TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Umowa PESA – GAiT niezagrożona
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.11.2017 13:17:04 23 komentarze
Umowa PESA – GAiT niezagrożona (foto: GAiT)

W cieniu przetargu krakowskiego na dostawy tramwajów realizowane jest także postępowanie w Gdańsku. Tu sytuacja wydaje się być opanowana i nic nie wskazuje na to, że umowa z PESĄ nie zostanie podpisana.

Pytanie tylko kiedy? Czekamy na gwarancję unijnego dofinansowania dla GPKM. Obecnie wniosek o dofinansowanie ocenia CUPT – wyjaśnia nam Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT. Jak wspominamy na wstępie nic nie wskazuje na to, że do podpisania umowy mogłoby nie dojść. Na nasze pytanie czy producent przedstawił jakieś informacje, które mogłyby świadczyć o tym, że nie będzie on chciał zawrzeć kontraktu przedstawicielka przewoźnika odpowiada krótko. Nie.

Przypomnijmy, że zainteresowanie gdańskim przetargiem było znacznie mniejsze niż tym krakowskim. Ofertę złożyła tylko PESA. Bydgoska firma chce dostarczyć GAiT kolejne Jazzy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GAiT
Gdańsk
PESA
przetarg
  • Combino – 02.11.2017

    Ciekawe czy w ramach zamówienia uzupełniającego jest możliwe wydłużenie tych 15 opcjonalnych do siedmiu członów...?

  • Adam – 02.11.2017

    A czy Pesa przedstawiła informacje, że jest w stanie sfinansować realizację umowy?

  • advisor – 02.11.2017

    Trochę lekkomyślne postępowanie GAiT, albo są tak pewni, że PESA zrealizuje kontrakt bez przeszkód, albo Gdańsk przyspawał się do bydgoskiego producenta na dobre i złe. Cóż, chcieli Jazzy to dostaną Jazzy. Ale mam te same wątpliwości, co Adam pisząc powyżej. @CombinoSzczerze wątpię, poza tym pójście w niesprawdzony wariant Jazza jest bardzo ryzykowne. Jeśli dostarczą Jazzy zgodnie z zamówieniem i dobrej jakości to w zupełności zadowoli to Gdańsk (który jest na najlepszej drodze do pełnego odstawienia akwariów, co się chwali).

  • YbG – 02.11.2017

    Tak jest. Krakow tez bierzemy. Hyhyhy

  • jatal – 02.11.2017

    Trzymanie się zasad PZP trudno nazwać lekkomyślonością.

  • allensteiner – 02.11.2017

    YbG, na razie to faktycznie bierzecie wszystko ale do doopy albo dzioba.

  • santor – 02.11.2017

    Wyrazy współczucia dla mieszkańców Gdańska i tamtejszego operatora komunikacji miejskiej.

  • mechanik – 02.11.2017

    Trzymanie się zasad PZP następuje po podjęciu konkretnej decyzji GAiT, którą można uważać za lekkomyślną lub nie. Skończ z głupimi, pokrętnymi teoriami jatal.

  • YbG – 02.11.2017

    Bol D... macie? Buhahhahaah krakow bedzie nasz i chce zobaczyc wasze krzywe ryje .........

  • Michu76 – 02.11.2017

    Widać Gdańsk podchodzi poważnie do sprawy i nie odwala takich szopek jak MPK w Krakowie.

  • Adam – 02.11.2017

    @YpG - Kraków dziś wykluczył Pesę z przetargu ze względu na nieprzedstawienie zabezpieczenia finansowego wymaganego przez PZP.

