TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Gdańsku drugi etap modernizacji tramwajów. I oczekiwanie na nowe PESY
InfoTram.pl - Opublikowano: 20.09.2018 10:38:45
W Gdańsku drugi etap modernizacji tramwajów. I oczekiwanie na nowe PESY

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie tylko kupuje nowe tramwaje, ale też inwestuje w przebudowę używanych pojazdów.

Obecnie prowadzi II etap modernizacji tramwajów N8C, znanych jako "dortmundy". Tym razem wykonywana jest wymiana napędów i części elektrycznych, która zwiększy niezawodność 62 pojazdów. Pierwsze dwa tramwaje po modernizacji już wyjechały na miejskie tory. Modernizacja jednego pojazdu kosztuje około 1 mln zł.

Jak podają GAiT to już druga transformacja, której poddawane są kupione w Niemczech tramwaje. Przechodzą gruntowną przebudowę: po zmianach będą zużywały mniej energii i poprawi się ich niezawodność.

Modernizacja "dortmundów" to część dużego planu inwestycyjnego gdańskiej komunikacji miejskiej, który realizujemy we współpracy z Urzędem Miasta. Potrzebujemy niezawodnych pojazdów dla punktualnej obsługi obecnych i planowanych tras tramwajowych. Tym razem to nie jest remont kosmetyczny, lecz całkowita regeneracja “wnętrza" pojazdów, dzięki której będą służyć jak nowe – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Zakres modernizacji to dla tramwajów:

Nowe napędy z nowymi silnikami i instalacją.

Nowe elektryczne, a nie pneumatyczne piasecznice, które umożliwią łatwiejsze poruszanie w trudnych warunkach.

Nowa izolacja.

Nowe oświetlenie ledowe, oszczędne i jasne.

Defibrylator, apteczka oraz 4 ładowarki USB.

Zregenerowane stopnie i łożyska drzwi.

Wymiana 14 km kabli w każdym tramwaju.

Nowy pulpit motorniczego, bardziej czytelny i ergonomiczny.

Za drugi etap modernizacji "dortmundów" odpowiada firma 4iB z Gdańska. Czas unowocześnienia jednego tramwaju to około 45 dni, a jego koszt wynosi około 1 mln zł. Remont prowadzony jest na dwie zmiany. Na jednej zmianie, trwającej 8 godzin, pracuje dziesięć osób.

Jak podaje przewoźnik “dortmundy" są dla Gdańska bardzo korzystną inwestycją. Łączny koszt modernizacji jednego tramwaju z uwzględnieniem wszystkich elementów wynosi średnio:

· dla N8C MF-01 - 2 mln zł

· dla N8C MF-18 - 2,5 mln zł

Cena nowego dwukierunkowego tramwaju PESA Jazz Duo wynosi – 7 mln zł.

Do 2022 roku zakończy się modernizacja 62 tramwajów N8C. Obecnie dwa wyremontowane tramwaje wyruszyły w trasę, dwa przechodzą testy, a jeden jest w trakcie przebudowy. Do końca roku zostanie zmodernizowanych 12 tramwajów N8C.

GAiT przypominają, że ze względu na wiek taboru w 2007-2010 Gdańsk potrzebował wymiany kilkudziesięciu zestawów tramwajowych typu Konstal 105N. Zakup nowych pojazdów przekraczał wówczas możliwości finansowe i budżetowe Spółki i Miasta. Jedynym rozwiązaniem tego problemu był zakup pojazdów używanych i późniejsza ich modernizacja. 62 tramwaje zostały zakupione w Niemczech – w Dortmundzie (46 pojazdów) i w Kassel (16 pojazdów).

Pierwszy etap modernizacji N8C został przeprowadzony od razu po zakupie tramwajów. Jego celem było dostosowanie taboru do oczekiwań pasażerów. Środkowy człon został wymieniony na niskopodłogowy z drzwiami odsuwającymi się na zewnątrz, co ułatwiło wsiadanie i wysiadanie. Wymieniono też czoła składu, a także siedzenia dla pasażerów. Zamontowany został też monitoring i klimatyzacja w kabinie motorniczego.

15 nowoczesnych PESA Jazz Duo wkrótce w Gdańsku

Przypomnijmy, że GAiT inwestuje nie tylko w przebudowę używanych pojazdów, ale także kupuje nowe. Już na początku 2019 roku do Gdańska przyjedzie 15 zamówionych w Bydgoszczy tramwajów PESA Jazz Duo.

Dzięki modernizacjom i zakupowi nowych pojazdów, wszystkie tramwaje wysyłane w trasę będą całkowicie lub częściowo niskopodłogowe – mówi Maciej Lisicki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GAiT
N8C
modernizacja
  • Paweł Pasternak – 20.09.2018

    Ehh, pudrowanie trupów...

  • Konrad Korzistka – 20.09.2018

    Pesa Jazz Duo kosztuje raczej 10 mln zamiast 7

  • Robert Myrcha – 20.09.2018

    Niech lepiej tym się nie jarają bo wyjdzie pewnie większe gówno 😂😂

  • Robert Bojke – 20.09.2018

    Ledowe rakotworcze na oczy.. 😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....