TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Częstochowie tramwajem na Błeszno!
Karol Wach - Opublikowano: 15.11.2009 15:28:02 4 komentarze
W Częstochowie tramwajem na Błeszno!

128 milionów złotych –taką sumę dostanie z funduszy unijnych Częstochowa na budowę linii tramwajowej na Błeszno, modernizację istniejącej infrastruktury oraz zakup nowych wagonów. To jedna z największych sum, jakie udałoby się zdobyć na inwestycje. Budowa nowej linii tramwajowej ma cywilizacyjne znaczenie dla sporej części miasta, zamieszkałej przez 30 tys. częstochowian - powiedział rzecznik Urzędu Miasta Ireneusz Leśnikowski. Wnioski zostały przygotowane bardzo dobrze –zajęły 1 i 2 miejsce na liście rankingowej konkursu, jaki został rozstrzygnięty przez Zarząd Województwa Śląskiego. Dla porządku dodajmy, iż projektami tymi były przygotowane przez częstochowski urząd Miasta i tamtejsze MPK inwestycje pn.: „Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno”oraz „Zakup składów tramwajowych dla potrzeb nowej linii tramwajowej”. W pierwszym projekcie wnioskowano o dofinansowanie w wysokości 83 mln 878 tys. zł, w drugim –o 43 mln 893 tys. zł. Jak informuje rzecznik prasowy Urzędu całkowity koszt obu inwestycji, które mają być realizowane w latach 2010-2012, jest szacowany na prawie 162 mln złotych (98 mln 680 tys. i 63 mln zł). Projekt rozbudowy tramwajowej sieci w Częstochowie powstał już w 2006 roku. W wyniku przeprowadzonej wówczas ankiety i konsultacji społecznych wśród mieszkańców dzielnic Raków, Błeszno, Wrzosowiak zdecydowano, że nowa linia tramwajowa zostanie poprowadzona od skrzyżowania Alei Niepodległości z Aleją Pokoju ul. Jagiellońską (droga krajowa DK 43) oraz drogami powiatowymi tj. ulicami: Władysława Orkana, Aleją 11-Listopada, Jesienną, Rakowską, Limanowskiego z pętlą końcową przy stadionie RKS Raków w rejonie ul. Żareckiej. W związku z planowaną realizacją ulice te ulegną gruntownej przebudowie –informuje Ireneusz Leśnikowski.

Dane planowanej trasy tramwajowej:

długość linii tramwajowej toru podwójnego ( bez pętli): 4570,0 m

długość pętli –270 m;

długość toru tramwajowego wbudowanego w jezdnię –680,0 m;

długość toru tramwajowego w pasie rozdziału –1020,0 m;

długość toru tramwajowego poza jezdnią 2750,0 m

Zaprojektowano 9 przystanków możliwie zintegrowanych z autobusowymi rozmieszczonych co 300-500 metrów. Sygnalizacja świetlna ma dawać priorytet przejazdu tramwajom.

Sposób przebudowy ulic zaprojektowano następująco:

ul. Jagiellońska - torowisko w pasie rozdziału, zgrupowanie , skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii jezdni.

ul. Orkana - torowisko wbudowane w jezdnię, zgrupowanie , przystanków tramwajowych i autobusowych, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta geometrii jezdni.

ul. 11 Listopada - torowisko poza jezdnią, zgrupowanie, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii skrzyżowania;

ul. Jesienna - torowisko poza jezdnią na wysokości budynku przy ul. Katynia 52 przejście przez ulicę Jesienną i prowadzenie torów poza jezdnią z drugiej strony ulicy do skrzyżowania z ulicą Bohaterów Katynia, zgrupowanie, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii skrzyżowania;

ul. Rakowska, ul. Limanowskiego - torowisko poza jezdnią, zbliżenie torowiska do jezdni pod wiaduktem, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych , korekta geometrii jezdni.

Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej Częstochowa znajdzie w gronie miast, obok Gdańska, Krakowa i Łodzi, które rozbudowują swoje sieci tramwajowe. Tramwaj na Błeszno to największa polska inwestycja tramwajowa, obok gdańskiego tramwaju na Chełm, krakowskiej linii tramwaju z ronda Grzegórzeckiego do ul. Golikówka (przetarg) oraz Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Najwięcej nowoczesnych tramwajów zakupi zaś Warszawa –186 wagonów dostarczy bydgoska PESA. 

Z badań, które wśród mieszkańców Częstochowy przeprowadził tamtejszy Urząd Miasta wynika, że aż 92,36 procent respondentów było pewnych, że nowa linia tramwajowa jest potrzebna. Szerzej o wszystkich projektach piszemy w TransInfo.              
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Częstochowa
MPK
Unia Europejska
  • poznaniak – 18.11.2009

    Brawo Czestochowa, ...a Gliwice niech patrza jak sie buduje...

  • Tomasz Flaga – 19.11.2009

    Strasznie ta trasa na około; mogli chociaż puścić ten tramwaj Źródlaną, przebudowując trochę obszar zajezdni. Ale najważniejsze, że będzie nowa linia - to mnie cieszy.

  • kszyszek – 19.11.2009

    Najważniejsze, żeby maszyna ruszyła i powstała pierwsza nowa linia. Unijne dotacje jeszcze będą, więc może jeszcze coś się uda wybudować.

  • gazon – 24.11.2009

    Trasa Żródlaną była rozważana ale na szczęście skłoniono się na nieco dłuższej - czyli odgałęzienie przy Jagiellońskiej. Dlaczego tu? Bo to jest centrum handlowe i przesiadkowe południowych dzielnic miasta. Natomiast trasa jest taka półkolista, ponieważ omiija od zachodu wzgórze błeszneńskie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....