W cieniu przetargu krakowskiego na dostawy tramwajów realizowane jest także postępowanie w Gdańsku. Tu sytuacja wydaje się być opanowana i nic nie wskazuje na to, że umowa z PESĄ nie zostanie podpisana.
Pytanie tylko kiedy? Czekamy na gwarancję unijnego dofinansowania dla GPKM. Obecnie wniosek o dofinansowanie ocenia CUPT – wyjaśnia nam Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT. Jak wspominamy na wstępie nic nie wskazuje na to, że do podpisania umowy mogłoby nie dojść. Na nasze pytanie czy producent przedstawił jakieś informacje, które mogłyby świadczyć o tym, że nie będzie on chciał zawrzeć kontraktu przedstawicielka przewoźnika odpowiada krótko. Nie.
Przypomnijmy, że zainteresowanie gdańskim przetargiem było znacznie mniejsze niż tym krakowskim. Ofertę złożyła tylko PESA. Bydgoska firma chce dostarczyć GAiT kolejne Jazzy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ciekawe czy w ramach zamówienia uzupełniającego jest możliwe wydłużenie tych 15 opcjonalnych do siedmiu członów...?
A czy Pesa przedstawiła informacje, że jest w stanie sfinansować realizację umowy?
Trochę lekkomyślne postępowanie GAiT, albo są tak pewni, że PESA zrealizuje kontrakt bez przeszkód, albo Gdańsk przyspawał się do bydgoskiego producenta na dobre i złe. Cóż, chcieli Jazzy to dostaną Jazzy. Ale mam te same wątpliwości, co Adam pisząc powyżej. @CombinoSzczerze wątpię, poza tym pójście w niesprawdzony wariant Jazza jest bardzo ryzykowne. Jeśli dostarczą Jazzy zgodnie z zamówieniem i dobrej jakości to w zupełności zadowoli to Gdańsk (który jest na najlepszej drodze do pełnego odstawienia akwariów, co się chwali).
Tak jest. Krakow tez bierzemy. Hyhyhy
Trzymanie się zasad PZP trudno nazwać lekkomyślonością.
YbG, na razie to faktycznie bierzecie wszystko ale do doopy albo dzioba.
Wyrazy współczucia dla mieszkańców Gdańska i tamtejszego operatora komunikacji miejskiej.
Trzymanie się zasad PZP następuje po podjęciu konkretnej decyzji GAiT, którą można uważać za lekkomyślną lub nie. Skończ z głupimi, pokrętnymi teoriami jatal.
Bol D... macie? Buhahhahaah krakow bedzie nasz i chce zobaczyc wasze krzywe ryje .........
Widać Gdańsk podchodzi poważnie do sprawy i nie odwala takich szopek jak MPK w Krakowie.
@YpG - Kraków dziś wykluczył Pesę z przetargu ze względu na nieprzedstawienie zabezpieczenia finansowego wymaganego przez PZP.
@Michu76 możesz wytłumaczyć jakie szopki odstawia MPK , bo ja widze tylko szopke z Pesy strony
@Adam - jeszcze mają pół godziny może uzbierają?To jest wadium , a wykluczyć mogą dopiero 10.XI
@Michu76 Jak szopka cymbale? Przewoźnik powinien mieć pełna możliwośc wyboru tego co chce kupić. Szopkę odstawił Gdańsk, zrobił ustawkę pod Jazza, pytanie tylko dlaczego kolejny raz usilnie kupuje ten nieudany tramwaj, jeżeli mógł kupić lepszy tego samego producenta. Pozostaje pytanie o hmm... pozamerytoryczne przyczyny tej ustawki i kupna Jazza.
Nic nowego, wszyscy wiedzą, że GAiT czeka tylko na potwierdzenie pieniędzy z Unii, żeby podpisać umowę.
@Combino: Nie ma takiej możliwości (wydlużenia do 7 członów). Jeżeli zapadła by taka decyzja trzeba by robić kolejne postępowanie o zamówienie publiczne (choćby to miała być "wolna ręka"). Poza tym PESA nie ma gotowego takiego projektu rozbudowy (SS miał).
Michu76 będzie bronił PESY, bo to "JEDYNA" SŁUSZNA MARKA- Za te numery co PESA odwala, to Kraków NIE CHCE pesy, ale źle napisał PZP, więc będzie, albo na szczęście NIE BĘDZIE musiał brać Pojazdów Eksperymentalnych SZCZEGÓLNIE Awaryjnych, jak Bydgoszcz, która za SWINGa przepłaciła i to ostro- i co? Dalej warto "wspierać" swoją firmę? NÓŻ W PLECY I TYLE!
Tak jak wszędzie , tak i w biznesie produkcyjnym i transportowym trzeba myśleć i to głową a nie nogami , czy inną częścią ciała.Pesa jest praktycznie jedynym polskim producentem tramwajów, natomiast problemy z jej taborem wynikają głównie z postawy kupujących i eksploatujących jej wyroby.Gdyby zamawiający potrafił właściwie określić wymagania wobec dostawcy, a potem je konsekwentnie egzekwował , to Pesa produkowałaby tanie i niezawodne tramwaje, albo już dawno musiałaby się zwinąć.A tak mamy co jakiś czas cyrki takie jak w Krakowie, Warszawie i innych polskich miastach tramwajowych.
NM Jakim jedynym producentem? A bzdury typu "tanie i niezawodne" znalazły odbicie właśnie w "cyrki takie jak w Krakowie, Warszawie"
Bzdurą jest twierdzenie, że to co drogie jest zawsze niezawodne i doskonałe - przykładów na to , że często jest dokładnie odwrotnie jest wiele.Pesa jest (była) jedynym poważnym producentem taboru tramwajowego w kraju, owszem istnieje kilka manufakturek, które klepią mniej lub bardziej nieudane wynalazki, ale trudno je traktować poważnie,
@MOTNie wiem co nazywasz cyrkiem, ale przeciąganie procedury przetargowej spowodował nie kto inny jak zarząd MPK Kraków@gdW zasadzie jeszcze jedynym w pełni Polskim producentem o tak dużej produkcji, po wejściu inwestora nie będzie w pełni Polska. Solaris Tram- 60% Stadler - 40% Solaris Bus & CoachModertrans - Polski, ale trochę mało produkująNewag - Próbowali wejść na rynek tramwajowy, ale półki co jeszcze im się nie udało
@ odiZanim komuś coś niegrzecznie zarzucisz, to najpierw pomyśl co sam wypisujesz.Jeśli uważasz że przewoźnik powinien mieć pełną możliwosć wyboru co chce kupić to delikatnie mówiąc nielogiczne jest że krytykujesz Gdańsk za to że kupił co chciał. :D
@jatalDokładnie
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.