TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Kijowie PESA wygrywa ze Stadlerem
InfoTram - Opublikowano: 15.04.2016 13:29:40 3 komentarze
W Kijowie PESA wygrywa ze Stadlerem

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram bydgoska PESA wygrała przetarg na dostawę 10 tramwajów dla Kijowa. Zdobyciem tego zamówienia zainteresowany był również Stadler, który proponował ukraińskiej stolicy dobrze znane wagony Metelica. Miały być one produkowane na Białorusi.

Jak już informowaliśmy w InfoRail PESA swoje produkty wyceniła na 11,5 mln euro. Konkurencyjna oferta Stadlera miała wartość 13,84 mln euro, a zatem była nieco droższa.

W przetargu nie wystartował natomiast żaden z lokalnych producentów. Już w momencie publikacji zamówienia dało słyszeć się głosy niezadowolenia z ich strony, zwłaszcza w kontekście krótkich czasów dostaw wagonów. Wszystkie tramwaje PESA będzie musiała dostarczyć jeszcze w tym roku.

Ukraińskie media już dziś spekulują, że zamówienie na 10 wagonów może być jedynie początkiem dłuższej współpracy PESY z Kijowem. Dobre opinie, jakie zbierają Fokstroty, zarówno w Moskwie, jak i na testach w stolicy Ukrainy, zdają się tylko potwierdzać chęć dalszej odnowy parku taborowego poprzez zakupy wagonów produkowanych w Bydgoszczy.

Mer Kijowa podczas jesiennie prezentacji przedstawił Fokstrota jako ?tramwaj czwartej generacji?, podkreślając jego udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (osobiście uruchomił platformę dla pasażerów z ograniczonymi możliwościami ruchowymi) i zwracając uwagę na wi-fi, możliwość ładowania telefonów komórkowych, zastosowanie nowych technologii.

Jak już wspominaliśmy na łamach InfoTram PESA do czerwca planuje zakończyć certyfikacje Fokstrota na rynek ukraiński. Będzie wówczas pierwszym europejskim producentem, który tego dokona. W konsekwencji ułatwi sobie zadanie wygrywania kolejnych przetargów u naszych sąsiadów. A trzeba pamiętać, że rynek ukraiński jest całkiem pokaźny. Może nie tak jak rosyjski, ale warto o Ukrainie myśleć poważnie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kijów
PESA. Fokstrot
  • Glober – 15.04.2016

    Nie to ze wygrywa. To decyzja polityczna. Metelica jest montowana na Bialorusi.

  • czyngis – 15.04.2016

    Stadler może i z Białorusi, ale i tak jak na nich cena niska, więc widać, że się starali o to zamówienie.

  • Hoy18inches – 15.04.2016

    Biedny stadler. Mam nadzieje ze jeszcze bedzie startowal w Polsce z tramwajami made in bellarussian

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....