TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W Bydgoszczy tylko PESA, Solaris nie złożył oferty
InfoTram - Opublikowano: 22.11.2016 14:10:34 17 komentarzy
W Bydgoszczy tylko PESA, Solaris nie złożył oferty

We wtorek (22 listopada) otwarte zostały oferty w przetargu na zakup 18 nowoczesnych tramwajów. Realizacją zamówienia zainteresowana jest tylko bydgoska PESA ? informuje Urząd Miasta Bydgoszczy.

W sumie zamówionych zostało 18 nowoczesnych pojazdów szynowych. 15 z nich będzie miało długość około 30 metrów, a kolejne trzy będą o 10 metrów krótsze. Te ostatnie pojazdy będą dedykowane do obsługi linii, z których korzysta mniej pasażerów. Szerokość nowych pojazdów wyniesie około 2,4 m, a wysokość nie przekroczy 3,6 metra. 

Nowe pojazdy mają obsługiwać między innymi nowe torowisko na ul. Kujawskiej i zmodernizowana pętlę na Kapuściskach wraz z torowiskiem na Wojska Polskiego. Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczną kursować już w przyszłym roku, a pozostałe w roku 2018.

Przetargiem były zainteresowane firmy PESA oraz Solaris. Oferta bydgoskiego producenta zakłada realizację zamówienia za kwotę 141,1 mln zł brutto. Konkurencyjna firma ostatecznie nie złożyła oferty. W najbliższym czasie oferta bydgoskiego producenta zostanie szczegółowo przeanalizowana pod kątem spełniania wszystkich warunków zamówienia.

Przypomnijmy, że oferty będą oceniane według kryteriów:

Kryterium jakości - Unifikacja podzespołów Waga: 33

Kryterium jakości - Serwis techniczny Waga: 7 

Cena Waga: 60.

Zamówienie należy zrealizować w ciągu 20 miesięcy.

Zakup nowych pojazdów zostanie sfinansowany ze środków europejskich, z których dofinansowane będą rozbudowa ul. Kujawskiej (POIŚ) oraz modernizacja pętli Kapuściska (RPO).

To największe zamówienie w historii bydgoskiej komunikacji miejskiej związane z odnową taboru. Pozwoli to obsługiwać kolejne linie komfortowymi pojazdami. Już wcześniej przyjmując plan transportowy zdecydowaliśmy się na tramwaje wyłącznie niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne. Przygotowując się do kolejnych inwestycji w rozbudowę i remonty torowisk , najważniejsze zadania powiązaliśmy z zakupami tramwajów. Będzie to sprzyjać budowie atrakcyjnej oferty komunikacji miejskiej i zrównoważonemu rozwojowi miasta.

Wcześniej w związku z budową linii tramwajowej do Fordonu Bydgoszcz zakupiła 12 składów Swing. Kosztowały one 109 mln zł. 18 nowoczesnych tramwajów pozwoli wycofać z ruchu najstarsze pojazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
PESA
  • Uradowany – 22.11.2016

    i bardzo dobrze,że nie złożył oferty bo nikt by go nie chciał.

  • Fordoniak – 22.11.2016

    No i gitara

  • Stanisław – 22.11.2016

    A może PESA w ramach kontraktu odbudowałaby jeden z zabytkowych pojazdów który stoi w zajezdni tramwajowej.

  • Lolek – 22.11.2016

    6.3 netto niezle. Jednak mozna tanio jak trzeba powalczyc. Pewnie anuluja ten przetarg tozpisza nowy i zloza z cena 8mln netto no bo jak kurka twarz tak malo zarobic w rodzinnym miescie?

  • AXC – 22.11.2016

    Standardowe ceny 8mln brutto za długi i 6 z hakiem za szczeniaki.Nie zapominajmy ,że w skład wchodzi pakiett serwisowy.Pesa niech już zamawia elementy u dostawców i planuje produkcję. Niech zgarnal jeszcze Kraków i Poznań.

  • dren – 22.11.2016

    Kraków i Poznań to nie dla nich

  • AXC – 23.11.2016

    @dren Kraków patrząc na ceny i kryteria techniczne jak najbardziej dla Pesy. Nie wybrano jeszcze oferty a MPK "asekuracyjnie" by nikt im nie zarzucił nieprawidłowości(mimo, że firma zapłaciła kary i nie ma powodu do wykluczenia) wykluczyła Pesę a nawet nie wybrano najlepszej oferty. Czekają jak w KIO potoczy się, ale nadal Pesa jest faworytem. Jeśli chodzi o Poznań mają być obrotowe wózki a Gamma takich nie ma. Rzecz jasna można, ale tutaj Pesa ma doświadczenie i jeśli dadzą Twista ze 100% niskiej podłogi to zgarną dodatkowe 7% punktacji a Modertrans co najwyżej 60% bo dla nich to nowy, nieznany teren. Pesa też zadba by zamknąć im drogę do zleceń oferując niską cenę i "zaora" MT, SS. Dowiemy się w ciągu paru dni jakie są ceny w stolicy Wielkopolski.Jak wygrają oba to zadziała efekt synergii bo to będą dość zbliżone konstrukcje.

  • Świekat – 23.11.2016

    Dobra informacja, unifikacja taboru, dobra cena, praca dla miejscowych - same plusy.

  • Krakowianin – 23.11.2016

    @ AXC - co Ty chrzanisz.. PESA nic NIE zapłaciła MPK Kraków - MPK zajęło 20 mln zł gwarancji bankowych, a pozostałe 6 mln zł domaga się przed sądem. Jak nie masz pojęcia, to nie pisz bzdur.

  • jatal – 23.11.2016

    @ krakowianin20 mln zł które dostało MPK to jest NIC?

  • AXC – 23.11.2016

    @Krakowianin- tak chodziło mi o gwarancję- firma wprost nie płaci, ale wiadomo, że teraz wśród banków, które takie dokumenty wystawiają będzie musiała zapłacić znacznie więcej jak również walka toczy się o tych 6 mln zł. Jutrzejsze otwarcie to być albo nie być dla Modertransu. Jeśli nie wygrają to prędko nie uzyskają referencji na Gammę. Gdańsk, Warszawa raczej preferować będą Pesę. Inne miasta nowoczesne konstrukcje, może niekoniecznie bydgoską firmę, ale to będą niewielkie zamówienia.

  • a4fn – 24.11.2016

    W Polsce jest zapotrzebowanie na nowoczesne tramwaje, a takie w tej chwili może dostarczyć tylko Pesa.

  • der Räuber – 24.11.2016

    Biedna Bydgoszcz, Solaris ma najlepszą jakość w Polsce, PESĘ się sprzedaje po Rosjach, Bułgariach a Solarisa do RFN. Wot technika.... :DDD

  • filipesso77 – 24.11.2016

    @Krakowianin-sprawdź proszę w banku w jaki sposób funkcjonuje standardowa gwarancja bankowa i w jaki sposób jest zabezpieczana-de facto Pesa zapłaciła kiedy MPK skorzystało z gwarancji (zapewne bezwarunkowej, płatnej na pierwsze wezwanie). gwarancji się nie zajmuje bo to nie majątek trwały;)więcej spokoju;)

  • Gh – 26.11.2016

    @filipesso77 - co niby zrobiła Pesa?! Czasami jak się czyta takie głupoty to po prostu ręce opadają.

  • filipesso77 – 20.12.2016

    @Gh to ja juz Ci się ręcę podniosą to napisz cos logicznego, ciekawego, coś co wniesie nowa wiedzę do tematu a nie jałowe komenatrze;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....