TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W budżecie Bydgoszczy są pieniądze na zakup tramwajów
PAP - Opublikowano: 31.12.2015 09:15:05 19 komentarzy
W budżecie Bydgoszczy są pieniądze na zakup tramwajów

Radni Bydgoszczy w środę przyjęli budżet na 2016 r. Zaplanowano 1,596 mld zł dochodów i 1,793 mld zł wydatków, a tym samym deficyt w wysokości 197 mln zł.

W budżecie zaplanowano 380 mln zł na inwestycje. Najwięcej pieniędzy przewidziano na inwestycje w dziedzinie transportu i łączności - 380 mln zł (66,1 proc.), na oświaty i wychowania - 30 mln zł (8,07 proc.) i gospodarki mieszkaniowej - 27 mln zł (7,19 mln zł).

Za jedną z kluczowych inwestycji w 2016 r. uznano rozbudowę ulicy Kujawskiej wraz z zakupem tramwajów - 48,6 mln zł.

Skarbnik miasta Piotr Tomaszewski podkreślił, że przy konstruowaniu budżetu kierowano się zasadą, aby nie dopuścić do niewykorzystania dostępnych dla miasta środków unijnych, w związku z tym zaplanowano szeroki zakres inwestycji. Zadeklarował, że w miarę wpływania dochodów deficyt zostanie zmniejszony.

Przewodniczący klubu PO Maciej Zegarski powiedział, że "jest to dobry budżet i rzetelnie przygotowany", który "jest nastawiony na mnożenie środków unijnych, ale także wrażliwy na potrzeby mieszkańców".

Zegarski podkreślił, że w budżecie zaplanowano prawie 400 mln zł na inwestycje, a wraz z inwestycjami spółek miejskich będzie to 0,5 mld zł. Przyznał, że dług miasta jest wysoki, ale dzięki rosnącej w ostatnich latach nadwyżce operacyjnej skraca się okres potrzebny na spłatę długu - z 61 lat w 2010 r. do 10 lat obecnie.

Zdaniem Ireneusza Nitkiewicza z SLD budżet jest "optymalny". "Najbardziej cieszy mnie, że ustalając wspólnie budżet położyliśmy nacisk na to, żeby był to budżet inwestycji ze środków unijnych. Każdą złotówkę będziemy pomnażali dzięki inwestycjom unijnym, bo jeżeli prześpimy ten okres, to Bydgoszcz nigdy nie będzie miastem na miarę naszych marzeń i oczekiwań" - mówił radny.

Szef klubu PiS Marek Gralik za pozytywne w budżecie uznał wyższe dochody bieżące niż wydatki bieżące, a także większą nadwyżkę operacyjną niż w 2015 r. "Zastawiające jest zaplanowanie mniejszej kwoty dochodów miasta i to o ponad 21 mln zł. O ile planuje się nieco wyższe niż w tym roku dochody bieżące, o tyle już dochody majątkowe spadają o 42 proc." - powiedział.

Gralik za niepokojące uznał wzrost deficytu do 197 mln zł, a także zwiększenie opłat za wywóz śmieci i podatków od nieruchomości.

Budżet Bydgoszczy przewiduje dochody w wysokości 1,596 mld zł, z czego dochody bieżące to 1,526 mld zł i dochody majątkowe - 70 mln zł. Główne pozycje dochodów bieżących to: dochody własne (37,6 proc.), udziały w podatkach CIT i PIT (27,3 proc.) i subwencje (22,0 proc.)

Przewidziano, że wydatki miasta wyniosą 1,793 mld zł, w tym wydatki bieżące to 1,4 mld zł i wydatki majątkowe - 392 mln zł. Największe wydatki bieżące to: oświata i wychowanie - 482 mln zł, transport i łączność - 218 mln zł, pomoc społeczna - 178 mln zł, gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 120 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
  • Bydgoszczanin – 31.12.2015

    Dziękujemy pesie za sprzedaż swingow po 7,4 mln netto. Łódź dostała takie same za 5,9mln netto a Toruń swingi duo za 6,8 mln. Dziękujemy panie prezesie za patriotyzm lokalny. Jest pan wielkim biznesmenem. Podziwiam pana.

  • jatal – 31.12.2015

    @ BydgoszczaninPodziękuj władzom Bydgoszczy że kilka lat temu zamówiły tramwaje których nie potrzebowały i w efekcie nie dość że trzech w ogóle nie kupili to resztę kupili drogo (choć na zakupach ramowych można zyskać to tu akurat stracili) i jeszcze najstarszą odmianę Swinga której już nikt więcej nie kupi. Brawo!

  • qwerty – 31.12.2015

    Wychodzi mi nawet jeszcze więcej za sztukę:http://logistyka.wnp.pl/bydgoszcz-podpisala-umowe-z-pesa-na-dostawe-tramwajow,135635_1_0_0.htmlJak wynika z artykułu, nie kupiono dwóch sztuk związanych z inwestycją w trasę do dworca oraz jednej sztuki "rezerwowej".

  • Warbik – 31.12.2015

    Oszukali Bydgoszcz na eztach dla bit city które są totalna wymuszka i bieda elfem. Ale chociaż były tanie. A tym razem wydmuchali urząd na najdroższych swingach w historii......jak tutaj nie hejtowac pesy?

  • Wiaru – 31.12.2015

    Czemu Swingi dla Bydgoszczy trafią dopiero teraz (2016) a nie kilka lat wcześniej (2011-2013) ?

