TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Ostrawie jednak starcie polsko-polskie?
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 14.08.2014 12:34:45 20 komentarzy
W Ostrawie jednak starcie polsko-polskie?
Wszystko wskazuje na to, że dwóch polskich producentów tramwajów spotka się w Ostrawie. Start w przetargu na dostawę 10 niskopdłogowych tramwajów o długości do 25 m oraz 5 niskopdłogowych wagonów o długości do 33 m rozważa PESA. „Myślimy o tym”–mówi krótko Robert Szot, szef marketingu rynku tramwajowego w bydgoskiej firmie. Złożeniem oferty jest najprawdopodobniej zainteresowany także Solaris. Bolechowski producent nie potwierdza tych doniesień, ale z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że taka oferta się pojawi. Czy któremuś z polskich producentów uda się zgarnąć to zamówienie? Dla PESY byłby to debiut w Ostravie, dla Solarisa jedynie na rynku tramwajowym i to może być plus dla firmy z Bolechowa, która z powodzeniem dostarczała już Czechom autobusy i trolejbusy. Jeszcze jakiś czas temu, co zauważali nasi Czytelnicy, zdecydowanym faworytem do wygranej był Pragoimex. Teraz wydaje się jednak, że obaj polscy producenci podchodzą poważnie do tematu i mogą sporo namieszać. Zwłaszcza, że przetarg został ogłoszony już po raz kolejny, poprzednie zaś unieważniono. Nieoficjalnie wiadomo, że co najmniej jeden z naszych producentów zadawał pytania zamawiającemu. „Problemem mogą okazać się terminy”–mówi Robert Szot. Zdaniem przedstawiciela PESY z uwagi na kłopoty z komponentami na start w Ostravie może nie zdecydować się czeski Inekon. Wszystkie tramwaje powinny zostać dostarczone w ciągu 14 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia. „Będziemy chcieli wystartować, ale nie wiemy na pewno czy damy radę”–mówi Robert Szot. Nam wydaje się jednak, że PESA da radę, podobnie jak Solaris. Przypomnijmy, że oferty można składać do połowy września.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Solaris
Ostrawa
  • ufo – 14.08.2014

    Pesy nie będzie w ostrawie. Nie mają mocy produkcyjnych

  • obserwator przetargowy – 14.08.2014

    Dla Solarisa z kolei byłaby to kontynuacja produkcji po Brunszwiku, a przed Olsztynem. Ciekawe tylko, czy ma przygotowany wariant 25-metrowy. Być może w grę wchodziłby skrócony o jeden człon wagon produkowany dla Brunszwiku, oczywiście z uwzględnieniem innej szerokości toru.

  • sd – 14.08.2014

    czy szanwoni redkatorzy zaczną stosować AKAPITY? Nie da się tego zlepku słów czytać.

  • advisor – 14.08.2014

    PESA nie chce przypadkiem złapać zbyt wielu srok za ogon? Oni są już chyba na granicy mocy produkcyjnych... Krakowiaka mają zaprezentować do końca roku, a tu wychodzi, że dopiero kompletują części. Idą zbyt zachłannie, nawet gdyby wygrali to nie ma szans, by wyrobili się z zamówieniem.

  • pendolino – 15.08.2014

    Jasne ze są zbyt zachlanni. Spada jakość produkcji bo wszystko szybko. Na projektowanie tez nie czasu Wszystko robione na kolanie. Krakowiak jak Krakowiak ale dart leży kompletnie a to miałby być high speed ...nie ma co komentować. Niemcy leżą. Pesa znacznie za dużo na siebie wzięła . W ostrawie ich nie będzie na 100%. Pomyśleć że jeszcze im się Paryż marzy.....brak słów na ta firmę

  • Combino – 17.08.2014

    No to po to właśnie Pesa zwiększa zatrudnienie. To jest biznes,a nie polityka charytatywna wobec konkurencji i to także ich biznes,czy wyrobią. A z tymi bajkami... Ten frustrat wytępujący tu jako "pendolino" już opowiadał te same bajki na Rynku Kolejowym,tyle że tam jeszcze bardziej to podkolorował ;)

  • advisor – 17.08.2014

    @Combino zatrudnienie zatrudnieniem, ale hale zakładowe mają swoją pojemność i nie ma opcji, by szybko je powiększyć i wyposażyć. Ludzi dasz więcej, ale liczby stanowisk już nie zwiększysz. "pendolino" przesadza, ale ma trochę racji - chęć wykonania zamówienia w terminie może się odbić na jakości. Zobaczymy, jak Ostrawa to oceni.

  • jatal. – 17.08.2014

    Każdy, ale to KAŻDY biznes polega na wyprodukowaniu jak najwięcej jak najniższym kosztem, więc nie rozumiem skąd takie obawy o losy Pesy. Przeszarżuje to poniesie koszty a jeśli realnie patrzy to tylko zyska. Zresztą ryzyko w biznesie to oczywistość - zachowawczościa nie osiąga się sukcesów.

  • advisor – 17.08.2014

    @jatal nie każdy. Weź np. Rolls-Royce'a - robiony wyłącznie na zamówienie, ręczna robota, najlepsze materiały, cena oczywiście zaporowa dla zwykłego zjadacza chleba. To jest według ciebie "jak najwięcej jak najniższym kosztem"? Dużo i tanio to nie zawsze złota metoda, co mądrzejsi już to odkryli.

  • jatal. – 18.08.2014

    Każdy, nie pisałem tego bo dla mnie to oczywiste że na odpowiednim dla jego sektora rynku. Tak więc RR też wkłada tylko tyle "sił i środków" ile wystarczy aby zadowolić jego klientelę. Dopóki ma chętnych nic więcej im nie zaoferuje.

  • dxsn – 21.08.2014

    To sukcesów brak

  • – 21.08.2014

    To brak sukcesów

  • – 21.08.2014

    Niższa jakość

  • zsmn – 21.08.2014

    Słabsza jakość

  • – 21.08.2014

    Coraz wieksza zachłanność pesy

  • – 21.08.2014

    Czas pokaże

  • kqwk – 21.08.2014

    Tylko sukcesów życzyć pesie w zachłanności

  • nxd – 21.08.2014

    @kqwk Zachłanność to cecha Pesy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....