tym niezależne. Łączą się natomiast zasoby obu firm ? myśl technologiczna, hale produkcyjne ? tak, aby sprostać wymaganiom klienta ? podkreślał raz jeszcze Palenica.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Stadler
  • zibi – 11.10.2016

    Cieszyć się,czy płakać ?mam nadzieje iż dobrze przemyśleli biznes może strzał w dziesiątkę zobaczymy po latach. Nie sadzę iż ktoś się da wykiwać,przecież możliwe do współpracy dorzucą autobusy właściwie elektro a tu Solaris jest potęgą ,Stadler kolejnictwo metro itp.

  • Ryba – 11.10.2016

    Raczej nie , współpraca ma dotyczyć tylko tramów. Solaris nie odda autobusów do żadnego konsorcjum.

  • GOPowiec – 11.10.2016

    Pora na konsorcjum PESA-NEWAG.

  • wrotka – 11.10.2016

    Jeżeli ktoś coś zyska na tym to tylko Stadler. Solaris pierdzieli pr-owsko i tyle.

  • młynek – 11.10.2016

    Bedzie konsorcjum newag-bombardier bo drogi bombardier potrzebuje taniej siły roboczej. W sam raz dla konieczka. I po angielsku se z nimi pogada. On tak lubi ;)

  • fred – 11.10.2016

    Newag już jest z Bombardierem

  • TomTom – 12.10.2016

    Solaris brał wcześniej wózki od Vossloha. Vossloha kupił Stadler. Solaris będzie po prostu nadal brać od nich wózki, a do tego będzie robił komponenty dla Stadlera. Współpraca pozwoli też na przychylniejsze potraktowanie Solarisa w Niemczech w miastach, które chcą wagony na wózkach obrotowych albo typu KWP (a Stadler wcześniej KWP nie robił, więc konkurencji nie będzie). Solaris nie będzie się za to Stadlerowi wpychał w miasta, gdzie Stadler chciał startować sam. No i Stadler będzie trzymać zakład w Mińsku z daleka od polskich przetargów na elektrobusy, trolejbusy, tramwaje itd.

  • NM – 12.10.2016

    To koniec tramwajów Solarisa.Czy to dobrze czy źle ?Jednak chyba dobrze, bo jak dotychczas osiągnięcia w tym zakresie S są marniutkie i skromniutkie.

  • Obiektywny z Wroclawia – 12.10.2016

    Rzeczywiscie to koniec tramwajow z Solarisa.

  • wiku – 13.10.2016

    To będziemy mieć dwie montownie Stadlera w Bolechowie i Bombardiera w Nowym Sączu

  • NM – 14.10.2016

    Stadler nie potrzebuje montowni w Bolechowie, wystarczy mu ta w Mińsku Mazowieckim.

  • Autor1 – 24.10.2016

    @NM Stadler nie ma montowni w Mińsku tylko w Siedlacach. W Mińsku jest Pesa

  • NM – 25.10.2016

    Dziękuję za poprawienie mylnej lokalizacji montowni Stadlera.

  • p – 27.10.2016

    A co za różnica SS Pesa czy Newag? I tak większość pracy wykonują tani Ukraińcy.

  • NM – 27.10.2016

    Pracę mogą wykonywać tani przybysze z za wschodniej granicy, ale już jest różnica i to znaczna co montują i z czego !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....