  • filipesso77 – 01.01.2016

    @Warbika gdzie tu oszustwo? pogratuluj raczej urzędnikom umiejętności pisania SIWZU, zawierania i realizacji umowy ramowej,@jatalabsolutna racja;)

  • Combino – 01.01.2016

    @Warbik: ja do tego co napisał Jatal dodam tylko dwie rzeczy. Po pierwsze,ramówka ZAWSZE będzie droższa,bo to nie jest zakup konkretnej sporej ilości wozów,tylko ramówka zawiera MAKSYMALNĄ ILOŚĆ możliwą do kupienia na tych warunkach (czyli równie dobrze może być JEDNA sztuka i producent też musi jakoś na tym wyjść). Po drugie: z reguły miasto macierzyste WSPOMAGA swojego producenta,a nie go doi (dlaczego? Bo mieszkańcy tego miasta pracują U TEGO PRODUCENTA,a podatki - oraz kasę za żarcie,usługi itd - zostawiają W TYM MIEŚCIE); przykład: Poznań. W Poznaniu Solaris za serię prototypów (wcześniej zrobił tylko awaryjny S100) dostał całkiem tłustą jak na debiutanta cenę,o bańkę na wagonie większą od propozycji Pesy... i jakoś też było OK. Poza tym Bydzia płaciła za Swinga I,a Pesa im w ramach dobrej współpracy update'owała to do Swinga II i to bez żadnej dodatkowej kasy.

  • Combino – 01.01.2016

    @Wiaru: z bardzo prozaicznego powodu: MZK i Bydgoszcz WCZEŚNIEJ NIE MIAŁY KASY NA ZAKUP. Nie kupili nawet nic na otwarcie Rycerskiej,wyrwali swojemu wężowi (hodowanemu w kieszeni) dopiero stojąc pod ścianą (czyli przy końcu inwestycji fordońskiej),gdy po prostu MUSIELI już coś kupić,bo inaczej nie byłoby czym jeździć. Powiem szczerze,że jestem przerażony sytuacją taborową MZK Bydgoszcz i obawiam się,że (dogadawszy się z Toruniem) będzie się ratować wyrwaniem z ust wszystkiego co się da innym miastom w regionie,z Włocławkiem i Grudziądzem na czele :-/

  • xyz – 03.01.2016

    Dokładnie. Bydgoszcz i Toruń w pierwszej kolejności kasę z Unii dostanie, a Grudziądz jakieś marne ochłapy.

  • BDG37 – 03.01.2016

    Jeżeli Grudziądz będzie miał wkład własny na nowe tramwaje to nikt ich nie wyroluje.Ale z tego co słychać to Grudziądz sam nie wie czego chce.

  • qwerty – 04.01.2016

    @CombinoRacja, w zeszłym roku zajrzałem do Bydgoszczy i też byłem przerażony - po prostu skansen taborowy.@BDG37To prawda, ciągle pojawiają się jakieś nowe koncepcje, rysuje się nowe linie na mapie, ale nic z tego nie wynika. Dobrze chociaż, że wyremontowano istniejące torowiska.

  • xyz – 04.01.2016

    qwerty: I to jeszcze nie całą sieć, tylko jej część

  • qwerty – 04.01.2016

    @xyzTo prawda... I zmodernizowano parę 805Na...

  • xyz – 04.01.2016

    A 5 skasowano. I zakupiono młodsze GT8 :)

  • qwerty – 04.01.2016

    Oj, dość już tego grudziądzkiego marudzenia :)I tak największym skansenem tramwajowym jest Gorzów. Na jego tle Grudziądz i tak dobrze wygląda.

  • Informator – 07.01.2016

    W Bydgoszczy od dłuższego czasu inwestuje się głównie w tabor autobusowy, tramwaje traktowane są po macoszemu - brak nowych zakupów. Komunalna spółka nabyła kilkadziesiąt Solarisów Urbino różnej długości i o różnych parametrach - w zależności od danego przetargu (i dostawy wciąż trwają), prywatny przewoźnik (KDD Trans/meteor) ma kilkadziesiąt nowych Solbusów, na dniach dojdzie 5 SU12.Tabor tramwajowy to głównie Konstale 805N (solówki i dwuwagonowe składy), 1 skład 805N zmodernizowany przez Pesę (nieudana modernizacja, wagon po różnych naprawach wreszcie może codziennie jeździć), 2 Pesy Tramicus (dość awaryjne, często kursuje tylko jedna, bo druga jest w naprawie). Teraz miasto odbiera 12 Swingów. Niska podłoga dostępna jest tylko w Pesach. Bydgoszcz nie zdecydowała się nigdy na zakup "niskobudżetowego" tramwaju typu Protram 205WrAs albo moderus Beta - ze środkowym członem niskopodłogowym. Szkoda, bo w ten sposób miasto mogłoby znacznie odnowić tabor tramwajowy, zapewnić starszym/inwalidom niską podłogę (lepsze 25% niż nic) i zaoszczędzić trochę środków (takie tramwaje są znacznie tańsze od tych w 100% niskopodłogowych).

  • Hanys z rzyci – 07.01.2016

    Czy spawy szyn linii do Fordonu podobnie jak w Olsztynie i Szczecinie ?

  • BDG37 – 07.01.2016

    Co do szyn, to jak na razie wszystko w porządku.Swingi śmigają na jazdach próbnych po Fordonie bez problemu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....