TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Uroczyste przekazanie pierwszego wagonu PESA dla ŁTR
MPK ŁÓDŹ - Opublikowano: 29.01.2008 09:52:47
Uroczyste przekazanie pierwszego wagonu PESA dla ŁTR

Po kilku latach wymiany taboru autobusowego w MPK Łódź przyszła pora na zakupy nowych tramwajów. W dniu 28 stycznia br. w samo południe, w siedzibie Spółki, przy ul. Tramwajowej 6, nastąpiła uroczysta prezentacja niskopodłogowego tramwaju PESA 122N. Jest to pierwszy z dziesięciu pojazdów tego typu, które w najbliższych tygodniach trafią do Łodzi. Ich zakup jest częścią projektu Łódzki Tramwaj Regionalny współfinansowanego przez Unię Europejską.

Na prezentacji było kilkudziesięciu gości, w tym m.in. władze miasta i przedstawiciele Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego oraz media. Oprawa pokazu była godna tak nowoczesnego tramwaju. Nim pojazd wyjechał z hali, o odpowiednią atmosferę postarali się werbliści z zakładowej orkiestry dętej wspierani przez pirotechnika sterującego fajerwerkami. Po kilkunastu sekundach tramwaj wyjechał z hali z opuszczonym pantografem przebijając bramę-plakat z wizerunkiem…tramwaju PESA 122N. Jest to jeden z atutów tego pojazdu - w razie zerwania sieci lub braku napięcia, może przejechać kilkadziesiąt metrów korzystając tylko z akumulatora, unikając w ten sposób blokowania skrzyżowania.

PESA 122N ma wiele zalet. Pojazdy będą wyposażone w monitoring i klimatyzację. Są przestronne –jeszcze dłuższe niż Cityrunnery. Można więc przypuszczać, że pasażerowie będą z nich zadowoleni.

Parametry techniczne tramwaju 122N

liczba członów

5

długość tramwaju ze zderzakami      

31820 mm

szerokość

2350 mm (nadwozie)

2400 mm wózek z osłonami)

wysokość

3500 mm

wysokość ze złożonym odbierakiem prądu

4000 mm

udział niskiej podłogi

100%

wysokość podłogi w strefie wózków

480 mm

wysokość podłogi w strefach drzwiowych  

350 mm

wysokość krawędzi wejścia

350 mm

maksymalny kąt pochylenia podłogi

liczba miejsc siedzących

63

liczba miejsc stojących (5 osób/m2)

133

całkowita liczba miejsc

196

minimalna szerokość przejścia

595 mm

system otwierania drzwi

odskokowo –przesuwne

liczba drzwi dwuskrzydłowych

4

liczba drzwi jednoskrzydłowych

2

masa pustego tramwaju

38400 kg

maksymalna prędkość eksploatacyjna

70 km/h

przyspieszenie maksymalne

1,4 m/s2

zdolność do pokonywania wzniesień

6%

rozstaw toru

1000 mm

minimalny promień łuku

17000 mm

liczba wózków napędowych

2

liczba wózków tocznych

1

rodzaj osi

klasyczne

rozstaw osi wózka

1800 mm

średnica koła (nowe/zużyte)

600/540 mm

rodzaj hamulca postojowego

hamulec hydrauliczny tarczowy

liczba silników trakcyjnych

4

moc znamionowa silnika

105 kW

znamionowy moment obrotowy

0,563 kNm

napięcie znamionowe

430 V

prąd znamionowy

190 A

liczba przekształtników

4

moc znamionowa przekształtnika

105 kW

liczba przetwornic statycznych

2

bateria akumulatorów

zasadowe Ni-Cd

napięcie sieci jezdnej

600 V +25% -30%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
MPK
Łódź
szybki tramwaj
ŁTR
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....