W Monachium nowymi składami metra
17 czerwca pasażerówmonachijskiego metra zaczęły wozić nowe wagony C2 dostarczone przez Siemensa.Kursują na linii nr U6 między Kieferngarten i Garching-Forschungszentrum.
W 2010 roku monachijski operatormetra MVG zamówił 21 sześciowagonowych składów od Siemensa. Wartość kontraktuto 185 mln euro. Produkcja pierwszego pociągu zakończyła się w wiedeńskiejfabryce w kwietniu 2013 roku, ale wejście do eksploatacji zostałoopóźnione przez długi procesu uzyskiwania homologacji.
Skład C2 może zabrać na swójpokład 220 pasażerów na miejscach siedzących i 720 na stojąco. To o 3% więcej niż składy C1 i 8% więcej niżnajstarsze monachijskie U-Bahny.
Nowe pociągi zostały wyposażonew systemy monitoringu oraz dość ciekawe oświetlenia LED. I tak krawędź drzwioświetlana właśnie LED-ami zmienia kolor, aby ostrzec pasażerów o otwieraniu izamykaniu drzwi.
Pociągi mają 115 m długości i 2 900 mm szerokości. Masa pustego składu to180 ton. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 80 km/h.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze