TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Częstochowie tramwajem na Błeszno!
Karol Wach - Opublikowano: 15.11.2009 15:28:02 4 komentarze
W Częstochowie tramwajem na Błeszno!

128 milionów złotych –taką sumę dostanie z funduszy unijnych Częstochowa na budowę linii tramwajowej na Błeszno, modernizację istniejącej infrastruktury oraz zakup nowych wagonów. To jedna z największych sum, jakie udałoby się zdobyć na inwestycje. Budowa nowej linii tramwajowej ma cywilizacyjne znaczenie dla sporej części miasta, zamieszkałej przez 30 tys. częstochowian - powiedział rzecznik Urzędu Miasta Ireneusz Leśnikowski. Wnioski zostały przygotowane bardzo dobrze –zajęły 1 i 2 miejsce na liście rankingowej konkursu, jaki został rozstrzygnięty przez Zarząd Województwa Śląskiego. Dla porządku dodajmy, iż projektami tymi były przygotowane przez częstochowski urząd Miasta i tamtejsze MPK inwestycje pn.: „Budowa nowoczesnego systemu transportu zbiorowego w Częstochowie - rozbudowa infrastruktury tramwajowej, drogowej i pasażerskiej dla obsługi osiedli: Wrzosowiak, Raków i Błeszno”oraz „Zakup składów tramwajowych dla potrzeb nowej linii tramwajowej”. W pierwszym projekcie wnioskowano o dofinansowanie w wysokości 83 mln 878 tys. zł, w drugim –o 43 mln 893 tys. zł. Jak informuje rzecznik prasowy Urzędu całkowity koszt obu inwestycji, które mają być realizowane w latach 2010-2012, jest szacowany na prawie 162 mln złotych (98 mln 680 tys. i 63 mln zł). Projekt rozbudowy tramwajowej sieci w Częstochowie powstał już w 2006 roku. W wyniku przeprowadzonej wówczas ankiety i konsultacji społecznych wśród mieszkańców dzielnic Raków, Błeszno, Wrzosowiak zdecydowano, że nowa linia tramwajowa zostanie poprowadzona od skrzyżowania Alei Niepodległości z Aleją Pokoju ul. Jagiellońską (droga krajowa DK 43) oraz drogami powiatowymi tj. ulicami: Władysława Orkana, Aleją 11-Listopada, Jesienną, Rakowską, Limanowskiego z pętlą końcową przy stadionie RKS Raków w rejonie ul. Żareckiej. W związku z planowaną realizacją ulice te ulegną gruntownej przebudowie –informuje Ireneusz Leśnikowski.

Dane planowanej trasy tramwajowej:

długość linii tramwajowej toru podwójnego ( bez pętli): 4570,0 m

długość pętli –270 m;

długość toru tramwajowego wbudowanego w jezdnię –680,0 m;

długość toru tramwajowego w pasie rozdziału –1020,0 m;

długość toru tramwajowego poza jezdnią 2750,0 m

Zaprojektowano 9 przystanków możliwie zintegrowanych z autobusowymi rozmieszczonych co 300-500 metrów. Sygnalizacja świetlna ma dawać priorytet przejazdu tramwajom.

Sposób przebudowy ulic zaprojektowano następująco:

ul. Jagiellońska - torowisko w pasie rozdziału, zgrupowanie , skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii jezdni.

ul. Orkana - torowisko wbudowane w jezdnię, zgrupowanie , przystanków tramwajowych i autobusowych, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta geometrii jezdni.

ul. 11 Listopada - torowisko poza jezdnią, zgrupowanie, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii skrzyżowania;

ul. Jesienna - torowisko poza jezdnią na wysokości budynku przy ul. Katynia 52 przejście przez ulicę Jesienną i prowadzenie torów poza jezdnią z drugiej strony ulicy do skrzyżowania z ulicą Bohaterów Katynia, zgrupowanie, skomunikowanie przystanków tramwajowych i autobusowych, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, korekta geometrii skrzyżowania;

ul. Rakowska, ul. Limanowskiego - torowisko poza jezdnią, zbliżenie torowiska do jezdni pod wiaduktem, korekta ciągów pieszych oraz wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych , korekta geometrii jezdni.

Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej Częstochowa znajdzie w gronie miast, obok Gdańska, Krakowa i Łodzi, które rozbudowują swoje sieci tramwajowe. Tramwaj na Błeszno to największa polska inwestycja tramwajowa, obok gdańskiego tramwaju na Chełm, krakowskiej linii tramwaju z ronda Grzegórzeckiego do ul. Golikówka (przetarg) oraz Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Najwięcej nowoczesnych tramwajów zakupi zaś Warszawa –186 wagonów dostarczy bydgoska PESA. 

Z badań, które wśród mieszkańców Częstochowy przeprowadził tamtejszy Urząd Miasta wynika, że aż 92,36 procent respondentów było pewnych, że nowa linia tramwajowa jest potrzebna. Szerzej o wszystkich projektach piszemy w TransInfo.              
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Częstochowa
MPK
Unia Europejska
  • poznaniak – 18.11.2009

    Brawo Czestochowa, ...a Gliwice niech patrza jak sie buduje...

  • Tomasz Flaga – 19.11.2009

    Strasznie ta trasa na około; mogli chociaż puścić ten tramwaj Źródlaną, przebudowując trochę obszar zajezdni. Ale najważniejsze, że będzie nowa linia - to mnie cieszy.

  • kszyszek – 19.11.2009

    Najważniejsze, żeby maszyna ruszyła i powstała pierwsza nowa linia. Unijne dotacje jeszcze będą, więc może jeszcze coś się uda wybudować.

  • gazon – 24.11.2009

    Trasa Żródlaną była rozważana ale na szczęście skłoniono się na nieco dłuższej - czyli odgałęzienie przy Jagiellońskiej. Dlaczego tu? Bo to jest centrum handlowe i przesiadkowe południowych dzielnic miasta. Natomiast trasa jest taka półkolista, ponieważ omiija od zachodu wzgórze błeszneńskie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....