TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Polsce już tylko Solaris&Stadler
InfoTram - Opublikowano: 11.10.2016 17:14:15 15 komentarzy
Fabryka tramwajów w Poznaniu (foto: Solaris)

Wszystkie nadchodzące przetargi tramwajowe w Polsce będą oceniane i w przypadku wygranej realizowane przez konsorcjum Solarisa i Stadlera ? poinformowali na dzisiejszej konferencji prasowej w Kielcach przedstawiciele Zarządu pierwszego z producentów.

To efekt nawiązanej przez producentów współpracy, o której dowiedzieliśmy się na targach w Berlinie. Przy składaniu ofert będą wybierane najlepsze rozwiązania obu firm ? mówił dziś Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solarisa. I wyjaśniał, że tramwaj musi pojeździć co najmniej 30 lat. To nakłada dużą odpowiedzialność na producenta ? tłumaczył Palenica. Dzięki współpracy ze Stadlerem Solaris chce sprostać wymaganiom klientów. Temu ma służyć to partnerstwo. W Budapeszcie, przy dobrej obsłudze, tramwaje jeżdżą już 60 lat ? mówił Palenica.

Produkcja tramwajów jest czasochłonna i wymaga dużych nakładów finansowych ? wyjaśniał dalej członek Zarządu Solarisa. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę ? dodał.

Konsorcjum myśli nie tylko o Polsce, ale także o innych rynkach. To przede wszystkim Niemcy, ale również inne kraje z Europy. Warto zaznaczyć, że współpraca dotyczy przyszłości. Dotychczas zdobyte zamówienia Solaris zrealizuje samodzielnie.

Zbigniew Palenica wyjaśnił też co w tym przypadku oznacza konsorcjum. To partnerstwo. Łączą się zasoby obu firm. Wspólne mają być m.in. decyzje o starcie w przetargach oraz o wyborze technologii, która ma zostać zaproponowana konkretnemu klientowi. Oba podmioty pozostają przy tym niezależne. Łączą się natomiast zasoby obu firm ? myśl technologiczna, hale produkcyjne ? tak, aby sprostać wymaganiom klienta ? podkreślał raz jeszcze Palenica.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Stadler
  • zibi – 11.10.2016

    Cieszyć się,czy płakać ?mam nadzieje iż dobrze przemyśleli biznes może strzał w dziesiątkę zobaczymy po latach. Nie sadzę iż ktoś się da wykiwać,przecież możliwe do współpracy dorzucą autobusy właściwie elektro a tu Solaris jest potęgą ,Stadler kolejnictwo metro itp.

  • Ryba – 11.10.2016

    Raczej nie , współpraca ma dotyczyć tylko tramów. Solaris nie odda autobusów do żadnego konsorcjum.

  • GOPowiec – 11.10.2016

    Pora na konsorcjum PESA-NEWAG.

  • wrotka – 11.10.2016

    Jeżeli ktoś coś zyska na tym to tylko Stadler. Solaris pierdzieli pr-owsko i tyle.

  • młynek – 11.10.2016

    Bedzie konsorcjum newag-bombardier bo drogi bombardier potrzebuje taniej siły roboczej. W sam raz dla konieczka. I po angielsku se z nimi pogada. On tak lubi ;)

  • fred – 11.10.2016

    Newag już jest z Bombardierem

  • TomTom – 12.10.2016

    Solaris brał wcześniej wózki od Vossloha. Vossloha kupił Stadler. Solaris będzie po prostu nadal brać od nich wózki, a do tego będzie robił komponenty dla Stadlera. Współpraca pozwoli też na przychylniejsze potraktowanie Solarisa w Niemczech w miastach, które chcą wagony na wózkach obrotowych albo typu KWP (a Stadler wcześniej KWP nie robił, więc konkurencji nie będzie). Solaris nie będzie się za to Stadlerowi wpychał w miasta, gdzie Stadler chciał startować sam. No i Stadler będzie trzymać zakład w Mińsku z daleka od polskich przetargów na elektrobusy, trolejbusy, tramwaje itd.

  • NM – 12.10.2016

    To koniec tramwajów Solarisa.Czy to dobrze czy źle ?Jednak chyba dobrze, bo jak dotychczas osiągnięcia w tym zakresie S są marniutkie i skromniutkie.

  • Obiektywny z Wroclawia – 12.10.2016

    Rzeczywiscie to koniec tramwajow z Solarisa.

  • wiku – 13.10.2016

    To będziemy mieć dwie montownie Stadlera w Bolechowie i Bombardiera w Nowym Sączu

  • NM – 14.10.2016

    Stadler nie potrzebuje montowni w Bolechowie, wystarczy mu ta w Mińsku Mazowieckim.

  • Autor1 – 24.10.2016

    @NM Stadler nie ma montowni w Mińsku tylko w Siedlacach. W Mińsku jest Pesa

  • NM – 25.10.2016

    Dziękuję za poprawienie mylnej lokalizacji montowni Stadlera.

  • p – 27.10.2016

    A co za różnica SS Pesa czy Newag? I tak większość pracy wykonują tani Ukraińcy.

  • NM – 27.10.2016

    Pracę mogą wykonywać tani przybysze z za wschodniej granicy, ale już jest różnica i to znaczna co montują i z czego !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....