  • adrian – 02.11.2017

    @Michu76 możesz wytłumaczyć jakie szopki odstawia MPK , bo ja widze tylko szopke z Pesy strony

  • max – 02.11.2017

    @Adam - jeszcze mają pół godziny może uzbierają?To jest wadium , a wykluczyć mogą dopiero 10.XI

  • odi – 03.11.2017

    @Michu76 Jak szopka cymbale? Przewoźnik powinien mieć pełna możliwośc wyboru tego co chce kupić. Szopkę odstawił Gdańsk, zrobił ustawkę pod Jazza, pytanie tylko dlaczego kolejny raz usilnie kupuje ten nieudany tramwaj, jeżeli mógł kupić lepszy tego samego producenta. Pozostaje pytanie o hmm... pozamerytoryczne przyczyny tej ustawki i kupna Jazza.

  • NFH – 03.11.2017

    Nic nowego, wszyscy wiedzą, że GAiT czeka tylko na potwierdzenie pieniędzy z Unii, żeby podpisać umowę.

  • Koń-bi. No! – 05.11.2017

    @Combino: Nie ma takiej możliwości (wydlużenia do 7 członów). Jeżeli zapadła by taka decyzja trzeba by robić kolejne postępowanie o zamówienie publiczne (choćby to miała być "wolna ręka"). Poza tym PESA nie ma gotowego takiego projektu rozbudowy (SS miał).

  • MOT – 06.11.2017

    Michu76 będzie bronił PESY, bo to "JEDYNA" SŁUSZNA MARKA- Za te numery co PESA odwala, to Kraków NIE CHCE pesy, ale źle napisał PZP, więc będzie, albo na szczęście NIE BĘDZIE musiał brać Pojazdów Eksperymentalnych SZCZEGÓLNIE Awaryjnych, jak Bydgoszcz, która za SWINGa przepłaciła i to ostro- i co? Dalej warto "wspierać" swoją firmę? NÓŻ W PLECY I TYLE!

  • NM – 07.11.2017

    Tak jak wszędzie , tak i w biznesie produkcyjnym i transportowym trzeba myśleć i to głową a nie nogami , czy inną częścią ciała.Pesa jest praktycznie jedynym polskim producentem tramwajów, natomiast problemy z jej taborem wynikają głównie z postawy kupujących i eksploatujących jej wyroby.Gdyby zamawiający potrafił właściwie określić wymagania wobec dostawcy, a potem je konsekwentnie egzekwował , to Pesa produkowałaby tanie i niezawodne tramwaje, albo już dawno musiałaby się zwinąć.A tak mamy co jakiś czas cyrki takie jak w Krakowie, Warszawie i innych polskich miastach tramwajowych.

  • gd – 07.11.2017

    NM Jakim jedynym producentem? A bzdury typu "tanie i niezawodne" znalazły odbicie właśnie w "cyrki takie jak w Krakowie, Warszawie"

  • NM – 07.11.2017

    Bzdurą jest twierdzenie, że to co drogie jest zawsze niezawodne i doskonałe - przykładów na to , że często jest dokładnie odwrotnie jest wiele.Pesa jest (była) jedynym poważnym producentem taboru tramwajowego w kraju, owszem istnieje kilka manufakturek, które klepią mniej lub bardziej nieudane wynalazki, ale trudno je traktować poważnie,

  • Miro Maro – 07.11.2017

    @MOTNie wiem co nazywasz cyrkiem, ale przeciąganie procedury przetargowej spowodował nie kto inny jak zarząd MPK Kraków@gdW zasadzie jeszcze jedynym w pełni Polskim producentem o tak dużej produkcji, po wejściu inwestora nie będzie w pełni Polska. Solaris Tram- 60% Stadler - 40% Solaris Bus & CoachModertrans - Polski, ale trochę mało produkująNewag - Próbowali wejść na rynek tramwajowy, ale półki co jeszcze im się nie udało

  • jatal – 07.11.2017

    @ odiZanim komuś coś niegrzecznie zarzucisz, to najpierw pomyśl co sam wypisujesz.Jeśli uważasz że przewoźnik powinien mieć pełną możliwosć wyboru co chce kupić to delikatnie mówiąc nielogiczne jest że krytykujesz Gdańsk za to że kupił co chciał. :D

  • Miro Maro – 08.11.2017

    @jatalDokładnie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....